2021-06-17, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTrouble
Kan förstå att vänsterpartiet inte längre vill vara dörrmattan. De är ungefär lika stora som C utan att få något för det. (SCB. C 9.5%, V 8.9%.)
Det är spännande tider.

Exakt, mycket märkligt. Lätt att slå neråt och nervärdera V. Enkelt från alla högermänniskor på Flashback
Citera
2021-06-17, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Jo enligt Löven så hinner de börja bygga koncentrationsläger och deportera alla duktiga invandrare som bidrar till samhället.

Du glömde största galningen av dom alla. Hultqvist.

Den fyllskallen styr vårt försvar, enbart pga av att han har melodiös Borlänge dialekt.
Senast redigerad av RandomSvenskDude 2021-06-17 kl. 21:44.
Citera
2021-06-17, 21:41
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Hårda ord, ber om ursäkt för det. Tack för tipsen för övrigt och hoppas du tagit dig ur bidragsberoendet som du skriver om i en av dina Ts.

För att återkoppla till topic så kan du väl berätta vad du tror kommer att hända på måndag och därefter? Blir det ett reelt misstroende, och vem bildar regering med vem?

Hahah där kom den! Om bidragsberoende, nej jag arbetar fortfarande.

Med det sagt, tror jag fortfarande att arbetsvägrande är den sanna vägen mot skatte förtryck. Men det är en annan historia. Läs nu min vän, läs!
Citera
2021-06-17, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Men det är inte pga marknadshyror KD/M röstar emot Löfven på måndag...

Det är tack vare Vänsterpartiet det blir en omröstning. V är minst dubbelt så stora som Kd.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Hahah där kom den! Om bidragsberoende, nej jag arbetar fortfarande.

Med det sagt, tror jag fortfarande att arbetsvägrande är den sanna vägen mot skatte förtryck. Men det är en annan historia. Läs nu min vän, läs!

Skatteförtryck är ett ord.

Har du några uppslag om måndag och vad som händer därefter?
Senast redigerad av Sinestro 2021-06-17 kl. 21:46.
Citera
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Hur har dom klarat sig denna period utan att befatta sig med tokvänstern V eller stollevänstern SD.
Borde vara omöjligt i din förvirrade värld.

Sovjet, Nordkorea och vänsterparitet är iaf till vänster. De få som förnekar det kan vi ignorera.
SD för en politik som står nära dessa. Därför är SD ett vänsterparti vare sig du vill det eller inte.

SD är ett parti som snarare vill höja bidragen än minska. Därför är dom ett vänsterparti. Ett tydligt sådant. Dom vill att Sverige rör sig mer mot Nordkorea.

Och just här är det tydligt. Dom vill ha Sovjetiska köer.

Det är en halmgubbe. Jag tror alla läsare ser framför sig en misslyckad debattör som tar till halmgubbar och ägnar sig åt enfaldigt byfåne-flabb.

Berätta istället hur UK tar sig genom riksdagen. Vilka partier behöver han stöd ifrån för att bli accepterad?
Vad sägs om att du listar dom.

Nej, nej du har fattat fel, SD är ett mittenparti, ungefär som S för några decennier sedan, om SD alltså vill ha pengar till vården och pensioner tex så kan man använda pengarna som idag går till invandringen, och de räcker även till att sänka skatterna som M vill. S slösar bort alla skattepengar på det svarta hålet invandrarna, så de köper sig röster på det sättet
Citera
2021-06-17, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Det är tack vare Vänsterpartiet det blir en omröstning. V är minst dubbelt så stora som Kd.

Nej det är tack vare SD, V kan inte göra detta då de är för fjuttiga.
Citera
2021-06-17, 21:46
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Sedan 2014 då C+L började stödja S-regeringen så har skattetrycket ökat, det är fakta.
I verkligheten, vilket är det som har betydelse. Så är det sedan 2018 som C+L kravställt. Och sedan dessa har skattekvoten fallit.
Det är som Lööf säger. Löfven för borgerlig politik.

Det är därför så många här är så arg på Lööf och Löfven. Dom ser framför sig att deras parasiterande på skattebetalarna minskar.
Citera
2021-06-17, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
lol.

Krävs 35 mandat, V har 27.

hur menar du V kan tvinga fram en omröstning själva ?
Citera
2021-06-17, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Krävs 35 mandat, V har 27.

hur menar du V kan tvinga fram en omröstning själva ?

Det är tack vare V det blir en omröstning begriper du väl?
Citera
2021-06-17, 21:50
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
I verkligheten, vilket är det som har betydelse. Så är det sedan 2018 som C+L kravställt. Och sedan dessa har skattekvoten fallit.
Det är som Lööf säger. Löfven för borgerlig politik.

Det är därför så många här är så arg på Lööf och Löfven. Dom ser framför sig att deras parasiterande på skattebetalarna minskar.

Det är ingen förmildrande omständighet för C+L att de kravlöst stödde S-regeringen 2014-2018. De har stött S sedan 2014 och sedan dess har skattetrycket ökat.
Citera
2021-06-17, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Core.
Nu skrev du det här för snart en månad sedan, men undrar rent generellt. Som jag förstår det så ska marknadshyror på sikt innebära att fler bygger=mindre bostadsbrist= konkurrens tar ned hyrorna. Har jag fel?

Men innan det byggs ikapp måste ju huspriserna fortsätta skjuta i höjden och det lär skapa kaos på bostadsmarknaden i många år först.

Bara en spekulation.

Det är väl tanken, men jag är inte helt övertygad. De kostnader som företagen har kommer ju finansieras med obligationer så avkastningskravet för byggarna lär utgöra ett stopp för hur mycket hyrorna kan gå ner. Så om folk inte vill bo i en trea för 20k (vilket jag tycker låter lite lågt, här kan du hitta tvåor riktade mot studenter för typ 12-14 tusen i månaden), vad är egentligen vunnet? Är det verkligen så svårt att bara göra det billigare och enklare att bygga?

Det här bara stinker dålig politik, som alla förslag centerpartiet lägger fram. Dom enda som kommer tjäna på det här är ett fåtal kapitalstarka företag (och inte fastighetsföretag som kollektiv).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in