2021-06-16, 16:25
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvisslaren
Ord och inga visor!

Vi kan nog glömma att det fåtal som dyrkar Biden så mycket att de inte ser att kejsaren är naken gör så eftersom han inte är Trump. Det kommer aldrig förändras. De skulle lika gärna ha dyrkat en åsna på två ben utan att skämmas. Pinsamt är bara förnamnet.
Exakt! Biden är fullständigt dement, och kjommer förmodligen att vara död innom ett par veckor.

Se bara på nedanstående inspelning:

https://www.youtube.com/watch?v=zZ5pyqlxACk

En dräglande åldring som inte har en aning om var han befinner sig. Sluddrar osamanhängande och kan inte stå rakt. Hemskt att se!

...eller?
Citera
2021-06-16, 16:29
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Om du inte kan se att Biden har kognitiva problem så vet jag inte vad jag ska säga till dig. Tror du att jag är den enda som är övertygad om detta. Det finns hur många som helst mer insatta än mig som har dragit samma slutsats. Det har dessutom talats om det 25:e amendment, dvs avsätta en president som inte kan fullfölja sitt arbete. Pelosi var den första jag hörde det ifrån.
Pelosi? Ja, exakt, det stämmer. Hon ville använda 25:e tillägget mot Trump. Inte mot Biden.

Citat:
En av de mystiska globalister är Mark Zuckerberg, som donerade 400 000 dollar till 4 stater för att få Biden vald. Många misstänker att pengarna var mutor, då han donerade till de 4 stater som mest misstänkes för valfusk. Alla stora mediabolag som mer eller mindre kampanjade för Biden, har ägare, och dessa ägare ville att Biden skulle vinna, då de tjänar pengar på det. När Trump blev president gjorde han om avtal med Kina som gynnade det amerikanska folket, och inte eliten. Med andra ord, eliten förlorade mycket pengar. Varför tror du att de hatade Trump så mycket?
Alla mediabolag har ägare. Så långt är vi överens. Att man vill bli av med en president som får folk att storma det egna landets lagstiftande församling för att han är en rutten förlorare, ja, det är inte konstigt i mina ögon.

Citat:
Givetvis köper inte Biden olja personligen, precis som Trump personligen inte byggde muren. Men han dödade en massa arbeten genom att lägga ned the keystone pipeline, och har gjort det möjligt för företag att köpa olja från Iran, ett land som hatar USA. Biden gynnar inte det amerikanska folket, till skillnad från Trump.
En nedlagd pipeline är väl sannolikt dåligt för de som jobbar med den, men knappast ett problem ur ett nationellt perspektiv för USA.

Källa på att det är möjligt för amerikanska bolag att köpa olja från Iran utan att bryta mot sanktioner och råka riktigt illa ut.

Angående vem som gynnar folket så vill jag hävda att Trump varit en katastrof under fyra år, men hur bra eller dålig Biden blir är svårt att säga efter mindre än ett halvår.

Citat:
Du skriver att arbetslösheten har gått ned under Biden. Vart har du fått det ifrån? CNN? Det kan omöjligt stämma då han dödade hundratusentals arbeten så fort han blev vald. Men visst, USA är stort. Han kanske har gjort något hemligt för att få ned arbetslösheten, utan att berätta det för någon.
Det är lätt att få fram statistik på detta. Här är en av många pålitliga källor:

https://www.statista.com/statistics/273909/seasonally-adjusted-monthly-unemployment-rate-in-the-us/
Ganska uppenbart att det gått ned. Att Biden har med det att göra har jag inte påstått, jag sa att om man resonerar som i det inlägg jag svarade på så är det helt klart Bidens förtjänst (själv tror jag det har med det förbättrade pandemiläget att göra mer än något annat.

