2021-06-17, 03:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Jag vet inte om det var riktigt så märkvärdigt, men jag har åandrasidan inte sett så många av hans tal.

Eller menar du att det är något olämpligt i att vara förberedd, att ha folk som skriver tal åt en och så vidare?

Vi såg ju den förre presidenten misslyckas med att läsa promptarna ibland, så att han fick svamla lite för att försöka rädda situationen (hellre än att någonsin medge att han sa fel ord, givetvis). Jag tror inte någon säger att Biden är perfekt. Det är nog få här som ens säger att han är särskilt bra, men att han skulle ha sämre mental förmåga än den föregående? Det är skrattretande.

Det är mycket möjligt att jag kallade Biden dement under primärvalen, så jag är långt ifrån felfri. Jag kan förstå om man föredrog någon av de andra kandidaterna och ansåg att Biden var för gaggig (inklusive den uråldrige, men mycket piggare, Bernie), men att det faktiskt finns folk som är Trumpsupportrar och talar om Biden som dement är för mig höjden av omedvetenhet.

"Jag vet att alla ni vet, men många kanske inte vet vad covid är."

Joe Biden, juni 2021

https://youtu.be/hoVQ6EihvTc?t=75
Citera
2021-06-17, 03:41
Medlem
Klart gubben börjar bli gaggig. Det är fakta, frågan är hur länge han klarar sig som president men orkar bry sig. Gn
Citera
2021-06-17, 08:12
Medlem
Zaedrewss avatar
Tom media i Sverige kan inte blunda för det här längre.
Citat:
Här förväxlar USA:s president Putin med Trump
https://www.expressen.se/tv/nyheter/har-forvaxlar-usas-president-putin-med-trump/
Citera
2021-06-17, 09:48
Medlem
Verkar trots allt som mer konstruktivt har förhandalts fram av demente Biden och tsar Putin än under Trumps tid vid makten. Kan det var så att nu är det två politiska rävar som möttes, mätte varandra och drog sina slutsatser. Båda lägren säger sig ju ha vunnit matchen mellan Putin och Biden vilket visar att nu är det politik som den brukade vara innan oerfarne Trump ramlade in på scenen och gjorde show av det hela.
Citera
2021-06-17, 12:48
Medlem
esprit21s avatar
Sky News Australia pratar mycket om Bidens mentala hälsotillstånd och visar många klipp från hans konferenser och tal (eftersom media i USA/Europa gärna inte vill visa hur illa ställt det är)

Det är plågsamt att se för han är helt förvirrad. Det handlar inte bara om att "stamma" utan det är ren och skär förvirring, ord som inte ens existerar i ordboken, plågsamma pauser utan följd och slutsats, han börjar prata och formulerar meningar som inte kan förstås, sedan avslutar han utan att förklara vad han ville ha sagt och väljer istället att gå till nästa ämne osv och så håller det på hela tiden. Ingen förstår ö h t vad han vill säga, det är helt otroligt hur han trots ett manus inte kan förklara vad som står på det.

Pratar om Libyen??? När han menar Syrien. Blandar ihop Putin med Trump, går vilse, ser allmänt förvirrad ut hela tiden. Tappar bort sig i varje mening. Hur kan man förneka detta??

Det är pinsamt att se, jag trodde inte ingen kunde skämma ut USA mer än vad Trump gjorde men det här tar priset faktiskt .
Citera
2021-06-17, 13:15
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Hur går han vilse? Han gick åt hållet han var på väg innan han blev avbruten.
Citera
2021-06-17, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt
Hur går han vilse? Han gick åt hållet han var på väg innan han blev avbruten.

Joe Biden är vilsen på det mentala planet. Alla andra packar ihop och går iväg, utom Joe som står kvar och kliar sig i skallen.

Om du tänker dig ett gäng ungar som befinner sig långt ute i vildmarken och campar. Hela gänget bestämmer sig för att packa ihop sina prylar och ge sig i väg hemåt, utom en snubbe som står och kollar på myror när alla andra har försvunnit från platsen. Då är den ungen vilse.
Citera
2021-06-17, 20:00
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Joe Biden är vilsen på det mentala planet. Alla andra packar ihop och går iväg, utom Joe som står kvar och kliar sig i skallen.

Om du tänker dig ett gäng ungar som befinner sig långt ute i vildmarken och campar. Hela gänget bestämmer sig för att packa ihop sina prylar och ge sig i väg hemåt, utom en snubbe som står och kollar på myror när alla andra har försvunnit från platsen. Då är den ungen vilse.
Finns det något bättre klipp som visar det? Det länkade ser inte märkligt ut för mig som sagt men om han står där och ser sig omkring i flera minuter före är det såklart annorlunda.
Citera
2021-06-17, 20:05
Medlem
0rganets avatar
Vladimir uttalar sig om Joe!s senilitet:

Putin says that the image of Biden created by Russian/US media of a doddering old man suffering from dementia “has nothing to do with reality.” Says he didn’t seem affected by the jet lag, was energetic, and that you have to be on your toes with him “bc he doesn’t miss anything.”

Citera
2021-06-17, 20:17
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Vladimir uttalar sig om Joe!s senilitet:

Putin says that the image of Biden created by Russian/US media of a doddering old man suffering from dementia “has nothing to do with reality.” Says he didn’t seem affected by the jet lag, was energetic, and that you have to be on your toes with him “bc he doesn’t miss anything.”

According to anonymous sources.
Citera
2021-06-17, 20:19
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvisslaren
According to anonymous sources.

Nä en video med herr Putin:
https://twitter.com/juliaioffe/status/1405581839218077702?s=20
Citera
2021-06-17, 20:23
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zitilites
Det är nog lugnt. Tror nog inte på riktigt att Kamala Harris eller någon annan i styret skulle låta snubben vara president om han är dement. Det är inte Nordkorea precis
Du förstår väl att planen är Kamala som president, det har den varit länge. En svart kvinna och pissliberalerna halkar av soffan med chipsskål, rödtjut och allt.
Man måste låta det gå något år eller så först, blir för uppenbart annars
PeddoJoe avtackas för lång och trogen tjänst
Senast redigerad av Kolgrill-ftw 2021-06-17 kl. 20:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in