2021-06-17, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esprit21
De kommer backa garanterat, tror inte de har det i sig att gå hela vägen

Svenskar gillar inte när saker och ting faller utanför boxen, de vågar inte. Det här är inte svenskt så inget kommer hända. Ordning och reda sa Stefan löfven

Ser ND svensk ut? Hon är väl från Mellanöstern. Varmblodiga och hämndlystna. Men jag tror inte heller hon kommer genomföra det. Någon äldre svensk herre i Vänsterpartiet kommer tala förstånd med henne.
Citera
2021-06-17, 17:35
Medlem
Som boende i hyreslägenhet så tycker jag frågan är viktig, och att V gör ett halvt rätt.
Helt rätt hade varit att V ställt kravet redan från början, för att acceptera JÖK. Men det var Sjöstedt och inte Nooshi som nöjde sig med servett-överenskommelsen
Citera
2021-06-17, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Som boende i hyreslägenhet så tycker jag frågan är viktig, och att V gör ett halvt rätt.
Helt rätt hade varit att V ställt kravet redan från början, för att acceptera JÖK. Men det var Sjöstedt och inte Nooshi som nöjde sig med servett-överenskommelsen

Om du inte flyttar till en nyproducerad hyresrätt så är du safe även med förslaget från JÖK.
Citera
2021-06-17, 17:38
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Fri invandring

Citat:
Ursprungligen postat av Conny63
Stor invandring!

Skämtar ni - det har vi haft länge...
Citera
2021-06-17, 17:38
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne

Ägarna bör förstås få göra vad de vill med sina bostäder, i annat fall respekteras inte äganderätten och vi har kommunism.
Citera
2021-06-17, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Ägarna bör förstås få göra vad de vill med sina bostäder, i annat fall respekteras inte äganderätten och vi har kommunism.

Det är sant. Men dumsvenne fattar inte. Dumsvenne fattar inte heller att hyrorna regleras automatiskt efter betalningskapacitet och betalningsvilja hos majoritetsbefolkningen. Dvs marknadshyror.
Citera
2021-06-17, 17:43
Medlem
Citat:
Om S röstas ned såå innebär det ändå inte att de lämnar ifrån sig regeringsmakten. De kommer med all säkerhet sitta kvar även om det sker.

Instämmer till fullo, citerar mig själv från annan tråd
"Extraval tror jag är uteslutet, efter lite velande kommer C att behöva tugga i sig att JA fallit och att man får stödja en S (+MP) regering utan att få allt man förhandlade till sig. Alla andra alternativ är rätt osannolika, C kan inte stödja M eftersom det kommer att krävas stöd av SD, C själva kan inte samla ihop stöd hur gärna man än vill och vad har man då egentligen för alternativ till nuvarande, att ge sig in i regeringen tillsammans med S i detta läge vore inte lyckat. Möjliga förändringen är om S ser bättre möjligheter i en helt igenom S regering och man tar tillfället att dumpa MP, eller om MP känner att man behöver kunna gå i "opposition" för att stärka sin roll i valet 2022."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babbla.for.mycket
Jag tror nog Lööf kommer att behöva ge V nån liten morot.

Klart att V är missnöjda med att "supportera" regeringen där i samma C genomför en liberal politik, som V hatar. I frågan tycker jag det borde kunna kompromissas. Sjöstedt har varit ändå ganska samarbetsvillig. Han förstod att sosse/centerpolitiken var nog bättre för landet (iaf i hans ögon) än högerpolitik. Att ND går nu på frontalattack är ju spännande, men en verkligen kris kan bara ge utdelning till V om de sedan kan etablera ett kraftigare vänsterblock. Vilket jag tvivlar starkt på. Trenden är väl mer att iaf M blivit starkare
Förtroendekrisen gör det ännu svarare att förhandla för vänsterblocket. Så trots allt tror jag det är hög spel av ND. Hon vill inte verkligen utlösa kris. En släckt kris däremot får att Lööf kommer att lämna de önskade morötter lite snabbare och smidigare i framtiden.

Det nuvarande regeringsblock är ännu svagare än det var tidigare då det blev invald och den bygger ju på att V stödjer. Egentligen har V, C, MP och S mycket att förlora på en kris. Särskilt MP har ju tappat mycket.

Det blir spännande.
Japp..hur löfven än gör kommer han att tappa antingen C eller V vid nästa ombildning.
Citera
Medlem
Otäckt att extremistpartierna kastar ut landet i en regeringskris. Kommunismen och nazismen gör gemensam sak i ett läge då rasismen skördar allt fler liv runt om på jorden, nu senast Floyd, som tystades ner av medierna, men som Owe Thörnqvist av alla uppmärksammade mig på. Jag hade ingen aning om att han ens levde.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Fattas bara att Annie Jööf gåj med på att ändja i januajiavtajet, baja föj att få sitta kvaj!

Det skulle innebära att Löfven och Annie kommer med presskonferens på måndag förmiddag och därefter följer presskonferens från V om att de kommer lägga ner sina röster.

Riktig jävla mardrömsscenario, men jag förväntar mig inget mindre av dessa lögnare till politiker!
Citera
2021-06-17, 17:44
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Allt är relativt, Annie vill ha 30 miljoner till så hon kan säkert mutas med ökad invandring.

Hehe, ja visserligen - men vi kommer allt dit inom sinom tid, skall du se. Det tar bara lite tid så att dumsvenskarna skall hinna vänja sig mellan varje hord som äntrar riket...
Citera
2021-06-17, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SydneyPowell
Otäckt att extremistpartierna kastar ut landet i en regeringskris. Kommunismen och nazismen gör gemensam sak i ett läge då rasismen skördar allt fler liv runt om på jorden, nu senast Floyd, som tystades ner av medierna, men som Owe Thörnqvist av alla uppmärksammade mig på. Jag hade ingen aning om att han ens levde.

Dåligt bete 3/10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in