2021-06-17, 12:27
Medlem
duden83s avatar
Få tacka nej till en uppenbar puckad bimbo o samtidigt få hur mycket gratisreklam som helst?..

Genialt.
Citera
2021-06-17, 12:30
Medlem
CassandraCs avatar
Alltså kanske var svaret till denna tjejen lite väl grovt men i överlag känns det som en frisk fläkt att se en VD (och kvinna desutom) tala klarspråk och inte godhetsknarka. Hon säger som det är och är det någon som inte håller med henne? Ser man ut som ett onlyfans luder med stora läppar och sånt skit ger man inget vidare seriöst intryck.
Citera
2021-06-17, 12:33
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Är det Yv*nne F*ger som svarat henne? Avundsjuk städfirma-kvinna som passar på att stämpla en yngre tjej med dobbarna före när hon fick chansen, men hur tänker man som företagare? Nu har hon kvällspressen och hela Sveriges unga tjejer efter sig Ankläppar+superfilter är den här generationens "stringtrosor och kinestecken i svanken", bara lite mer permanent och ännu mer idiotiskt. Vilka män är det som gillar den där look:en?!

Jag tycker det är porrigt som fan och har haft ett par tjejer som ser ut så där.

Men aldrig I helvete att jag skulle ta med dom och träffa familj eller ens polare.

Om man gör allt man kan för att se ut som ett sprutluder så är det vad man kommer bli tagen för.
Citera
2021-06-17, 12:33
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Yvonne Fager är nog bara avundsjuk, vilken manlig chef som helst hade gladeligen anställt Ronja och fått lite ögongodis på köpet.
Så problemet är en seriös företagare som säger nej till någon som inte förstår begreppet ”välvårdad”, inte en manlig chef med dålig smak som förstör för sitt eget företag för att sukta efter och sexualisera en anställd?
Citera
2021-06-17, 12:36
Medlem
Rick.Blaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandyWalker
Om 10 eritreaner varit dåliga med kundkontakter och 10 norrmän varit bra och så söker en norrman o en eritrean jobbet o norrmannen får det. Enligt pk har han diskriminerats pga hudfärg/etnicitet

Enligt mig har han valts bort pga erfarenheter av gruppen o inte pga hudfärg
Att ha fördomar är naturligt, men problemet uppstår när människor rationaliserar sina fördomar utifrån anekdotisk bevisföring, och att man inte tillåter sig att ompröva sina intryck, med hänvisning till tidigare erfarenheter. Man kan alltid ha fördomarna närvarande för att testa huruvida personen är på ett visst sätt, men man bör också ge den andra en chans att visa att bilden kanske inte stämmer.

Det är mycket möjligt att Ronja inte är lämpad för tjänsten, och att hon har dålig arbetsmoral. Men de flesta i den här tråden rättfärdigar sina projektioner och fördomar med att de, med största sannolikhet, stämmer, vilket egentligen tyder på konfirmeringsbias.
Citera
2021-06-17, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Klart att de inte vill ha en självupptagen, korkad Bimbo som ska ta selfis hela dagarna. Bra gjort!!!

Genuin fråga = Mår du faktiskt bra inners inne?
Citera
2021-06-17, 12:39
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag håller så klart med dig MEN om man tänker sig en skala av jobb där utseendet spelar mycket liten roll i ena änden och mycket stor roll i andra änden så platsar väl ändå städare in på ett jobb där utseende spelar MYCKET liten roll?

Jag respekterar dina livsval men jag skulle inte vilja leva i ett samhälle (typ Nordkorea) där alla väljer bort tatueringar och avvikande klädsel pga eventuella karriärsmöjligheter.

Om jag har ett företag som tillhandahåller städtjänster som andra företag köper av mig, vill jag då ha städare i mitt stall som jag riskerar att få svårt att hyra ut? Hennes anknäpp påverkar förhoppningsvis inte städförmågan, men varför chansa? Det lär finnas flera andra sökande med samma meriter, som är säkrare kort.

Jag har inte valt bort tatueringar. Har bara begränsat mig var de kan sitta. Vad gäller kläder, så får man skilja på yrkes-jaget och privat-jaget.
Citera
2021-06-17, 12:42
Medlem
NoMoreTears77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Diskriminering kopplat till kön? Bara för att hon är tjej? Isåfall kan ju alla tjejer som inte får komma på intervju hävda samma koppling?

Tycker det är rätt klart att arbetsgivaren dissade henne för hur hon såg ut, inte för att hon var tjej.
Ja, för att hon är kvinna. En man hade man Aldrig gett sig på.
Citera
2021-06-17, 12:45
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Trodde också att det var värre innan jag såg bilden. Så farligt var det ju inte, inte speciellt extremt.
Klantigt gjort av företaget, hoppas de som anlitar firman tänker om och säger upp avtalet.
Som vanligt är det väl massa bittra incels i tråden. Vad skulle ni tycka om samma sak hände er, du är för kort och tjock och ser ut som en incel, vi anställer inga såna.
Håller verkligen med. Tycker tjejen är snygg faktiskt så den som skrev ett sådant elakt svar är antagligen en bitter kvinna och de män i tråden som fullkomligt spyr sin galla över tjejen framstår som bittra cucks.

Men företag får anställa den de tror passar för jobbet så de har ju rätt att tacka nej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Gäller det här företaget.

https://www.fagershemservice.se/

Citat:
Ursprungligen postat av Ines
Den som skickade svaret till henne är uppenbarligen nån som riktigt stört sig på ankläpp-modet och njöt ordentligt av att få ge en gliring när chansen gavs

Kanske den till utseendet tråkigare dottern i familjen Fager https://www.fagershemservice.se/om-oss

Mamman ser ut som en typisk moderat-hagga som själv blonderar håret och bär schal för att dölja sin skrynkliga hals. Typiskt moderater att använda sin makt för att försöka knäcka en ung person som sticker ut på ett sätt som dom känner sig hotade av men som inte har ett skit med själva jobbet att göra.

Det är ett jävla städjobb som ska tillsättas säkert till en piss-lön men tanten har kriterier som ska uppfyllas som om det handlade om rekrytering av en börs-VD med lön på 200 papp.

Ser att dom "alltid söker folk" vilket brukar säga det mesta.

Söt tjej som inte verkar rädd för att ta i med tanke på att hon utbildat sig till billackerare hon är värd en bättre arbetsgivare.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Om jag har ett företag som tillhandahåller städtjänster som andra företag köper av mig, vill jag då ha städare i mitt stall som jag riskerar att få svårt att hyra ut? Hennes anknäpp påverkar förhoppningsvis inte städförmågan, men varför chansa? Det lär finnas flera andra sökande med samma meriter, som är säkrare kort.

Jag har inte valt bort tatueringar. Har bara begränsat mig var de kan sitta. Vad gäller kläder, så får man skilja på yrkes-jaget och privat-jaget.

Men tror du verkligen ett visst utseende påverkar en städares chanser att få rengöra någons toalett? Så länge en städare gör sitt jobb och städar är det väl ingen som bryr sig om hur denne ser ut? Eller är det bara jag som tänker så?
Citera
2021-06-17, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Just därför är det uppmuntrande att här på ofiltrerade Flashback höra att förnuft alltjämt råder hos den stora majoriteten.

Bland folk som även är helt eniga om att polisen ska ha rätt att göra kroppsvisitation helt utan annan misstanke än att man har träningsoverallsbyxor på sig om man inte tränar osv.

Men visst du har helt rätt i att i trådar som denna är 70 plus höger-stofiler etc i majoritet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in