2021-06-16, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Då så. Case closed. Vad hoppas folk skall komma fram här? Det är över hela detta fallet. Avslutat, finito.
Har någon information om fallet som aktualiserar en ny undersökning kontaktar väl vederbörande polisen och sitter inte här och killgissar?

Om du nu anser att the case is closed och att inget mer finns att tillägga: då undrar jag varför du öht skriver här i tråden.
Citera
2021-06-16, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Minns detta flygdrama glasklart. Vilken fantastisk gammal man, 77 år gammal när det hände. En fin och ödmjuk man som inte heller drabbades av panik. Då hade det varit kört.

SD hade inte balls enough att klara en sån sak. Trots en del flygning. Tror jag.

Kanske hade han klarat att landa planet, men valt att ignorera instruktionerna från radion och satt ner det i nån sjö istället efter att ha cirklat omkring över bebyggelse så alla skulle hinna se honom - eller klantat sig ordentligt som den där Costa Concordiakaptenen som ville visa sin häftiga båt för nån dam och skulle stila med katastrofen som följd....

Just hans tydliga hjältekomplex, vilja att stå i strålkastarljuset, vilja att vara grannen som ställer upp dygnets alla timmar, alltid redo när dörren gått i baklås eller något behövs fixas eller när Mållgans hotar friden, intresset och förmågan att dra igång projekt och få andra människor engagerade i dessa (touren tex) gör ju att hans reaktion efter LWs försvinnande är så suspekt.

För det är så olikt honom att säga "låt polisen sköta sitt jobb" och "ingen idé att ringa".

En karaktäristisk reaktion för SD hade varit att organisera skallgång och köpa frallor till alla deltagare, vara den som skapade en grupp och events på Facebook och postade selfies in action på skallgång där.

Nu var det istället någon annan geocachare som skapade en grupp, men letandet blev det ju inte så mycket av.
Citera
2021-06-16, 23:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Hon var utredningshäktad vilket är en jävla skillnad mot att vara häktad för mord.
Och sen att du skriver att det är ett massivt försvar för HD, Du vet vad oskyldig till motsatsen bevisas betyder va, och nej dit räknas inte hobby detektiver på FB. Till och med du fattar väl att rätt ska vara rätt.
Vad svamlar du om?
Utredningshäktad?

HD var häktad för mord, skäligen misstänkt.
Citera
2021-06-16, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Då tycker jag devili kontaktar polis med nya uppgifter och inte sitter här och dravlar nonsens.
Finns där substans i detta, ta det vidare till polis/åklagare istället för att rapa upp massa smörja här.
Lycka till. Jag kommer besöka tråden lite nu och då och påminna.

Din sista mening: ja jag antar att du anser att det behövs och att du är rätt person att tala om saker och ting för oss andra i tråden.
Citera
2021-06-16, 23:48
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad svamlar du om?
Utredningshäktad?

HD var häktad för mord, skäligen misstänkt.

Fel av mej ber om ursäkt hon blev häktad för mord på den lägre graden.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av firebird1974 2021-06-16 kl. 23:53.
Citera
2021-06-16, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Just hans tydliga hjältekomplex, vilja att stå i strålkastarljuset, vilja att vara grannen som ställer upp dygnets alla timmar, alltid redo när dörren gått i baklås eller något behövs fixas eller när Mållgans hotar friden, intresset och förmågan att dra igång projekt och få andra människor engagerade i dessa (touren tex) gör ju att hans reaktion efter LWs försvinnande är så suspekt.

Någon sorts störning med narcissistiska inslag eventuellt? Gissar att det har påpekats innan men började skriva här när tråden redan var över 11 000 sidor lång.

Ser sig själv som likvärdig poliser, som han faktiskt ser som sina likar, trots noll erfarenhet och utbildning. Empatilöshet, svartsjuka, besserwisser, gränslöst beteende. Mycket som är en smula grandiost. Går säkert att hitta fler exempel.
Citera
2021-06-16, 23:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Skitsnack hon var utredningshäktad på den lägsta graden.
.
Citat:
En 45-årig kvinna som har en relation till den huvudmisstänkte mannen begärs häktad för mordet på Lena Wesström.

