2021-06-17, 13:15
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OffenDead
Tror du att en avsatt regering (S) kommer få bra siffror i valet 2022?

Nej det finns ju en risk att detta "misslyckande" kommer leva kvar.
Men folk är dumma och S kommer få bättre siffror än vad de förtjänar 2022 är jag övertygad om.
Sen får vi inte glömma att större delen av MSM med SVT är på S+MP och nu även C's sida. Allt som Löfven misslyckats med under 7år kommer hamna på en eventuell högerregering med arbetslöshet, kriminalitet. S kommer peka "Titta nu har ni makten men ni gör ju inget!"
Tror det är större chans att högern får makten 2022 än 2021 och väljs om 2022.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Det här visste V redan från början när de gav Löfven sitt stöd. Varför Sjöstedt nöjt accepterade Jöken är obegripligt men han flinade finurligt efter ett "hemligt" möte med Löfven. Vad som sades på detta möte fick allmänheten aldrig ta del av.

Jag hoppas röda väljare drar sig till V, att borgliga lämnar C, och att S får en rejäl pyspunka som de aldrig återhämtar sig från. Att den i botten socialdemokratiska Hyresgästföreningen skriker sig hesa om att de inte vill se att riksdagen väcker misstroende mot Löfven säger allt. Sossarna går före deras medlemmar.

Det som sades var förmodligen att Sjöstedts fru skulle få en ambassadörspost i Vietnam om han la ner.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justinai
Gubben Löfven håller pressträff kl 16. Hoppas han redan då väljer att avgå (kommer aldrig att hända) 🤣🤣🤣

Sannolikt kommer han att hota med extraval om regeringen fälls.
Citera
2021-06-17, 13:16
Avslutad
V kommer sticka svansen mellan bena och lyda sin husse S. De kommer backa och skylla på ” vi kan inte stödja sd i detta” .
Citera
2021-06-17, 13:17
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det som sades var förmodligen att Sjöstedts fru skulle få en ambassadörspost i Vietnam om han la ner.

Datta tror jag inte på trots att jag inte är någon V-sympatisör.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
En underbar dag. Idag är jag nästan lite stolt över att vänstermupparna inte fattar vad de ställer till med. Nu är det fritt fram att bort den sämsta regering vi haft och nu är det äntligen dags för SD att få vara med och styra landet. Underbart för nu kommer man gå hela vägen.

Väntar med skumpan. För vänstermuppar kan ångra sig nästa sekund så vi får invänta segern lite

Nåja.
Både M och Kd ska ju gå med på spektaklet innan vi ens kan ropa första bokstaven i ordet Hej.
Finns såklart mängder med taktik i det här.

Högst troligt lär inget ske, skulle jag säga.
S kommer backa om det väl kommer till kritan.
Citera
Medlem
Gabogibos avatar
Trådens officiella soundtrack!
https://www.youtube.com/watch?v=M8PIGPxPNRI
Citera
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Gubben Löfven håller pressträff kl 16. Hoppas han redan då väljer att avgå (kommer aldrig att hända) 🤣🤣🤣

Well. Han har ju utlyst nyval en gång redan om ni mins.
Betyder ju inte att han verkligen kommer avgå. Börjar fan nästan få DDR-vibbar(fanns många partier i ddr rikstagen också faktiskt. En gång råkade en ledamöte till och med rösta fel och röstade emot regeringen).
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Efter ett nyval kommer S inte sitta i regeringen.

Du menar att V, S, C, MP och L skulle stödja en högerregering med stöd av SD?
Citera
2021-06-17, 13:18
Medlem
Citat:
Då lämnar jag landet.

Så Löven har fått dej att stanna kvar i landet?
Svensktönt såna som du kommer aldrig lämna landet.
Tacos på Fredagar och Knyt näven i fickan så är allt bra
Citera
2021-06-17, 13:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Ha kärringen Melin på Aftonbladet fick fel, hon trodde inte oppositionen skulle haka på Vänsterpartiet 😂😂😂😂

Hon spådde i kaffesump dagligen under halvåret de bildade JÖK, hon borde skriva horoskop. Vilken jobbigt dag att vara sosse

Det blev ytterkantspartierna mot den rödgrönljublåa smeten, C är horan i mitten som både S och M får ligga med bara de inte ligger med V och SD. M och S har ställt upp på det tidigare eftersom det ryktas om att V och SD har haft könssjukdomar för länge sen. Men se sånt funkar inte i längden, C. SD och V är två knullisar till för M och S att dumpa marknaden för C med och tillgången styr marknaden vid Grönköpings hovliv. Samtidigt som detta triangeldrama mellan diverse aristokrater och deras frillor pågår så erbjuder och lockar och L och MP med grekiskt och franskt utan gummi för stammisar borta i gathörnet där ljuset inte är så bra.

Grattis Sverige till att nu slutligen vara ett av de trasiga länder med nån konstig junta eller permanent regeringskris som man flinade på på 70-talet.
Citera
2021-06-17, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Tvärtom så förbjuder grundlagen Löfven att utlysa ett extraval om han fälls i en misstroendevotering. Om Löfven ska göra det måste han göra det senast nu i helgen.

Det är inte sant. Han kan fällas först och utlysa extra val efteråt. Det finns en tidsgräns som jag är osäker på men har för mig att det är en vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in