2021-06-17, 16:33
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
För det första var det en kvinna som skrev dissmailet. För det andra är kvinnor alltid värre än män mot andra kvinnor när det kommer till taskiga kommentarer.

Spelar ingen roll om det är man, kvinna, dvärg, neger vad fan som helst som skrev mailet.
Vidrigt är det av arbetsgivaren. Att kvinnor kan vara sjukt elaka mot varandra är inte någon nyhet för mig.
Citera
2021-06-17, 16:39
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Ja, men firman jobbar diskret i folks hem, enligt hemsidan.

Tänk vad grannarna skulle skvallra om Bert-Henrik har en sån tjej springande hos sig. Då är "inga fotomodeller direkt" det kunderna hellre vill ha, såklart.

Om tjejen gör ett bra städjobb så får hon gärna se ut sådär.
Det hade varit bättre om man klankat ner på hennes städande, tex att hon kommer till intervju i en bil som är en rullande soptipp. Men att bara klanka ner på hennes ansikte är så jävla billigt gjort av arbetsgivaren.
Citera
2021-06-17, 16:43
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Det hade varit bättre om man klankat ner på hennes städande, tex att hon kommer till intervju i en bil som är en rullande soptipp. Men att bara klanka ner på hennes ansikte är så jävla billigt gjort av arbetsgivaren.

Sen sade ju dessutom arbetsgivaren att sådana som ser ut som Ronja har dålig arbetsmoral.

Vilket också är skitsnack dessutom, men behandlar man människor dåligt får man heller ingen arbetsmoral från deras sida.
Citera
2021-06-17, 16:43
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:

Grattis till att totalt missförstå.

Firman gör städjobb i folks hem och vill vara diskreta. Då vill de inte ha nån som ser ut som en rumänsk hora anställd. Många kunder vet att det skulle väcka frågor hos grannarna med sådana tjejer springande hos sig.

Herregud människa så trög du är.
Citera
2021-06-17, 16:47
Avslutad
Citat:
Försök inse att utseende har betydelse. Företaget säljer en tjänst, och med medarbetare som ser ut som knarkare, omogna tonåringar eller kriminella element så får företaget svårt att sälja sin tjänst. Därför kommer arbetsgivare att sortera ut sökanden redan på ansökningshandlingarna om sökanden ser ut som knarkare, omogna tonåringar och kriminella element.
Citera
2021-06-17, 16:51
Medlem
Det finns en selfie, där hon själv har skrivit "cute, cute, cute" över hela ansiktet. Det spelar väl egentligen ingen roll, men utseendet verkar gå före precis allting. Och frågan är, kan man då fokusera på sitt arbete och inte spegla sig hela tiden?
Citera
2021-06-17, 16:51
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Grattis till att totalt missförstå.

Firman gör städjobb i folks hem och vill vara diskreta. Då vill de inte ha nån som ser ut som en rumänsk hora anställd. Många kunder vet att det skulle väcka frågor hos grannarna med sådana tjejer springande hos sig.

Herregud människa så trög du är.

Och?
Nu vet jag inte vilken inavlad bruksort du kommer ifrån, men det är en sminkad ung tjej that's it! Malmö och Köpenhamn ser man sådana överallt.
Men det kanske är värsta uppståndelsen i din lilla avfolkade håla där snacket går för minsta lilla.
Citera
2021-06-17, 16:54
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Och?
Nu vet jag inte vilken inavlad bruksort du kommer ifrån, men det är en sminkad ung tjej that's it! Malmö och Köpenhamn ser man sådana överallt.
Men det kanske är värsta uppståndelsen i din lilla avfolkade håla där snacket går för minsta lilla.

Inte ens ett bra försök, är jag ledsen.

Jag skulle lätt kunna kontra med att Köpenhamn och Malmö är mer än de horhus du besöker. Men det gör jag inte.
Citera
2021-06-17, 16:56
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Försök inse att utseende har betydelse. Företaget säljer en tjänst, och med medarbetare som ser ut som knarkare, omogna tonåringar eller kriminella element så får företaget svårt att sälja sin tjänst. Därför kommer arbetsgivare att sortera ut sökanden redan på ansökningshandlingarna om sökanden ser ut som knarkare, omogna tonåringar och kriminella element.

Inte helt sällan ringer mannstädfirman och en medarbetare kommer och städar. Man brukar inte träffa personen.
Gör Ronja ett dåligt städjobb eller är kriminellt belastad för stöld så kan man ta det därifrån.

Om man hade lagt ut mugshots på samtliga killar i den här tråden så skulle det nog fanimej inte vara en samling skönheter. Men gnälla på en tjej som man inte känner utan bara sett en bild på går visserligen bra.
Citera
2021-06-17, 16:59
Medlem
Q6s avatar
Vem skulle vilja släppa in henne i sitt hem för att utföra någon form utav städtjänst?

Hon utger noll och inget förtroende och är absolut ingen tillgång i ett arbete som kräver kundkontakt.
Citera
2021-06-17, 16:59
Avslutad
Citat:
Och?
Hon har upp-pumpade bröst och läppar och massor av tatueringar. Knappast en vanlig "sminkad, ung tjej". Målgruppen för att köpa hemstädning är ofta äldre personer, möjligen familjer men oftast medelålders och uppåt. Det är vad de tycker som är viktigt för arbetsgivaren/företagaren, inte vad en 18-åring tycker är normalt.
Citera
2021-06-17, 17:02
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Inte ens ett bra försök, är jag ledsen.

Jag skulle lätt kunna kontra med att Köpenhamn och Malmö är mer än de horhus du besöker. Men det gör jag inte.

Haha... jisses! De flesta människor som frekvent rör sig mellan Malmö och Köpenhamn gör det i arbetssyfte.
Inte kostigt att Köpenhamnare ser snett på svenskar när kioskmongo från liten bruksort kommer för att gå på Tivoli, supa, knulla en hora för att sedan stå och ringa SOS International efter att ha supit bort plånbok och nycklar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in