2021-06-15, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fffffuuuuuu
Det går, men det kommer inte att hända.

Och 7 trx/s är inte ens 1/1000 av vad Bitcoin skulle behöva för att fylla någon verklig funktion.

Om du försöker gräva i det här med ”layer 2” så kommer du att förstå att det bara är snack av folk som inte har den blekaste aning om hur någonting funkar.
Layer 2 är redan igång och fungerar. Du fortsätter upprepa exakt samma argument i inlägg efter inlägg. Det blir inte sant bara för att du skriver det många gånger.
Citera
2021-06-15, 19:47
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruk1313
Layer 2 är redan igång och fungerar. Du fortsätter upprepa exakt samma argument i inlägg efter inlägg. Det blir inte sant bara för att du skriver det många gånger.

Sluta använda ord du inte förstår.

Vet du hur mycket SEK som finns i RIX (som skulle motsvara det ni tänker att Bitcoin skulle användas till)? Kolla upp det.
Citera
2021-06-15, 20:19
Medlem
Citat:
Sluta använda ord du inte förstår.

Vet du hur mycket SEK som finns i RIX (som skulle motsvara det ni tänker att Bitcoin skulle användas till)? Kolla upp det.
Vilka ord är det jag inte förstår?

M3 penningmängd för SEK ligger på cirka 4,5 biljoner SEK. Det är alltså den totala mängden av all SEK som finns. Antar att inte allt ligger i RIX. Market cap för BTC är i skrivandets stund cirka 6,1 biljoner SEK. För att förtydliga, det finns mer värde i BTC än i SEK just nu.
Källa: https://tradingeconomics.com/sweden/money-supply-m3 och https://www.kraken.com/prices?quote=USD

Layer 2 av bitcoin, lightning network, är igång och används. Det funkar och klarar av över en miljon transaktioner per sekund med mycket låga transaktionkostnader. Jag upprepar, systemet är igång. Menar du att det inte stämmer?

Du har två argument som du upprepar om och om igen: Transaktioner per sekund, och energimängd. Cirka tre fjärdedelar av bitcoinnätverkets energi kommer från förnybara källor eller från waste energi. Motsvarande för det traditionella banksystemet är under 10%.

Du har fel.
Citera
2021-06-15, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ODKC
Glöm Liberty Reserve, Paypal, Alertpay och de andra e-valutorna. Jag stötte nyss på en väldigt intressant sida: http://www.bitcoin.org/

http://www.bitcoin.org/

Vad tror ni om det här? Kan det slå igenom och växa sig stort? Det vore intressant att veta hur de skyddar nätverket från att någon skapar sina egna pengar. Men visst är det riktigt spännande?

Det ska tydligen vara helt decentraliserat och skyddat från insyn.

ähhh. BITCOIN är bara en fluga.

Hursom vad är sagt om nåt som kallas lightening. (hörde av nån) Ett sätt att överföra "Miljövänligt" kan det leda till framgångar? Nån som vet nåt om ligntening?
Citera
2021-06-16, 00:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
ähhh. BITCOIN är bara en fluga.

Hursom vad är sagt om nåt som kallas lightening. (hörde av nån) Ett sätt att överföra "Miljövänligt" kan det leda till framgångar? Nån som vet nåt om ligntening?

Det som kommer hända är väl att du måste legitimera dig, antingen genom fingeravtryck eller ett AI-program som känner igen ansiktet, för att få handla en fysisk vara i en butik. David Icke tar upp vad som kan bli konsekvenserna 1:52:50 i den här intervjun: https://www.bitchute.com/video/H4W7FwBy0Ukh/

Det kan ju bli en kombination av KYC-grejsimojer också, som att du måste lämna in DNA-prov och regelbundna rövswabbar för eventuella virus. Men att biometrik kommer bakas in i systemet ser jag iaf som självklart. Eller, jag tycker inte det borde vara självklart, men jag tror politikerna tycker det.
Citera
2021-06-17, 08:48
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Vilka ord är det jag inte förstår?

M3 penningmängd för SEK ligger på cirka 4,5 biljoner SEK. Det är alltså den totala mängden av all SEK som finns. Antar att inte allt ligger i RIX. Market cap för BTC är i skrivandets stund cirka 6,1 biljoner SEK. För att förtydliga, det finns mer värde i BTC än i SEK just nu.
Källa: https://tradingeconomics.com/sweden/money-supply-m3 och https://www.kraken.com/prices?quote=USD

Layer 2 av bitcoin, lightning network, är igång och används. Det funkar och klarar av över en miljon transaktioner per sekund med mycket låga transaktionkostnader. Jag upprepar, systemet är igång. Menar du att det inte stämmer?

Du har två argument som du upprepar om och om igen: Transaktioner per sekund, och energimängd. Cirka tre fjärdedelar av bitcoinnätverkets energi kommer från förnybara källor eller från waste energi. Motsvarande för det traditionella banksystemet är under 10%.

Du har fel.

Du har liksom ingen som helst aning om hur finanssystemet funkar. Pengar är inte ”stuff” som ligger någonstans. Pengar är bokförda krediter.

Lightning är säkert ”igång”, men det bygger på en idé om decentraliserad avveckling som inte kommer att fungera. De flesta användare skickar pengar åt ett håll (Typ: jag får lön från min arbetsgivare som jag använder för att betala räkningar och mat med).

Idén med Bitcoin (som var smart) var ju att skapa ett P2P-nätverk. Inte att använda det som ett ”avvecklingslager” (som RIX funkar som). Det fyller inget syfte att använda Bitcoin till det.

