2021-06-17, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Hos arbetsgivaren hade då sett hennes tatuerade händer..fingrar..hals.

Jo, självklart. Men om hon tagit sig till intervjun och där gjort ett bra intryck i övrigt så hade möjligen arbetsgivaren kunnat "se bortom" det. Men hennes utspel i media etc gör ju att man tvivlar på att hon skulle lyckats med det.
Citera
2021-06-17, 10:51
Medlem
Nämen! Är det den dekadenta aftonblaskan aftonbladet som väljer att föra hennes talan!?
Vad förvånad jag blir. Vad är budskapet de vill förmedla till sina läsare?

Jag klickar inte på den där länken.
Citera
2021-06-17, 10:52
Medlem
Snaidistens avatar
”Först var jag bara chockad över deras svar. Men nu känner jag att börjar må dåligt och är rädd för att söka fler jobb, säger Ronja.”

Det ultimata beviset för att företaget träffat rätt i bedömningen av hennes personlighet. Hennes ankläppshjärna har nu räknat ut att hon kan försöka vinkla detta för maximal offerkofta och någon sorts kompensation för att hennes arbetslösa liv är förstört för all framtid.
Citera
2021-06-17, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Gäller det här företaget.

https://www.fagershemservice.se/

Ser ju ut som ett seriöst företag.
Citera
2021-06-17, 10:54
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snaidisten
”Först var jag bara chockad över deras svar. Men nu känner jag att börjar må dåligt och är rädd för att söka fler jobb, säger Ronja.”

Det ultimata beviset för att företaget träffat rätt i bedömningen av hennes personlighet. Hennes ankläppshjärna har nu räknat ut att hon kan försöka vinkla detta för maximal offerkofta och någon sorts kompensation för att hennes arbetslösa liv är förstört för all framtid.

Eller hur.

Hon har ju liksom fimpar sina chanser i och med det här golandet att få något annat "seriöst" jobb.

Förutom som gang bang skata då kanske?
Senast redigerad av FladderFarfar 2021-06-17 kl. 10:57.
Citera
2021-06-17, 10:56
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Anknäbbsbrudar ingår inte i diskrimineringslagstiftningen. Så inget brott har begåtts.

Däremot var det korkat av firman att säga det skriftligt. Som att be om att bli uthängd. Bättre om de tagit det muntligt.
Smart beslut! Är säker på att företaget kommer att tjäna på det. Ingen vettig person gillar konstgjorda ankläppar, det ser ju äckligt ut!
Citera
2021-06-17, 10:59
Medlem
Ser man ut som en idiot så får man ofta tillbaka idiotiska svar. Som sagt, vill man fixa en ful halstatuering och läppjobb så hindrar ingen henne. Men du kommer få det jobbigare när du väl ansöker om ordentliga jobb.

Nu verkar det inte längre bara gälla positioner som anses "finare" utan även städjobb, vilket är glädjande så man slipper se dessa idioter någonsin.
Citera
2021-06-17, 10:59
Medlem
ragnarokkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Anknäbbsbrudar ingår inte i diskrimineringslagstiftningen. Så inget brott har begåtts.

Däremot var det korkat av firman att säga det skriftligt. Som att be om att bli uthängd. Bättre om de tagit det muntligt.

Ja, det kan man tycka. I Sossesverige är det bättre att vara tyst än att vara ärlig. Som arbetsgivare blir man mörkrädd av ansökningarna från unga idag. Det kan vara enradiga mail som säger ”Hej, jag vill ha jobb, 07xxxxxxx”. Det är bara färgkritorna som saknas. Inte ovanligt att mamma är enda referensen. Skojar inte! Den sökande blir lika kränkt oberoende av vilket skäl du än anger för att inte anställa så kutym idag är att inte ange något skäl eller ens svara. Du blottar dig bara för juridisk tvist, anmälan och uthängning.

Kanske arbetsgivare fick nog av allt det och ville vara ärlig i ett försök att faktiskt hjälpa henne.
Citera
2021-06-17, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ragnarokkr
Ja, det kan man tycka. I Sossesverige är det bättre att vara tyst än att vara ärlig. Som arbetsgivare blir man mörkrädd av ansökningarna från unga idag. Det kan vara enradiga mail som säger ”Hej, jag vill ha jobb, 07xxxxxxx”. Det är bara färgkritorna som saknas. Inte ovanligt att mamma är enda referensen. Skojar inte! Den sökande blir lika kränkt oberoende av vilket skäl du än anger för att inte anställa så kutym idag är att inte ange något skäl eller ens svara. Du blottar dig bara för juridisk tvist, anmälan och uthängning.

Kanske arbetsgivare fick nog av allt det och ville vara ärlig i ett försök att faktiskt hjälpa henne.

Det du säger är ju givetvis nonsens. Hur ska han hjälpa henne med det svaret han gav? Det kan du mer än gärna förklara.
Citera
2021-06-17, 11:02
Medlem
ragnarokkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Ser ju ut som ett seriöst företag.

Ja, faktiskt. Vet inte om du var ironisk men jag tycker det ser förtroendeingivande ut. Exponeringen i Aftonblaskan stöder det intrycket.
Citera
2021-06-17, 11:08
Medlem
Esteban-IIs avatar
Sånt här värmer hjärtat, man får lite hopp om mänskligheten igen.

Hatten av för företagaren som både vågade vara ärlig och stod upp mot ankbrigaden.

R. J. kan väl söka jobb på Sexy Städ.
Citera
2021-06-17, 11:10
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Livet är såklart inte rättvist och just därför är det viktigt att det finns jobb där det INTE ställs krav på ett visst utseende.

Gå ett varv på stan och du kommer se flera människor som ser helt groteska ut. Dessa måste ju också få jobba eller hur?

Självklart. Men utseende, så väl som förmågor och kunskaper styr var vi kan få jobb. Själv har jag valt bort synliga tatueringar och avvikande klädsel, för att det tyvärr påverkar mina chanser till framtida konsultuppdrag.

Jag lider med de som är födda med ett avvikande utseende, men inte med de som förvanskar sig själva med vett och vilja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in