2021-06-17, 13:30
Medlem
Kollar man på företagets hemsida så får jag lite varningsvibbar om det utifrån ett arbetstagarperspektiv.

https://www.fagershemservice.se/om-oss

"Då vi värnar om våra kunders privatliv så använder vi ej bilar eller kläder med reklam på."

Alltså har de inga egna bilar och kräver att de anställda använder sina egna i tjänsten. Samt även ska slita på sina egna privata kläder då de är för snåla att fixa arbetskläder åt dem.
Citera
2021-06-17, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pajas357
Kollar man på företagets hemsida så får jag lite varningsvibbar om det utifrån ett arbetstagarperspektiv.

"Då vi värnar om våra kunders privatliv så använder vi ej bilar eller kläder med reklam på."

Alltså har de inga egna bilar och kräver att de anställda använder sina egna i tjänsten. Samt även ska slita på sina egna privata kläder då de är för snåla att fixa arbetskläder åt dem.

Tror snarare det handlar om diskretion. Dvs de har tjänstebil och kläder men utan logga.
Citera
2021-06-17, 13:40
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phumin
En av hennes bilder på FB, inte bara1 tatuering och inte bara läppar som är förstorade
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10159646891985016&set=ecnf.677110015

Vilket jävla djur Skulle aldrig i helvete anställa ett sånt äckligt plastluder!!
Citera
2021-06-17, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Phumin
En av hennes bilder på FB, inte bara1 tatuering och inte bara läppar som är förstorade
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10159646891985016&set=ecnf.677110015

föräldrarna (dvs mamman, för pappan har nog aldrig vart med i matchen) måste vara stolta, tatuerade ögonbryn som skulle få Juholt att bli avis.

Söndertatuerad så sorgligt att se
Citera
2021-06-17, 13:43
Medlem
Citat:

Det står ju att dom inte använder kläder med reklam, inte att dom anställda ska använda sina egna kläder. Du gör som så många efterblivna flingor nu för tiden egna antaganden som inte ens finns där. Dessutom är det väldigt vanligt inom vissa branscher att du använder din egna bil och får milersättning utbetald. Är du 12 år eller? Har du aldrig haft ett jobb? Sen står det ju heller inte att dom inte använder företagsbilar, utan bara att dom inte har bilar med reklam på. Efterblivna antaganden som sagt.

För övrigt är ägaren en 68-årig kvinna som har helt andra värderingar och erfarenheter än dagens snorgärsar som blir kränkta så fort man påpekar något. Hon har som företagare rätt att inte anställa någon med exempelvis tatueringar eller piercingar i ansiktet, eller plastikopererade/fillersfyllda ansikten av hänsyn till sitt företag och sina kunder. Hade det varit en person med massa piercingar i ansiktet så hade hon förmodligen påpekat det också i sitt svar. Arma känsliga människor.

Drevet som piskas upp mot kvinnan är långt mycket vidrigare än några okänsliga kommentarer hon gav till utseendefixerade Ronja med läpparna.

Flinga lilla.
Citera
2021-06-17, 13:44
Medlem
fekknoos avatar
Citat:

Eller så använder du hjärnan lite tills du förstår vad som verkligen menas. Då dom värnar om kundens privatliv så dyker dom anställd upp i tjänstebilar samt arbetar i kläder utan tryck på.
Citera
2021-06-17, 13:44
Medlem
banan74s avatar
Då jag inte känner Ronja så har jag ingen möjlighet att bedöma hennes arbetsmoral. Jag försöker att inte lägga någon vikt i hur en person ser ut vid ytliga kontakter, jag har dock förståelse för att en arbetsgivare vill att deras personal ser vårdad ut vid kundkontakt.

Det är arbetsgivarens val att anställa en person eller ej så allt är ok på den fronten, mailet med avslaget i det här fallet skulle nog kännas proffsigare med lite fingertoppskänsla och finess.

