2021-06-17, 15:16
Medlem
[quote=negrofoben|76250355]Bra nyheter och väntat! Många ovaccinerade börja nog att svettas nu. Deltavarianten har ju visat sig ge svårare sjukdom även bland yngre.[/QUOTEhttps://www.jnytt.se/logga-in/sjukvarden-trappar-ner-pa-iva-platser-oro-rader-for-smitta-efter-studenten-flera-i-studentkretsar-ha r-insjuknat

Dagens ungdomar har inget kristänk?
Citera
2021-06-17, 15:21
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Vi ser olika på saken, jag ser det som att staten skyddar sina medborgare. De kanske inte har det så jävligt som här där vi måste fly landet.

Du ska veta att alla nyazeeländare inte alls gillar att bli inlåsta i sitt eget land.

Fly landet? Var nyss ute en sväng och folk verkar trivas bra i solen.

Har inte hört talas om någon som är påväg att lämna vårt land.

Däremot känner jag till flera som flyttat hit pga att slippa restriktionsterrorn och munblöjsfascismen i sitt hemland.
Citera
2021-06-17, 15:23
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Absolut det är ett fritt val att vaccinera sig. Är man rädd, som du själv, kan man avstå

Jag är inte rädd. Jag deltar av princip inte i medicinska experiment.

När studierna är klara kan jag absolut tänka mig att ta vaccinet. Men det dröjer några år.
Citera
2021-06-17, 15:23
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Fattar inte hur man kan vara rädd för covid men sprutan med rna-vaccin det trycker man i sig utan att blinka.
Citera
2021-06-17, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Döda i USA som räknas som "unclassified" har mellan 2014 - 2020 legat på 12k-15k fram till och med maj.
2021 ligger denna siffra på över 45000st. Många menar på att det är "vaccindöda" då de inte har någon egen kategori. Något skumt är det helt klart med 30000st fler "unclassified döda" jan-maj än något år tidigare sen 2014.

På med foliehatten!
Den skyddar mot allt.

Ungefär som när andra länder justerar upp sina dödstal av covid-19. Då plötsligt stämmer det bättre med den totala överdödligheten.
Tyvärr har tråden redan skrikit sig hesa över Sveriges dödstal i förhållande till andra länder (övriga Norden undantaget).
Att nu i efterhand börja rätta till det glöms bort på några dagar..
Gråtrunkarna får köra torrunk några veckor tills allt är glömt..
Citera
2021-06-17, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Fattar inte hur man kan vara rädd för covid men sprutan med rna-vaccin det trycker man i sig utan att blinka.

Kanske för att folk klarar av ekvationen risk/reward..

Känner de med ett någorlunda normalt umgänge till någon som blivit ordentligt jävla sjuk av covid-19? JA!

Känner samma person någon endaste som blivit allvarligt sjuk av vaccinet? NEJ!

Där har du svaret..
Citera
2021-06-17, 15:28
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Nya Zeeland briljerar igen:

https://www.sydsvenskan.se/2021-06-17/nya-zeelands-ekonomi-pa-forpandeminiva

Citat:
Nya Zeelands ekonomi på förpandeminivå
Ekonomi

17 juni 2021 05:48

Nya Zeeland, som hållit sig isolerat under stora delar av pandemin, visar tillväxt. – Ekonomin har beslutsamt återvänt till förcovidnivåer, säger Kiwibanks chefsekonomi Jarrod Kerr.

Stenhårda beslut, snabb nedstängning och sen håller man gränsen. Hur svårt kan det vara liksom Tegnell? Man väntar inte medan fienden väller över gränsen och gräver ner sig.

Anders Tegnell har inte bara varit passiv medan fienden marcherade in. Anders Tegnell har dessutom uppmanat svenskarna att omedelbart lägga ner vapnen. För att tillse att svenskarna inte ska komma på idén att försöka bekämpa viruset, har Anders Tegnell spridit budskapet att allt motstånd är meningslöst.

Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Eller så gör man INTE så och klarar ekonomin bäst i Europa!

Det är ingen stor merit, med tanke på att hela Europa är ett stort fiasko beträffande hanteringen av epidemin.

Citat:
Är det Sverige du tänker på så har vi istället 14500 döda, ingen merit precis.

Hur ska Socialdemokraterna gå till val på det? Passar det med Socialdemokraternas budskap att offra medborgarnas liv av ekonomiska skäl? Det kan bli svårt att predika medmänsklighet och människovärde efter detta.

Eller gäller medmänsklighet bara för bosättare från andra kontinenter? Anser Socialdemokraterna att ursprungsbefolkningens liv inte har något värde?
Citera
2021-06-17, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag är inte rädd. Jag deltar av princip inte i medicinska experiment.

När studierna är klara kan jag absolut tänka mig att ta vaccinet. Men det dröjer några år.

Då vet vi det.
Citera
2021-06-17, 15:31
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Kanske för att folk klarar av ekvationen risk/reward..

Känner de med ett någorlunda normalt umgänge till någon som blivit ordentligt jävla sjuk av covid-19? JA!

Känner samma person någon endaste som blivit allvarligt sjuk av vaccinet? NEJ!

Där har du svaret..
Det EVENTUELLA problemet med rna vaccin är ju på lång sikt så det är väl inte så konstigt.
Dessutom är det inte så konstigt om döda av vaccinet räknas som "unclassified" som mycket tyder på att det görs i usa.
Citera
2021-06-17, 15:36
Avslutad
Citat:
Är det Sverige du tänker på så har vi istället 14500 döda, ingen merit precis.
Nä, men nu hänvisade du till ekonomin och det land i Europa som gått bäst ekonomiskt är det som inte stängde ner.
Citera
2021-06-17, 15:46
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Anders Tegnell har inte bara varit passiv medan fienden marcherade in. Anders Tegnell har dessutom uppmanat svenskarna att omedelbart lägga ner vapnen. För att tillse att svenskarna inte ska komma på idén att försöka bekämpa viruset, har Anders Tegnell spridit budskapet att allt motstånd är meningslöst.

Låt oss hoppas han går i pension efter det här, kommer det ett annat farligare nytt virus så är vi körda hela högen med honom vid rodret. Vänta och se strategin.
Citera
2021-06-17, 15:48
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nä, men nu hänvisade du till ekonomin och det land i Europa som gått bäst ekonomiskt är det som inte stängde ner.

Gått bäst eller minst sämst? Var det inte igår vi lånade upp x antal miljarder, om det nu går bäst varför lånar vi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in