2021-06-17, 11:13
Medlem
Jag tycker det är upp till var och en vem de vill jobba med och anställa, men man är en idiot om man uttrycker sig som den där arbetsgivare gjorde. Tyvärr är det tillåtet att vara idiot och driva företag.
Citera
2021-06-17, 11:14
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoMoreTears77
Det enda fel tjejen har gjort är : Sökt jobb på ett ställe där chefen är : En grinig / ful / avundsjuk medelålders kvinna. Finns ingen manlig chef som skulle reagera på det sättet på en jobbansökan. Ankläppar har var och varannan tjej/kvinna idag. Säger ingenting om hur någon är som person / sköter jobbet. Företaget kommer att få allvarliga problem med sina uppdrag, på grund av detta. Jag skulle säga att det är fråga om diskriminering kopplat till kön. Skulle en man ifrågasättas/dissas på detta vis, vid jobbsökande? Nä, just det.
Företaget kommer betala dyrt för detta felsteg.

Diskriminering kopplat till kön? Bara för att hon är tjej? Isåfall kan ju alla tjejer som inte får komma på intervju hävda samma koppling?

Tycker det är rätt klart att arbetsgivaren dissade henne för hur hon såg ut, inte för att hon var tjej.
Citera
2021-06-17, 11:15
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Det du säger är ju givetvis nonsens. Hur ska han hjälpa henne med det svaret han gav? Det kan du mer än gärna förklara.
Betänk att varenda arbetsgivare hon sökt arbete hos har tänkt likadant, men bara himlat med ögonen alternativt ropat ”Anka!” inne på HR och delat ett gott skratt med kollegorna, för att sedan ha kasserat ansökan utan återkoppling. Nu vet hon, och kan tänka över sina val eller åtminstone ta ett mer seriöst foto.
Citera
2021-06-17, 11:15
Medlem
Med tanke på hur fult det är med tjejer som förstorar läpparna(ja det syns även på dom som bara gör lite och är lika fult det) så är det ju positivt att företag säger ifrån så unga tjejer inte går och förstör sina kroppar och sprutar in massa skit i läpparna.
Citera
2021-06-17, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Jag tycker det är upp till var och en vem de vill jobba med och anställa, men man är en idiot om man uttrycker sig som den där arbetsgivare gjorde. Tyvärr är det tillåtet att vara idiot och driva företag.

Absolut var han en idiot men detta var lite humor endå. Snöflingan fick höra sanningen och bröt ihop direkt.
Citera
2021-06-17, 11:16
Medlem
ragnarokkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Det du säger är ju givetvis nonsens. Hur ska han hjälpa henne med det svaret han gav? Det kan du mer än gärna förklara.

Ser ingen vits med det. Förklarade utförligt i mitt inlägg och tidigare. Vad är oklart med den förklaringen jag redan gett?
Citera
2021-06-17, 11:17
Medlem
Ridgebacks avatar
Säga vad man vill om utseendet men jag hade aldrig anställt någon som heter Angel Gloria eller Prins Leo heller. Är det någon frikyrklig städsekt det där?
Citera
2021-06-17, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alline1
Absolut var han en idiot men detta var lite humor endå. Snöflingan fick höra sanningen och bröt ihop direkt.

Förövrigt så ser hon ju rätt bra ut i grunden så fattar inte vad som fick henne till att knulla sitt utseende på det där sättet.
Citera
2021-06-17, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Diskriminering kopplat till kön? Bara för att hon är tjej? Isåfall kan ju alla tjejer som inte får komma på intervju hävda samma koppling?

Tycker det är rätt klart att arbetsgivaren dissade henne för hur hon såg ut, inte för att hon var tjej.

Det är oftast tjejer som brukar se ut såhär, lutar åt diskriminering.
Citera
2021-06-17, 11:25
Avslutad
Ojojoj #thotpatrolled

Hon borde bli mer trad haha.

Sen alltså hon lirar det här spelet som en millenial, don't hate the player. Det är ni jävla korkade farsor som låter era döttrar bli såhär. Är ni inte närvarade är ni närvarande för mycket i utbyte mot dad-points och egosmek från de små kommandororna.

Tjejen får ett mothugg varpå hon går till media för att hota med att episoden gjort henne till ett psykfall. Ok att hon är 24 men vart är pappan, hon är någons mamma nu så det är klart att hon gör vad som helst för att ta sig fram men hon borde inte behöva hänga ut sig på det här sättet för att AB ska dra klick.
Citera
2021-06-17, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Vad heter firman jag ska ringa o drivmedel dom varje dag tills dom konkursar äckliga horungar jag svär ska rlda ned deras kontor deras bilar horungar dom är

Nog för att jag skriver som en kratta men är detta raketforskarna vi behövde i Sverige, hur fan släpper man in folk med 90 IQ i landet.
Citera
2021-06-17, 11:39
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Självklart. Men utseende, så väl som förmågor och kunskaper styr var vi kan få jobb. Själv har jag valt bort synliga tatueringar och avvikande klädsel, för att det tyvärr påverkar mina chanser till framtida konsultuppdrag.

Jag lider med de som är födda med ett avvikande utseende, men inte med de som förvanskar sig själva med vett och vilja.

Jag håller så klart med dig MEN om man tänker sig en skala av jobb där utseendet spelar mycket liten roll i ena änden och mycket stor roll i andra änden så platsar väl ändå städare in på ett jobb där utseende spelar MYCKET liten roll?

Jag respekterar dina livsval men jag skulle inte vilja leva i ett samhälle (typ Nordkorea) där alla väljer bort tatueringar och avvikande klädsel pga eventuella karriärsmöjligheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in