2021-06-17, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Frågan var, hörde du inte vad de sa idag eller tror du de ljög?
Kan du länka uttalandet där MP och KD säger att de tänker rösta nej till förslaget om fri hyressättning i nyproduktion?
Citera
2021-06-17, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Löfven är skrämmande oduglig.

Hur kan han vara förvånad, när han hellre samarbetar med Tok Centern än Vänsterpartiet. Har inte alla hästar hemma statsministern tyvärr. V har varit en dörrmatta länge nog.

Löfven är en korrupt politruk med ena näsborren i Wallenbergs röfv och den andra kokainlinor. Han gör bar vad han blir tillsagd mot fett arvode, dvs att motarbeta folket och gynna PEAB; Wallenberg och MENA-maffiaklaner.
Citera
2021-06-17, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RakFront1
Tror inte på detta förrän röstningen är klar. V har väl hittills dragit sig ur 100% av gångerna....
Nej jag tror det när jag ser det också men inget är omöjligt. V tuffar till sig allt mer mot S över tiden.. Det vinner de uppenbarligen på!

Eller de har i alla fall inte nåt alls att förlora på det.
Citera
Medlem
Citat:
Tror inte på detta förrän röstningen är klar. V har väl hittills dragit sig ur 100% av gångerna....

Visst är det så. Inget kommer att hända. V är idioter och lögnare. De är numera vänsterliberaler medan SD är högerliberaler.
Citera
Medlem
Kristersson eller Löfven som statsminister. Pest eller Kolera.
Citera
Medlem
Citera
Medlem
Statsministern menar att V och övriga kastar in svensk politik i en kris. Men har vi inte redan haft en ganska så allvarlig regeringskris? I, ungefär, sju år nu? 🤔
Citera
2021-06-17, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil

Faktiskt hellre Kristersson än Löfven.
Citera
2021-06-17, 21:08
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Det behövs ingen reform av hela samhället.. bara att kika på hur våra närmaste grannar Norge Danmark och Finland hanterat och hanterar det i dagens läge.

Jag är inte säker på att det fungerar så rosenskimrande utopiskt vackert där heller. Men berätta gärna mer om hur det funkar där. Jag har rätt dålig koll.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:

Man kan aldrig lita på kommunister men det är inte så farligt för dem att rösta ned Löfven, sossarna kommer styra ändå om inte V röstar fram UK.

Citat:
Ursprungligen postat av loal
Kan du länka uttalandet där MP och KD säger att de tänker rösta nej till förslaget om fri hyressättning i nyproduktion?

Okej så du har alltså inte hört vad de sagt. Ebba sa t.ex. att de kan lova V att rösta nej till marknadshyror om V stödjer en M-regering. De förstår alltså det som inte S+C+L+MP eller du förstår, nämligen att man får kompromissa med de partier man behöver stöd av. Det finns inga givna måsten.

Lyssna på Ebbas presskonferens.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Bra där. Undvik frågeställningen. Finns det inte svartkontrakt och maffiametoder i kapitalsitiska länder? Är det det du säger?

Jävla pajas! Du vet att du har fel, men kan inte erkänna.
Vadå undvika frågeställningen, jag gav ett konkret exempel! Självklart finns det maffia och maffiametoder också i riktiga kapitalistiska ekonomier, men min poäng var att det finns mindre skumrask på hyresmarknaden där än här. Det är en maffiametod när staten lägger sig i en fri överenskommelse mellan hyresgäst och hyresvärd. Vill du att staten också ska bestämma hur stor din lön är, vad du betalar för mjölken, vad du säljer din bil för?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skeptiskellerinte
Statsministern menar att V och övriga kastar in svensk politik i en kris. Men har vi inte redan haft en ganska så allvarlig regeringskris? I, ungefär, sju år nu? 🤔

Statsministern är dum i huvudet ju. En kris? Han tycker att demokrati är en kris? Och tidningarna reagerar inte ens..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in