2021-06-17, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Om du inte flyttar till en nyproducerad hyresrätt så är du safe även med förslaget från JÖK.
Om man inte vill se någon förändring alls är det bättre att stoppa den helt innan bollen sätts i rullning.
Citera
2021-06-17, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Samtidigt som de via skattsedeln ska betala hyran åt
invällarna som staten placerar i deras gamla lägenheter

Gamla? Invandrarna har inte råd med dom nya hyrorna vilket dom flesta svenskar inte har.

För att få hyresgäster använder man då kommunerna i nybyggen. Det finns flera exempel på just detta.

Det enda marknadshyror kommer åstadkomma är en chock för kommunerna när hyrorna ska betalas.
Citera
2021-06-17, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Om ma inte kan bestämma över sin egendom då äger man knappast den så har vi egentligen några privata fastighetsägare?
Vi har samma modell på arbetsmarknaden. Ett företag kan inte sätta vilka löner de vill utan förhandlingar med fackföreningarna. Bara för att aktieägare inte får göra som de vill i förhållande till kunder och anställda betyder inte att äganderätten inte existerar.
Citera
2021-06-17, 18:00
Medlem
bridgeblandnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Vi har samma modell på arbetsmarknaden. Ett företag kan inte sätta vilka löner de vill utan förhandlingar med fackföreningarna. Bara för att aktieägare inte får göra som de vill i förhållande till kunder och anställda betyder inte att äganderätten inte existerar.
Jo ett företag kan göra det, såvida inte det har tecknat ett kollektivavtal med facket.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Om ma inte kan bestämma över sin egendom då äger man knappast den så har vi egentligen några privata fastighetsägare?

Det är bara i ett anarkistiskt samhälle som du oinskränkt kan bestämma över din egendom. Tills dess någon tar den ifrån dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SydneyPowell
Otäckt att extremistpartierna kastar ut landet i en regeringskris. Kommunismen och nazismen gör gemensam sak i ett läge då rasismen skördar allt fler liv runt om på jorden, nu senast Floyd, som tystades ner av medierna, men som Owe Thörnqvist av alla uppmärksammade mig på. Jag hade ingen aning om att han ens levde.

Floyds död tystades ned?

Det mest uppmärksammade dödsfallet på en privatperson i mannaminne.
Citera
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joonas73
Instämmer till fullo, citerar mig själv från annan tråd
"Extraval tror jag är uteslutet, efter lite velande kommer C att behöva tugga i sig att JA fallit och att man får stödja en S (+MP) regering utan att få allt man förhandlade till sig. Alla andra alternativ är rätt osannolika, C kan inte stödja M eftersom det kommer att krävas stöd av SD, C själva kan inte samla ihop stöd hur gärna man än vill och vad har man då egentligen för alternativ till nuvarande, att ge sig in i regeringen tillsammans med S i detta läge vore inte lyckat. Möjliga förändringen är om S ser bättre möjligheter i en helt igenom S regering och man tar tillfället att dumpa MP, eller om MP känner att man behöver kunna gå i "opposition" för att stärka sin roll i valet 2022."
Eller att väljarna gör allianspartierna till största minoritet. Alliansen får styra med hjälp av DÖ 2.0.
M och KD välkomnar C och L tillbaka i ett nafs.
Eller tror du att de VILL styra med SD?
Citera
2021-06-17, 18:01
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Huj tänkte du att C skulle presentera detta för sina medlemmar? "Vi inom C lämnade Alliansen för JÖKen. Men haj nu gått med på att ändra JÖKen eftersom V vill det".

I ett sådant fall gissar jag att hon hänvisar, precis som med allt annat, till att hon väljer det minst dåliga alternativet, och att istället för att ge SD inflytande, så får hon hellre ge med sig med del av sin politik.

Det är ju precis detta hon har gjort innan, för att få makt. Makten var så viktig för henne, att hon spräckte hela alliansen, enbart för att utesluta SD och själv få makt. Det säger inte lite om den här odugliga politikern.

Förvånar mig inte ett jävla dugg om hon nu går V tillmötes för att få behålla makten, den här maktgalna människan.
Citera
2021-06-17, 18:03
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Gamla? Invandrarna har inte råd med dom nya hyrorna vilket dom flesta svenskar inte har.

För att få hyresgäster använder man då kommunerna i nybyggen. Det finns flera exempel på just detta.

Det enda marknadshyror kommer åstadkomma är en chock för kommunerna när hyrorna ska betalas.
Du vet att man betalar statlig och kommunal skatt va? Skatt som skatt. Svensson betalar oavsett.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Eller att väljarna gör allianspartierna till största minoritet. Alliansen får styra med hjälp av DÖ 2.0.
M och KD välkomnar C och L tillbaka i ett nafs.
Eller tror du att de VILL styra med SD?

Problemet med att återupprätta alliansen är ju att de inte längre har någon möjlighet att få egen majoritet, och S kommer aldrig att släppa fram dem.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Det är förstås ett alternativ. Makten och den egna lönen är viktigast, moralen och idealen kommer sist.

Tyvärr är det så inom både C och S, så jag är inte alls övertygad om att Löfven röstas ner på måndag.

Dock är jag helt chockad över utvecklingen hittills. Det trodde jag inte om dessa inkompetenta politiker, men har heller inte uteslutit det med hänvisning till att det mycket väl kan vara skådespel.

Vad som avgör om det hela var ett skådespel eller inte, är ju resultatet i omröstningen på måndag, som kommer att ske oavsett.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdawcrest
Vi ska inte glömma att Morgan Johansson och det resterande sosse- och miljöpatrasket åker ut med svetsaren.

Om vi skall skåla för alla usla ministrar som får gå blir vi jättefulla!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in