Citat:
Ja, jag är ett fan av Trump, eller trumpetare som du kallar det. Jag vet att detta gör dig upprörd, då jag får känslan av att du verkligen hatar Trump och därmed alla som gillar han. Men som jag har skrivit många gånger tidigare, "bara för att du hatar Trump behöver du inte låtsas som om Biden är en bra president". Jag kan garantera dig att du är väldigt ensam om att tycka det. Det är helt okej att tycka illa om båda två. Jag ogillar tex både George W Bush och Barack Obama.
Trump var en katastrof i mina ögon, men alla måste få tycka vad de vill. :-)

Citat:
Om Biden hade varit en riktig president, dvs fattat egna beslut, hade jag hållit med om att han inte hade klarat det om han hade haft kognitiva problem. Men Biden är bara en marionett, och en väldigt dålig sådan. Jag har aldrig varit med om en president som har skrivit under så många executive orders på så kort tid. Det verkade precis som om han bara skrev under dem utan att ens läsa igenom dem. Biden är en klassisk karriärpolitiker. Han har spelat detta spelet i 45 år. Tjänat extremt mycket pengar utan att uträtta någonting. Han har kopierat andra politikers tal, ljugit människor rakt i ansiktet angående hans policys (banning fracking), och sagt riktiga rasistiska saker.
Förstår inte vad hans karriär har med saken att göra och hur han blev marionett efter en så lång karriär? Rasist? Okej. Sa trumpetaren.

Citat:
Jag förstår heller inte varför du drar in Trump i detta. Trump är inte president längre. Han "förlorade" valet. Nu är Biden president, och med tanke på hur mycket galla många av er spydde över honom i 5 år, får ni helt enkelt tåla lite kritik av "den mest populära presidenten i USA:s historia".
Ja, han förlorade valet. Bara trumpetare trumpetar ut sin frustration över att vanligt folk tröttnat på Trumpeten. Sju miljoner röster fler på Biden. Menar du att det inte stämmer?

Citat:
Om Biden nu gör ett så bra arbete som du påstår, varför svarar han endast på frågor från vissa utvalda journalister? Varför gör han inte som Trump, och svarar på alla möjliga frågor från många olika journalister? Kan det bero på att han har fått order om att prata så lite som möjligt då han väldigt ofta säger korkade saker, eller helt enkelt inte kan uttala vissa meningar.
Skämtar du? Vilken president har gjort sig känd som den som aktivt hindrat journalister från att göra sitt jobb? Jo, herr Trump. Varifrån har du fått det att Biden bara svarar på frågor från utvalda journalister? Har sett honom svara på frågor från alla möjliga journalister på olika pressträffar, är man som trumpetare utrustad med selektivt seende och hörande?

Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=fNQAbF33gFM
Bara titta på denna videon som ett exempel (det finns många många fler). Du måste ändå kunna erkänna att hans ålder har kommit ikapp honom. För mig är detta lika självklart som att Trump är en narcissist, eller i varje fall har narcissistiska drag.
Javisst, han är gammal och verkar lite virrig ibland, men när jag sett äldre filmer med honom (på honom när han var yngre) så var han också lite virrig. Det betyder inte så mycket tycker jag.

Citat:
Jag hatar inte Biden. De jag hatar mest är de som styr honom och lyckades få honom vald. Bidens enda mål är bara att tjäna pengar. Han har ingen vision eller några speciella mål. Jag känner en hel del empati för Biden. Jag förstår inte hur hans nära och kära bara kan stå och titta på när han förnedrar sig själv inför hela världen. Han borde vara på ett ålderdomshem om du frågar mig. Om det inte hade varit för massmedias manipulativa kampanj för Biden, och sociala mediers censur av alla som försökte göra folk uppmärksamma på hur pass inkompetent han är, hade Biden aldrig fått ens en tredjedel av de röster han fick.
Jag hatar inte Trump och jag älskar inte Biden. I valet mellan de två så är dock Biden det mindre dåliga alternativet, i mina ögon.

Citat:
Mitt råd till dig är att glömma Trump. Ditt hat mot denna man kan knappast göra ditt liv bättre. Du fick som du ville, dvs Joe Biden. Om du nu anser att han gör ett bra arbete och inte har några kognitiva problem, så bara njut, precis som vi gjorde när Trump var president. Men jag misstänker att detta inte är så lätt, då jag tror att du egentligen vet att Biden är inkompetent. Anledningen till att du inte erkänner det beror på att du antagligen ser det som en vinst för Trump. Men du har fel. Nu är det Biden som är "president", och då är det givetvis han som ska granskas, och kritiseras om han gör något som inte gynnar folket. Trump har ingenting med detta att göra längre.
Nej, inte hat, bara förakt. Det har jag hyst mot honom långt innan han blev president och hans uppträdande som president gjorde inte saken bättre.

