2021-06-17, 21:09
Bannlyst
Morgan är bitter i aktuellt
Citera
2021-06-17, 21:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Att du vågar kalla mig för en såsse! Haha.

Du låter ungefär som KFML gjorde under 70-talet innan dom blev KMFL(R)
Läs en bok, kom tillbaka, du bedriver kampen på ett infantillt sätt. Jag är din vän!

Vilken kamp är det du inbillar dig att jag bedriver?
Citera
2021-06-17, 21:10
Medlem
disparitys avatar
Hur starka kommer V komma ur det här nu när de äntligen verkar sikta in sig på halspulsådern istället för att sitta där och ta skit? Deras hängivna väljarbas kommer självklart stärkas i sin bild av V som konsekvent arbetarparti, men hur blir det då med nya väljare? Hur många procent kommer partiet få vid ev. nyval och vanligt val 2022?
Citera
2021-06-17, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Vadå undvika frågeställningen, jag gav ett konkret exempel! Självklart finns det maffia och maffiametoder också i riktiga kapitalistiska ekonomier, men min poäng var att det finns mindre skumrask på hyresmarknaden där än här. Det är en maffiametod när staten lägger sig i en fri överenskommelse mellan hyresgäst och hyresvärd. Vill du att staten också ska bestämma hur stor din lön är, vad du betalar för mjölken, vad du säljer din bil för?

Då är inte lösningen att införa marknadshyror, vilket du sjäv implicit erkänner, eftersom det inte löser problemen alls. Snarare tvärtom skapas med banditism.

Lösningen är dödsstraff för de flesta brottslingar. Även för svarta lägenheter. Länder med hårda straff och många dödsdomar har kanppt någon brottslighet.
Citera
2021-06-17, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Statsministern är dum i huvudet ju. En kris? Han tycker att demokrati är en kris? Och tidningarna reagerar inte ens..

Dom sitter i samma båt och bryr sig inte om svenska folket. Varken politiker eller journalister.
Citera
2021-06-17, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Man kan aldrig lita på kommunister men det är inte så farligt för dem att rösta ned Löfven, sossarna kommer styra ändå om inte V röstar fram UK.

Okej så du har alltså inte hört vad de sagt. Ebba sa t.ex. att de kan lova V att rösta nej till marknadshyror om V stödjer en M-regering. De förstår alltså det som inte S+C+L+MP eller du förstår, nämligen att man får kompromissa med de partier man behöver stöd av. Det finns inga givna måsten.

Lyssna på Ebbas presskonferens.
1. Varför ska V överhuvudtaget rösta fram Kristersson som statsminister? Oaktat om de blir lovade att Kristersson inte ska implementera marknadshyror?

2. Förslaget om fri hyressättning kommer troligen läggas fram i höst och JÖK-partierna + M/KD kommer rösta igenom den.
Citera
2021-06-17, 21:12
Medlem
Den enda ärliga partiledaren verkar vara Nooshi.
Citera
2021-06-17, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av disparity
Hur starka kommer V komma ur det här nu när de äntligen verkar sikta in sig på halspulsådern istället för att sitta där och ta skit? Deras hängivna väljarbas kommer självklart stärkas i sin bild av V som konsekvent arbetarparti, men hur blir det då med nya väljare? Hur många procent kommer partiet få vid ev. nyval och vanligt val 2022?
Tippar på runt 13-15% i valet 2022 iallafall.
Citera
2021-06-17, 21:13
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
1. Varför ska V överhuvudtaget rösta fram Kristersson som statsminister? Oaktat om de blir lovade att Kristersson inte ska implementera marknadshyror?

2. Förslaget om fri hyressättning kommer troligen läggas fram i höst och JÖK-partierna + M/KD kommer rösta igenom den.

1. För att stoppa marknadshyror förstås.

2. Om inte inte V vill stoppa det vilket de kan göra genom en uppgörelse med M+KD
Citera
2021-06-17, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Jag är inte säker på att det fungerar så rosenskimrande utopiskt vackert där heller. Men berätta gärna mer om hur det funkar där. Jag har rätt dålig koll.

Norge har haft marknadshyror under lång tid. Finland sedan 90-talet. Danmark har en mix men går långsamt mot en

En kort jämförelse mellan Norge och Sverige: https://www.cmb-chalmers.se/wp-content/uploads/2015/10/CMB_kortrapport_Hagson_2015-4.pdf

Om du kikar på Norge eller Finland har du inga brödköer på 9 år. Rosaskimrande utopiskt nja men fungerande…
Senast redigerad av Merrelito 2021-06-17 kl. 21:18.
Citera
2021-06-17, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
1. För att stoppa marknadshyror förstås.

2. Om inte inte V vill stoppa det vilket de kan göra genom en uppgörelse med M+KD
1. Så bara för att stoppa marknadshyror så ska man släppa fram en ren borgerlig högerregering? Sluta leva i en fantasivärld. En regering har betydligt fler befogenheter än bara i frågan om marknadshyror.

2. V kan inte göra ett skit. Förslaget om fri hyressättning i nyproduktion kommer läggas fram oavsett och en majoritet kommer rösta för den.

Jag orkar inte diskutera en hel kväll med dig igen. Vi har haft ett givande samtal igår samt idag. Ha det bra.
Citera
2021-06-17, 21:17
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Vilken kamp är det du inbillar dig att jag bedriver?

För det första är det väldigt komiskt att du kallar mig för Sosseboomer!?
Tror aldrig jag har blivit kallad för det tidigare, roligt!

Du är alltså en ensamkommande svensktonåring som glider omkring på FB utan mål?
Mitt råd är forfarande till dig att läsa lite böcker, speciellt om hur vänstern har infiltrerat myndigheter i Sverige.

Det finns bra böcker som "Det ska ju ändå dö endå" Av Gunnar Ekberg, eller Omöjlig ubåt av "Nils-ove Holmberg"

Allt för att du ska ta dig fram i det ideologiska träsket.

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in