En 45 årig kvinna har begärts häktad för mordet på Lena Wesström i Hjärsta i Örebro förra året.
Kvinnan begärs häktad skäligen misstänkt för mordet vilket är en lägre misstankegrad.

Hon greps och anhölls tidigare i veckan och har en relation till den man som så sent som igår blev häktad på sannolika skäl misstänkt för mordet.
https://sverigesradio.se/artikel/7290867
Citera
2021-06-16, 23:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det framgick med all tydlighet att hjärntvättade HD som SD planterat tankar inte kan tänkas påverka omgivningen.
Varenda sak kring HD försöker du trivialisera, tror knappt det är nåt du inte lyckats ålägga henne annat än styrd av SD.
Till och med efterloggade cacher när LW är mördats och hur du pratade bort hennes önskningar på arbetsplatsen minns jag inte.

Sen är hon en gåta för dig det upprepar du ofta.
Råkar HD vara medbrottsling, ja då är hon manipulerad.

Jag tror inte ett smack på att HD är så timid jag tror som sagt inte att SD är en psykopat och jag misstänker att HD ger igen efter alla år.

Hon är absolut inte det offer hon var innan 2017 och den som kryper när hon väl tar ut skilsmässa är SD.

Eftersom jag själv inte vet vad jag ska tro av de alternativ jag tog upp, så är det precis så du gör, drar förhastade slutsatser, när du drar slutsatser om HD.

Du kan ju knapppast veta bättre än jag själv gör om vad jag tror?

Ja, om HD är delaktig på något sätt, då har du och jag definitivt olika tro på varför.
Citera
2021-06-16, 23:55
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
.

Fel av mej ber om ursäkt, hon blev häktad för mord på den lägre graden.

Även solen har fläckar.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av firebird1974 2021-06-16 kl. 23:57.
Citera
2021-06-16, 23:57
Medlem
Citat:
.

Stämmer att misstanken var mord (alt. människorov)

https://imgur.com/gallery/5jQDPeS
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Någon sorts störning med narcissistiska inslag eventuellt? Gissar att det har påpekats innan men började skriva här när tråden redan var över 11 000 sidor lång.

Ser sig själv som likvärdig poliser, som han faktiskt ser som sina likar, trots noll erfarenhet och utbildning. Empatilöshet, svartsjuka, besserwisser, gränslöst beteende. Mycket som är en smula grandiost. Går säkert att hitta fler exempel.

Ja det ser jag som troligt, han visade ju tydliga narcissistiska drag.
Han verkade också ha någon empatistörning eftersom han plågade de båda kvinnorna psykiskt utan att bekymra sig för hur det påverkade den.

Gällande det fetade så sa han själv (till polisen) att han hade velat bli polis. (Som förklaring till varför han smög på "Mållgans" och ibland var nån slags enpersons-grannsamverkan mot brott och "patrullerade" med ficklampa har jag för mig, rätta mig om jag har fel om varför han berättade det för polisen).
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Behöver knappast säga det men jag ser samma utstuderade mönster ju mer inblandad hon blir i undersökningen. Beroende på om hon blir förhörd upplysningsvis eller som misstänkt ger hon ett varmt till kallt bemötande. Växelvarmt om man så vill. Och visst pratar hon med kluven tunga beroende på vem hon messar med har vi ju sett.
Att HD kräver skärpning och kontroll av SD och samtidigt själv svävar ut i sitt eget sexliv gör inte saken bättre när man ska försöka förstå människan bakom initialerna.
För på nåt vis berör det oss alla i olika styrka och med olika utgångspunkt.

För egen del är LW:s upprättelse överordnat att låta frågetecknen förbli obesvarade när möjligheten till klarhet finns.

Instämmer. Men för somliga verkar det viktigare att skydda en i deras ögon utsatt kvinna som blivit manipulerad. Som om HD inte själv manipulerat och ljugit sig igenom de senaste åren. Som develi nyss visade i sin punktlista några inlägg bak i tråden. I mina ögon är det mycket lite som pekar mot att hon skulle vara en hunsad kvinna. Tvärtom säger jag. Hon har vetat precis hur hon skulle handskas med det förvuxna barnet Stefan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in