(Det finns 62 miljarder SEK i RIX, och några miljarder i kontanter)

Och det där snacket om bankers energiåtgång är ju bara taget ur luften, men det fattar du nog själv. Världens banker hanterar kanske 100 000 ggr så stora transaktionsvolymer som Bitcoin så det är liksom helt irrelevant att ens göra jämförelsen.

En relevant jämförelse är att tänka att en transaktion i Bitcoin-nätverket genererar utsläpp som motsvarar en medellång flygresa.

En.enda.transaktion

Det förstår vem som helst som inte är förblindad av sin lilla sektbubbla att det är sinnessjukt.
Citera
2021-06-17, 10:26
Medlem
Citat:
Du har liksom ingen som helst aning om hur finanssystemet funkar. Pengar är inte ”stuff” som ligger någonstans. Pengar är bokförda krediter.

Lightning är säkert ”igång”, men det bygger på en idé om decentraliserad avveckling som inte kommer att fungera. De flesta användare skickar pengar åt ett håll (Typ: jag får lön från min arbetsgivare som jag använder för att betala räkningar och mat med).

Idén med Bitcoin (som var smart) var ju att skapa ett P2P-nätverk. Inte att använda det som ett ”avvecklingslager” (som RIX funkar som). Det fyller inget syfte att använda Bitcoin till det.

Och det där snacket om bankers energiåtgång är ju bara taget ur luften, men det fattar du nog själv. Världens banker hanterar kanske 100 000 ggr så stora transaktionsvolymer som Bitcoin så det är liksom helt irrelevant att ens göra jämförelsen.

En relevant jämförelse är att tänka att en transaktion i Bitcoin-nätverket genererar utsläpp som motsvarar en medellång flygresa.

En.enda.transaktion

Det förstår vem som helst som inte är förblindad av sin lilla sektbubbla att det är sinnessjukt.

Och Youtube använder mer energi än vad Bitcoin gör. Genom Youtube så kan man se på kattfilmer och andra roliga klipp. Genom Bitcoin så ges möjligheten till full ekonomisk frihet åt alla människor. Jag tror nog att Bitcoin är lite viktigare än Youtube.
Citera
2021-06-17, 10:40
Medlem
LightCameraActions avatar
Energin går till att säkra ett nätverk helt utan centrala punkter och det är marknad, lönsamhet och monetär policy som styr åtgången, inte transaktionsvolymer.

Bitcoin är ett incitament för grön energi som det finns oändligt av på tidigare ointressanta platser som inte utnyttjats hittills.

ESG är det senaste propaganda verktyget för att motarbeta Bitcoin från bank och finans eliten.

https://en.wikipedia.org/wiki/Environmental,_social_and_corporate_governance
Citera
2021-06-17, 11:19
Medlem
Citat:

En.enda.transaktion

Lightning fungerar åt ena eller andra hållet. Systemet är igång och fungerar.

62 miljarder SEK i RIX är inte imponerande jämfört med bitcoins market cap.

Jag har inte pratat om bankerns energiåtgång. Läs igen. Jag tog upp andelen förnyelsebar energi och där är bitcoin många gånger bättre än det du förespråkar.

Energimängden för bitcoin är för att säkra nätverket, inte för att göra en transaktion. Antalet transaktioner kan skalas upp till 1 miljon transaktioner per sekund med lightning eller ner till noll transaktioner och energiförbrukningen är densamma.

Du har fel och du har svårt med läsförståelse. Nu kommer du nog vara tyst ett tag för att komma tillbaka nollställd om ett par veckor och påpeka att bitcoin bara klarar 7 trs/sec och att energimängden är kopiös. Det är så du gjort i flera månader.
Citera
2021-06-17, 12:41
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Lightning fungerar åt ena eller andra hållet. Systemet är igång och fungerar.

Vad ska hända om betalningarna bara går i en riktning? Säljer du tillbaka all GHB som du köper med Bitcoin till samma langare kanske? Nej precis.

Citat:
62 miljarder SEK i RIX är inte imponerande jämfört med bitcoins market cap.

Det finns 21 miljoner BTC (eller vafan det nu är). De motsvarar alltså de 62 MDR SEK som finns i RIX i er fantasi om ”lager”. Det har inget med värdet i dollar att göra.

Du kan ju inget om pengar, inget om betalningar eller om banksystemet. Du vet inte vad clearing och avveckling betyder men du tror ändå att du har något att säga om lightning.

Har du hört talas om Dunning-Kruger?
Citera
2021-06-17, 16:08
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Och Youtube använder mer energi än vad Bitcoin gör. Genom Youtube så kan man se på kattfilmer och andra roliga klipp. Genom Bitcoin så ges möjligheten till full ekonomisk frihet åt alla människor. Jag tror nog att Bitcoin är lite viktigare än Youtube.

Öh? Vad snackar du för jävla smörja? ”Full ekonomisk frihet”? Med Bitcoin? Hur? Viktigare är Youtube? Hur? Och hur vet du hur mycket energi Youtube använder?

Ni är så jävla jävla dumma på så många sätt. Det är fan helt sinnessjukt hur jävla dumma ni är.
Citera
2021-06-17, 16:18
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:

Jag har inte pratat om bankerns energiåtgång. Läs igen. Jag tog upp andelen förnyelsebar energi och där är bitcoin många gånger bättre än det du förespråkar

1: jag ”förespråkar” ingenting. Jag försöker bara förklara varför Bitcoin är ett helt efterblivet system.

2: Det går såklart inte att göra en trovärdig uppskattning av vilken typ av el som används av alla världens kanske 10 000 banker.

Det är bara någon som har sagt en påhittad siffra på Youtube. Gissningsvis någon som tjänar pengar på att andra köper och säljer Bitcoin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in