Tror inte Biden är eller kommer att bli en superpresident, men han är ett midnre dåligt alternativ.

Självklart ska han granskas. Att påstå saker som saknar verklighetsbakgrund, som att Biden har kognitiva problem, är dock rent skrattretande.
Citera
2021-06-16, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Exakt! Biden är fullständigt dement, och kjommer förmodligen att vara död innom ett par veckor.

En dräglande åldring som inte har en aning om var han befinner sig. Sluddrar osamanhängande och kan inte stå rakt. Hemskt att se!

...eller?

Man kan se en tydlig 11:a i nacken, så han lever nog på lånad tid. Joe borde ha klivit av för länge sedan.
Citera
2021-06-16, 18:50
Medlem
AreYouBacks avatar
Hur kom han så långt in i cafèet?
Citera
2021-06-16, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Hur kom han så långt in i cafèet?

Han och frugan satt där och käkade med alla andra. När hela gänget hade lämnat cafèet, så stod han kvar och kliade sig i skallen.

Joe Biden är inte riktigt med i gamet.
Citera
2021-06-16, 19:41
Medlem
Med tanke på hur många som skulle bränna sina politiska kort för evigt om Biden tillåts vara president om han börjar visa tecken på demens så ser jag det som extremt osannolikt att det finns någon substans i det.
Alla som lyfter Harris som någon som skulle älska det… hon vore bränd för alltid om hon lät det fortgå.
Citera
2021-06-16, 20:23
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius

...eller?
Kanske hans bästa uppläsning från telepromptarna jag sett.
Citera
2021-06-16, 20:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cockymisfit
Du länkar alltså till Kreml-propaganda. Får du betalt för det eller är du bara en nyttig idiot?

Amerikansk vänsterliberal media har helt gett upp den kritiska granskningen av Biden.
Citera
2021-06-16, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pedren
Men vänta nu, han ser väl inte vilsen ut? Står ju bakom en stol med handen på ryggstödet som om han pratat med dom som satt där, sen går han åt det håll han ska åt sen. Knappast något konstigt beteende.

Jag tänkte samma sak. Sedan insåg jag att han kanske inte alls skulle vara på uteplatsen utan gick iväg dit på egen bevåg? Han verkar ju dock inte speciellt bortkommen, mer än att han kanske inte skulle vara där?
Citera
2021-06-16, 21:02
Medlem
Tok-Franss avatar
Men nu måste gubben fått ny medicin.

Både arg och energisk.
https://youtu.be/QbDvSpiExcY

Han har fel, som vanligt.
Citera
2021-06-16, 23:51
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvisslaren
Kanske hans bästa uppläsning från telepromptarna jag sett.

Jag vet inte om det var riktigt så märkvärdigt, men jag har åandrasidan inte sett så många av hans tal.

Eller menar du att det är något olämpligt i att vara förberedd, att ha folk som skriver tal åt en och så vidare?

Vi såg ju den förre presidenten misslyckas med att läsa promptarna ibland, så att han fick svamla lite för att försöka rädda situationen (hellre än att någonsin medge att han sa fel ord, givetvis). Jag tror inte någon säger att Biden är perfekt. Det är nog få här som ens säger att han är särskilt bra, men att han skulle ha sämre mental förmåga än den föregående? Det är skrattretande.

Det är mycket möjligt att jag kallade Biden dement under primärvalen, så jag är långt ifrån felfri. Jag kan förstå om man föredrog någon av de andra kandidaterna och ansåg att Biden var för gaggig (inklusive den uråldrige, men mycket piggare, Bernie), men att det faktiskt finns folk som är Trumpsupportrar och talar om Biden som dement är för mig höjden av omedvetenhet.
Citera
2021-06-17, 03:27
Avstängd
Ännu fler tabbar:

'Concerns' for Joe Biden's 'mental capacity' raised amid gaffes at G7
https://www.youtube.com/watch?v=hoVQ6EihvTc

För idioterna som yrar om rysk propaganda är källan Sky News Australia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in