Så dels känns städfirman lite suspekt, men en person som Ronja som inte ens får anställning på sagda firma är antagligen inte högvilt på arbetsmarknaden till att börja med.
Citera
2021-06-17, 13:47
Medlem
DraconianTimess avatar
Fan vad folk hoppar på den där tjejen. Gissar att de flesta påhopp är från killar.
Jag gissar också att de killar som står bakom påhoppen inte själva är modeller för Armani klädkollektion.

Så hur hade det kännas om ni blev sågade på ert utseende? typ "du ser ut som ett kioskmongo, sorry men vi tänker inte jobba med en så ful jävel som dig"

Jävligt vidrigt skrivet av den där arbetsgivaren och den typen av luffarföretag är inget man vill ha och göra med.
Citera
2021-06-17, 13:50
Medlem
RandyWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.Blaine
Att ha fördomar är naturligt, men problemet uppstår när människor rationaliserar sina fördomar utifrån anekdotisk bevisföring, och att man inte tillåter sig att ompröva sina intryck, med hänvisning till tidigare erfarenheter. Man kan alltid ha fördomarna närvarande för att testa huruvida personen är på ett visst sätt, men man bör också ge den andra en chans att visa att bilden kanske inte stämmer.

Det är mycket möjligt att Ronja inte är lämpad för tjänsten, och att hon har dålig arbetsmoral. Men de flesta i den här tråden rättfärdigar sina projektioner och fördomar med att de, med största sannolikhet, stämmer, vilket egentligen tyder på konfirmeringsbias.

Jo jag håller med om det och särskilt viktigt blir det i en del fall

Dock har vi väldigt mkt skydd för anställda idag, vilket tycks format efter ett välfungerande normalt samhälle där folk sköter sig. Min farhåga är att vi pushar arbetsgivarna för hårt o eggar på klyftan

Detta e väldigt symtomatiskt för Sverige nämligen. Tjejen kan för sitt liv inte förstå att hennes val kan ge skadligt intryck för en chef o företagets kunder.

Om valet tvingas bli hennes frihet eller att kunden stannar så måste vi acceptera att det valet måste göras o inte låtsas som att ’så kommer det ju inte bli’

Där ligger problemet ofta enligt mig

Till o med när djävulen står i farstun så diskuterar man det som att det går att undvika
Citera
2021-06-17, 13:51
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetteful
Sant. Men om företaget är så mån om att ge ett välvårdat intryck, så kanske det inte ska uttrycka sig så pass ovårdat?

-edit-
Mindre förtydligande.
-/edit-

Företagets svar var hur fel som helst. Det hade gått att svara på ett mycket vettigare och bättre sätt.
Citera
2021-06-17, 13:54
Medlem
Branogbitters avatar
Detta roade mig verkligen! Och att hon säger att denna bild är ”en helt vanlig bild”?? Man ser ju att hon försöker se snygg (sexig?) ut! Det är absolut inte en bild man bör ha i sitt cv. Hon säger ”att hon använt samma bild i sitt jobbsökande i över ett års tid” utan att ngn reagerat. Ja, men ingen har uppenbarligen valt att anställa dig under den tiden heller, eller hur?
Jag har noll emot plastikoperationer, bodymods etc, men då får man ju stå sitt kast om folk väljer att inte anställa en…😀
Citera
2021-06-17, 13:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Fan vad folk hoppar på den där tjejen. Gissar att de flesta påhopp är från killar.
Jag gissar också att de killar som står bakom påhoppen inte själva är modeller för Armani klädkollektion.

Så hur hade det kännas om ni blev sågade på ert utseende? typ "du ser ut som ett kioskmongo, sorry men vi tänker inte jobba med en så ful jävel som dig"

Jävligt vidrigt skrivet av den där arbetsgivaren och den typen av luffarföretag är inget man vill ha och göra med.

Jävla skillnad på att vara född ful och att betala för att bli ful. Äckelsubban ska uteslutas ur samhällsgemenskapen punkt.

Mkt bra agerat av arbetsgivaren, mer sånt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in