2021-06-17, 12:27
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Och nu har hon gett sossarna en ny tidsfrist

Nej, tidsfristen gick ut 10.00 i morse. Även på den punkten var hon tydlig.
Citera
2021-06-17, 12:28
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Jag tror inte sossarna lyckas med den här mediefinten. Ett skarpt förslag om marknadshyror var på gång och det hade framtagits utan att Hyresgästföreningen fått förhandla om det. Väljer man att som S inte förhandla med de partier man är beroende av får man skylla sig själv när de drar tillbaka sitt förtroende.

Det var ju dessutom en tydlig röd linje satt av V efter valet 2020. Väldigt tydligt. Men ingen trodde väl att de skulle dra det såhär långt. Ändå lite imponerad.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
En svag S-regering som får regera med hjälp av hoppande miroiteter. Sannolikt med en M/KD-budget i höst.

Det är en spännande möjlighet. Mycket tilltalande faktiskt.
Citera
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghrister.Clenning
I helgen får globalistpartierna instruktioner från högre upp i näringskedjan hur man skall agera.
Dom kommer aldrig att låta V eller SD få huvudrollen och med det fler röster.
Dom skall till varje pris hållas utanför.
Att låta U.K rädda Stefan Löfven är otänkbart, så då måste någon annan offra sig i globalisternas ringhörna.
Att U.K fäller Löfven innebär att han ger SD för stort inflytande, Moderaterna behöver bara SD som resesällskap fram till valet 2022 för att få röster från väljare som lessnat på asylinvandringskaoset/kriminaliteten.
Efter valet gör Moderaterna upp med andra.
Mitt tips är att C eller L backar från marknadshyrorna och V backar från sin misstroendeförklaring.
Det räddar makten kvar hos globalisterna och räddar U.Ks anseende och tryggar fortsatt makt efter valet 2022.
Det värsta som kan hända för globalisterna är att V och SD fattar att tillsammans kan dom påverka svensk politik ordentligt.
Det får inte hända!

För jävla skönt att SD inte är ett 10% parti som kan bytas ut mot C i ett borgerligt block. Uffe får det svettigt om han jävlas med Åkesson för mycket.
Citera
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Vad krävde hon då, minst en räksmörgås till kaffet?

Som jag förstod det att hela processen ska "nollställas" - att Hyresgästföreningen ska vara med som förhandlingspart från början och det lagförslag som läggs fram ska ha fått dess godkännande. Antagligen kan regeringen fortfarande gå med på Vänsterpartiets krav om att Hyresgästföreningen ska få förhandla, men det skulle i så fall vara en rejäl eftergift.
Senast redigerad av EnGodForlorare 2021-06-17 kl. 12:31.
Citera
2021-06-17, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Detta är det jag är rädd för.
Jag vill se ny regering lika mycket som alla andra. Men ett extra val 1år innan ordinarie val kan ge S andrum o samla sig för att vinna valet 2022.
Därför tycker jag det likagärna kan vara Löfvenregering 1år till då alla misslyckande kommer komma fram mer i ljuset när corona börjar mattas av.
En övergångsregering och M+KD+L+SD budget för 2022 skulle kunna funka då L inte är bundna av JA om regeringen faller.
Så tror jag också.

Jag tror M, KD och SD har mest att förlora att ta över nu. S kan sätta alla sina tjänstemän i myndigheterna på att obstruera, producerade politiserade rapporter om att våld minskar, elbristen är en högermyt, invandringen är noll och Sverige är bäst på alla punkter. Samtidigt kommer M, SD, KD och L inte få igenom någonting pga det parlamentariska läget (bara för att V fäller den här regeringen kommer de inte rösta för nollinvandring och hårdare straff, mer utbisningar etc). Men det förstår inte den genomsnittliga väljaren så S kan säga i alla debatter "Kolla SD, M och KD skriker om att ta tag i brottsligheten men inget händer, de är bara tomma skal". Sedan växer S med resultatet att S, MP och C får egen majoritet i valet 2022 och då är vi ännu mer körda.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nej, tidsfristen gick ut 10.00 i morse. Även på den punkten var hon tydlig.

Och nu fick sossarna en ny tidsfrist till på måndag hörde jag henne säga. Innan dess händer inget.
Citera
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonafnorr
Om inte C vill vara med i ett högerblock lär de ingå i Löfvens regeringsunderlag

Ja, ihop med V Det är ju förvisso inte första gången som Annie Lööf sviker ett löfte men det är riskabelt för dem att börja förhandla med V och riskera att tappa sina liberala väljare.
Citera
2021-06-17, 12:30
Medlem
Rotmosrullens avatar
Helt övertygad om att Stefan trasslar ut det här på något sätt. Säga vad man vill om karln, men han har lyckats överleva i snart 8 år som statsminister utan ordentligt parlamentariskt stöd.

Valår nästa år samt fortfarande stor osäkerhet kring Corona gör nog att dom flesta partier (inklusive v) nog helst egentligen inte vill ha regeringskris nu.

Kanske ett bra tillfälle för sossarna att markera mot c och kasta detta förslag i papperskorgen? Om Annie börjar tjafsa så faller ju strålkastarna på henne istället. Eller hoppas kanske man inom s att man ska fortsätta med samma lösning tsm med c efter nästa väl också? Morgan gillar nog sin fina ministertitel oavsett vilken politik han måste genomföra.

Själv hoppas jag naturligtvis på maximalt kaos och att den här trenden i svensk regeringspolitik med minoritetsregeringar utan trovärdigt underlag går i graven. Det finns ju majoriteter om det inte vore för tramset kring ”extrempartier”.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Det var ju dessutom en tydlig röd linje satt av V efter valet 2020. Väldigt tydligt. Men ingen trodde väl att de skulle dra det såhär långt. Ändå lite imponerad.

Jag höll en liten lucka öppen för att det skulle kunna bli såhär eftersom ND är nysvensk och därför har ryggrad. Det är primärt det, detta handlar om. Dvs att visa för (S) och andra att V inte kommer att vara dörrmatta under ND.
Citera
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Så du tror allvarligt att massmigrationen till Sverige kommer minska med en vänsterregering (utan C och L)?

Nej, det är enbart SD (och möjligtvis KD, men det är svårt att veta vad de vill den här veckan) av riksdagspartierna som vill ha minskad kolonisation av Sverige. Optimalt för samtliga andra partier är "precis hur mycket invandring som helst". Det är inte en stridsfråga. Invandringen är ohindrat 90-100'000 människor om året, det vill säga en miljon uppehållstillstånd utdelade var tionde år. Inget parti motsätter sig dessa nivåer utom SD. Så varför du ens tar upp massmigrationen som en stridsfråga är något oklart.
Citera
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Och nu fick sossarna en ny tidsfrist till på måndag hörde jag henne säga. Innan dess händer inget.

Verkar enbart vara du som har hört detta eftersom ingen pratar om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in