Okej, jag är helt bortkollrad när det gäller allt detta med huset, är det någon som har koll på sådant här som kan förklara det för mig? De köpte huset, sedan startade de företaget (om jag fattat det rätt), sedan blev företaget på något sätt ägare till huset vilket verkar vara deras plan för att inte få huset sålt... Borde inte det fungera som exemplet med bilarna, tidigare i tråden? Alltså om huset är skrivet på företaget, men J & P nyttjar det som bostad och det tjänar det syftet i första hand, så anser Kronofogden ändå att huset i första hand tillhör dem som privatpersoner? Annars är det ju ett jäääääkla kryphål, starta ett företag och skriv över alla dina ägodelar dit, sen behöver du aldrig betala tillbaka ett korvöre no matter what!
Jag blir så otroligt trött på folk som lägger aktiv energi på att inte göra rätt för sig. Om nu företaget går så superbra, hur kommer det sig att det inte genererat pengar att betala av skulderna med? Och hur det än är, de har dragit på sig dessa skulder, de har aktivt valt att spendera pengarna, nu får de betala tillbaka vad de är skyldiga. Annars är det stöld, rent ut sagt.
Känns som att de skulle ha mycket svårt att få beviljat skuldsanering om de skulle önska det i framtiden, eftersom de verkligen inte tycks göra minsta lilla för att betala av sina skulder. Å andra sidan lär de väl aldrig vilja få skuldsanering eftersom existensminimum inte inkluderar skridskolektioner.