2021-06-17, 09:32
Medlem
Mr1931s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel_s85
Yvonne 68 som verkar driva företaget med sin dotter som har svarat. Folk har börjat leta upp företaget på nätet för att sätta dåliga omdömen.

Ha. Jag hade gjort tvärtom, anlitat dem. De verkar dela min värdegrund. All publicitet är bra publicitet.
Citera
2021-06-17, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoMoreTears77
Det enda fel tjejen har gjort är : Sökt jobb på ett ställe där chefen är : En grinig / ful / avundsjuk medelålders kvinna. Finns ingen manlig chef som skulle reagera på det sättet på en jobbansökan. Ankläppar har var och varannan tjej/kvinna idag. Säger ingenting om hur någon är som person / sköter jobbet. Företaget kommer att få allvarliga problem med sina uppdrag, på grund av detta. Jag skulle säga att det är fråga om diskriminering kopplat till kön. Skulle en man ifrågasättas/dissas på detta vis, vid jobbsökande? Nä, just det.
Företaget kommer betala dyrt för detta felsteg.

Ingen föds med ankläppar, halstatueringar, silikonbröst, blaffigabrösttatueringar, fejkögonbryn, långt löshår, tonvis med smink, etc, även om transpersoner brukar åberopa att det känns som att de fötts med attributen. Är personen transgender? I sånt fall skulle en operation kunna vara diskriminerande. Men om personen fötts som kvinna är det mer fråga om smakpreferens och då är det fritt att välja en annan stil. Dvs, inte diskriminerande.
Citera
Medlem
dengamleDs avatar
Klockrent med ärlig feedback ju
Hela hennes utseende skriker White Trash, dålig självkänsla och ständig offerkofta.
Hon hade sjukskrivit sig tredje arbetsdagen på grund av utbrändhet eller bruten nagel i vilket fall.

Ankläppar är en väldigt tydlig markör för psykisk ohälsa och att småföretagare måste vara extra noga med vilka de rekryterar på grund av svensk LAS är välkänt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fragbear
Bra gjort av arbetsgivaren att ge ett riktigt svar till den sökande. De kommer väl få skit från pk media men det stod i annonsen att de sökte ett välvårdat yttre.
Eftersom de arbetar hemma hos sina kunder förstår jag helt och hållet att det kan ställas krav på hur man ser ut.

Har ni nånsin sett en halstatuerad psykolog med anknäbbar? Polis i yttre fält? Åklagare? Kassörska på Ica? I receptionen på Best Western?
Fast nu rör det sig om ett jobb som städare...
I dagens läge är det ju en jävla massa brudar som fixar läpparna som man ser i butiker, undersköterskor, städare osv.
Dvs "enkla" lågavlönade jobb.
Bara titta på ordningsvakter, polis eller arbetare överlag där tatueringar också har blivit väldigt vanligt.
Man ser ju rent av höga tjänstemän som har tatueringar på kroppen.
Det är ju inte jobbet som Fredrik på solsidan har som hon söker direkt.

Tycker att man i stort sett ska skita i hur personer ser ut på någon bild när man kallar till arbetsintervju till den typen av jobb och låta meriter/erfarenhet styra.
Sedan göra en bedömning av personens personlighet vid en riktig intervju.
Är ju väldigt vanligt att folk har förutfattade meningar om folk de ser på sociala medier och då speciellt om det enbart är bilder.

Att bruden verkar vara odräglig och en ytlig bitch efter att man faktiskt har träffat henne är ju något helt annat.
Citera
2021-06-17, 09:38
Medlem
LucNNs avatar
Haha, hon fick PK-varianten av "Vi anställer inte kokainberoende slampor som festar från torsdag till söndag"

Edit: På mitt jobb är dom bästa städorskarna/hygienteknikerna:

1. Thaitanter
2. Thaitjejer
3. Somalietanter och östtanter
4. Blattemän

Och eftersom dom inte anställer kokainslampor så platser dessa in på fantomplats nummer 5.
Citera
2021-06-17, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tentss
Det är klart att arbetsgivaren bestämmer vem de ska anställa. De har 100% frihet och ser inget fel i detta alls. Hon är bara bitter att hon gjort sina äckliga ankläppar som är fulla med botox för att kunna se "snyggare" ut och att de ska hjälpa henne här i livet,men så blev det inte. Hon kommer inte alltid glida på en räkmacka bara för hon skaffat äckliga botox läppar.

Hon borde hålla sig till tinder,där folk sätter på henne p.g.a hennes botox ankläppar. Det är ju därför hon skaffat dem. För att se "snyggare" ut. typisk billig äcklig slampa!

Oj, så arg! Vart kommer alla denna ilska ifrån? Så pass arg att du inte ens vet vad du pratar om. Botox i läpparna? Kan du ens tänka dig vad som skulle hända med talförmåga och födointag etc. om man drog i kraftiga muskelavslappnande i hela läpparna?
Vart bad hon om att glida in på räkmacka? You just seem soo angy.
Citera
2021-06-17, 09:44
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Undrar vad det var för ord som autokorrigerades?

Jag gissar på
Ankluder ja 😀

Tycker det är bra av företaget, man kan ju inte gå och se ut hur som helst och hon blir ju ansiktet utåt om hon ska jobba där.
Citera
2021-06-17, 09:47
Medlem
AreYouBacks avatar
Arbetsgivaren bestämmer vem denne vill anställa. Har man anknäbbar eller steroid muskler så nej tack, bara att söka vidare. Det finns redigt folk att anställa och en arbetsbsgivare måste tänka att en nyanställd måste lira med de andra i företaget.
Citera
2021-06-17, 09:49
Medlem
goofers avatar
Jag tror den rätta anledningen till att hon inte fick jobb är att hon har småbarn hemma.

Arbetsgivare skyr dessa småbarnsföäldrar värre än höga skatter.

Det är för mycket frånvaro med vab/sjuka barn.

Men jag tror inte det är en legitim anledning att neka anställning så de drog bimbokortet istället.

Men deras svar är ju korrekt, hon utstrålar ju inte förtroende direkt.
Citera
2021-06-17, 09:50
Medlem
Vad sjutton är det som hänt med tjejerna nu för tiden, ankläppar, tatueringar, piercing, silikonbröst? Förstår de inte att de blir helt sexuellt oattraktiva för vissa? Skulle jag vara kund till detta företag så hade jag inte accepterat henne som städare i mitt hem. Företaget har gjort helt rätt tycker jag, någon måtta får det vara och det är absolut ingen diskriminering, som man bäddar får man ligga.

Kvinnor är som vackrast utan spackel och annat skit, det ska vara naturligt. Det är också ett tecken på att de mår bra, nöjda med sig själva och är självsäkra. Nu kanske hon är en bra tjej som hade skött jobbet utmärkt men arbetsgivarna har mallar och statistik som de följer.
Citera
2021-06-17, 09:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Om hon hade kommit till mig & sökt jobb , så hade jag trevat efter spaken som öppnar falluckan.
Citera
2021-06-17, 09:56
Medlem
Visst, anknäbbar är inte så fint men så extrem ser hon väl inte ut på bilden? Hon ska städa liksom, spela roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in