Citat:
Ursprungligen postat av
TonyBergman
Detta är det jag är rädd för.
Jag vill se ny regering lika mycket som alla andra. Men ett extra val 1år innan ordinarie val kan ge S andrum o samla sig för att vinna valet 2022.
Därför tycker jag det likagärna kan vara Löfvenregering 1år till då alla misslyckande kommer komma fram mer i ljuset när corona börjar mattas av.
En övergångsregering och M+KD+L+SD budget för 2022 skulle kunna funka då L inte är bundna av JA om regeringen faller.
Så tror jag också.
Jag tror M, KD och SD har mest att förlora att ta över nu. S kan sätta alla sina tjänstemän i myndigheterna på att obstruera, producerade politiserade rapporter om att våld minskar, elbristen är en högermyt, invandringen är noll och Sverige är bäst på alla punkter. Samtidigt kommer M, SD, KD och L inte få igenom någonting pga det parlamentariska läget (bara för att V fäller den här regeringen kommer de inte rösta för nollinvandring och hårdare straff, mer utbisningar etc). Men det förstår inte den genomsnittliga väljaren så S kan säga i alla debatter "Kolla SD, M och KD skriker om att ta tag i brottsligheten men inget händer, de är bara tomma skal". Sedan växer S med resultatet att S, MP och C får egen majoritet i valet 2022 och då är vi ännu mer körda.