2021-06-17, 20:52
Medlem
Även om Löfven ibland har problem med att formulera meningar så var det lite kul att han drog till med en mening på latin om att avtal ska hållas. Tycker att han låter som en rättshaverist.
-vi har en pandemi
-vi ska knäcka gängen
- Vi har en urtaskig ekonomi
- Miljon personer utan jobb
- Och nu vill de avsätta mig!?!?!
Allt pga att jag hedrar Januariavtalet
Citera
2021-06-17, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Så du menar på allvar att maffiametoder försvinner, bara man inför marknadshryror. Joho!

Nej det försvinner naturligtvis inte bara för att.. Det tror nog ingen.

Förslaget är uselt! Det kommer inte att lösa någonting. Möjligen att det leder till ännu mer svartuthyrning bara. Förslaget är ett menlöst och meningslöst slag i luften bara, som inte förändrar nånting eftersom det ändå i princip är marknadshyror på nybyggda hyreslägenheter. Även om det inte kallas det. Helt poänglöst.

MEN samtidigt är vänsterns ovilja till förändringar av den så kallade bostadsmarknaden, som inte är någon marknad, det stora problemet. Fri hyressättning på nybyggda lägenheter eller på alla lägenhet där ute löser inga problem nej. Och det "skapar" inte fler bostäder. Men att fortsätta som idag är heller inte bra.
Citera
2021-06-17, 20:53
Medlem
DeValeras avatar
Det är viktigt att Dadgostar sätter ned foten och visar att Lövfen inta kan köra över V hur som helst. Annars förlorar hon och partiet trovärdighet om de hela tiden skulle vika ned sig.

Om regeringen avgår finns inte ett trovärdigt regeringsalternativ med tillräckligt stöd av rösterna i riksdagen, så då återstår ett extraval.

Om V kunde släppa massimmigrationen som en viktigt punkt, tror jag att partiet skulle ha mer att tjäna på att stödja M och KD regering än en regering som är beroende av Annie Lööf och Centern.

Större chans att behålla arbetsrätten, etc. med M och KD än med C.
Citera
2021-06-17, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Alternativet att inte befatta sig med vare sig V eller SD.
Trots att jag skrivit det åt dig så fattar du inte. Tycker du inte själv att det är skämmigt?

Det är ingen poäng utan en förvirrad fantasi. Och du klarade inte av att respondera på det jag skrev.

Du blev helt ställd.
Hur ska C överleva på att inte ta ställning till om de ska vara på vänsterpartiets sida eller SD:s sida? Nämn mig ett alternativ som kan gå igenom utan vänsterpartiets eller SD:s inflytande? Men det kan du givetvis inte eftersom du vet att ett sånt alternativ inte finns.

Det finns ingen allmän definition på vad SD är på höger-vänsterskalan eftersom folk är oeniga. Så säg mig varför din uppfattning är mer rätt än alla andra människor och experters definition av var SD ligger på skalan? Är det inte rimligt att man ligger till mitten om man varken är råhöger eller råvänster?

Du vet inte hur mandaten ser ut vilket är det sorgliga. Du tror annie lööf ska sitta i en regering med mittenpartier. Tillåt mig garva.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Bra kamrat nu slipper du Gulag. Det var tamejfan inget som var bra med gamla sovjet.

Det är för att du vet väldigt lite om din omvärld. Du liksom resten av Flashbacks arbetsskuygga sitter här dygnet runt i era filterbubblor och jamsar med i samma klagovisor som är helt tagan ur luften.

Givetvis fanns det brfa saker med Sovjet, precis som det finns bra grejer med USA, Nazityskland, Israel, islam osv.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Nja, att investera i en br har varit en rätt bra investering det också. Många som bott i princip gratis i många år.

Ja precis men det är denna kalkyl som måste göras och komplettera den med vad man tror om prisutvecklingen på börsen respektive bostadsmarknaden. En del kommer då att komma fram till att de hellre betalar 15 kkr i hyra och stoppar in kapitalet i börsen.
Citera
Avstängd
Helt rätt att avsätta Löfven.

Löfven är Sveriges genom tiderna sämsta statsminister.
Citera
2021-06-17, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Välkommen tillbaks, är du fortfarande övertygad om att KD+MP måste rösta igenom marknadshyror trots att MP idag har sagt att de inte kommer göra det och att Ebba har sagt att hon kan rösta nej till det om de får stöd av V?
Förstår faktiskt inte din fråga. Men jag försöker.

MP ljuger bara för att försöka lugna V. Självklart innebär förslaget om fri hyressättning i nyproduktion de facto marknadshyror.

Oklart om ens en proposition kring förslaget kring marknadshyror kommer kunna skrivas och läggas på riksdagens bord av en övergångsregering. Om så sker så kommer en majoritet att rösta igenom det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Fin härskarteknik, ärade kärring!
Jämför med ett land som har fri eller nästa fri hyressättning (t.ex UK) så får du se. De enda svartkontrakt som finns i UK är när någon annan betalar, t.ex. att socialen betalar för någon som i sin tur hur ut en lägenhet. Det finns alltid lägenheter att få tag på, utan att behöva betala någon under bordet. Det finns inget behov av eller incitament för skumma ombildningar från HR till BR.

Bra där. Undvik frågeställningen. Finns det inte svartkontrakt och maffiametoder i kapitalsitiska länder? Är det det du säger?

Jävla pajas! Du vet att du har fel, men kan inte erkänna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Ja det är tiotusenkronorsfrågan. Jag kan inte se något bra svar på det utan en kraftig och svårgenomförd total reform av nästan hela samhället. Det lär ju inte hända på 200 år.

Det behövs ingen reform av hela samhället.. bara att kika på hur våra närmaste grannar Norge Danmark och Finland hanterat och hanterar det i dagens läge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Ja det är tiotusenkronorsfrågan. Jag kan inte se något bra svar på det utan en kraftig och svårgenomförd total reform av nästan hela samhället. Det lär ju inte hända på 200 år.

Nej vi drar likande analyser av våra slutsatser märker jag..

Jag ser inte heller några realistiskt genomförbara "lösningar" på problemet.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Tja, Sovjet-partiet SD vill inte ha marknadshyra utan Sovjetiska köer. Är det höger eller vänster.

Soc kommer ju att betala hyra för de som inte har råd. Är det marknadsekonomi att den som inte betalar ett öre själv ska bo dyrast?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in