2021-06-14, 09:32
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjohan71
Subaru är intressanta bilar med sin fyrhjulsdrift, boxermotor och erkänt goda driftsäkerhet.
Speciellt i vinterväglag borde det kännas bra att susa förbi kollegorna som kört fast i snön.

Ja för ett antal år sen dök de upp en del Subarus då de fanns med gasmotor men de är väl i princip utfasade nu.
Citera
2021-06-14, 15:06
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Varje åkare väljer själv vilken bil han vill ha.
Det är nog ingen slump att de bilar du föreslår är ovanliga både hos TSAB och alla andra bolag.

Ja det är sant. Men otroligt kul att lyssna på erfarna chaufförer ibland som man lyckas snacka med.

De flesta har köpt mercedes o bytt men sedan kommit tillbaka. O majoriteten är Mercedes E. O Volvo V90.

Skulle vara kul om nån vågar köpa en subaru O hård köra den 3-5 år för o se va den pallar.
Citera
2021-06-14, 15:07
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Subaru är intressanta bilar med sin fyrhjulsdrift, boxermotor och erkänt goda driftsäkerhet.
Speciellt i vinterväglag borde det kännas bra att susa förbi kollegorna som kört fast i snön.

Ja BMW Mercedes Volvo är väl totalt skit om man har vinterväglag som Sverige kan få ibland.

Men såklart kul o bara köra förbi när andra har stora problem. Dock spelar 4hjulsdrift in + däck o förarens körsätt
Citera
2021-06-14, 16:29
Medlem
Axel61s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Ja BMW Mercedes Volvo är väl totalt skit om man har vinterväglag som Sverige kan få ibland.

Men såklart kul o bara köra förbi när andra har stora problem. Dock spelar 4hjulsdrift in + däck o förarens körsätt
Fyrhjulsdrift har man sällan nytta av i branschen. Så fort det blir minsta snö kryper trafiken fram. Det är sällan du som dirigerar takten.
Citera
2021-06-15, 15:47
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axel61
Fyrhjulsdrift har man sällan nytta av i branschen. Så fort det blir minsta snö kryper trafiken fram. Det är sällan du som dirigerar takten.

Det är sant. Men nu tänker jag på typ när de verkligen vräker snö i massor så plogbilen knappt hinner med.
Citera
2021-06-15, 18:35
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankers
Jäklar vad billigt det är att åka bolt, 76 spänn från rosenlundsgatan på söder till upplandsgatan i city... prisvärt, fick åka en fräsch toyota prius och tog med hunden samtidigt

Då hade du rabattkod. Resan är dyrare än så, men du betalar bara 76 kr.
Citera
2021-06-15, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Då hade du rabattkod. Resan är dyrare än så, men du betalar bara 76 kr.

Förmodligen, komr inte riktigt ihåg...undrar hur mkt chaffisen får, är ju ändå 10 min färd
Citera
2021-06-16, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mankers
Förmodligen, komr inte riktigt ihåg...undrar hur mkt chaffisen får, är ju ändå 10 min färd

Chaffisen får det han/hon ska få baserat på totalkostnaden av resan. Där tar man alltså inte hänsyn till eventuella rabatter för kunden. Så om en resa är värd 150 kr, men kunden har 50 kr i rabatt och bara betalar 100 kr så baseras förarens intäkt fortfarande på 150 kr.
Citera
2021-06-16, 09:10
Medlem
JustZlatans avatar
Hur är det att köra en sån där Skoda-taxi? Är de billiga i inköp?
Citera
2021-06-16, 18:43
Medlem
Axel61s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Det är sant. Men nu tänker jag på typ när de verkligen vräker snö i massor så plogbilen knappt hinner med.
Där jag bor hadde vi faktiskt snö ett tag den sista vintern. Men innan dess har vi haft 4-5 snöfria vintrar.
Citera
2021-06-16, 22:04
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Hur är det att köra en sån där Skoda-taxi? Är de billiga i inköp?

Som resenär tycker jag de är helt okej. Mycket sämre än Merca men samtidigt mycket mycket bättre än Prius+ och Caddy som man kan ha otur att råka ut för.
Citera
2021-06-16, 22:19
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Som resenär tycker jag de är helt okej. Mycket sämre än Merca men samtidigt mycket mycket bättre än Prius+ och Caddy som man kan ha otur att råka ut för.

Vad är det för modell på Skodan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in