Citat:
Nej det pågår ingen FU mot HD, Hon har fått ut sitt skadestånd för den veckan hon satt häktad, Åklagaren har gått ut i media och sagt att HD är avförd från utredningen. Vissa här i tråden menar att hon uppträder suspekt genom att ljuga i förhör, ljuga i TR och utföra en storstädning i SDs hus. Men sist jag kollade Sveriges rikes lagbok så var det inte straffbart att ljuga för varken polis eller i TR om du inte vittnar under ed och inte olagligt att städa sitt ex hus. Sedan menar andra att HD bör ta bladet från munnen och erkänna om hon gjort någonting olagligt, Skyddat SD eller hjälpt till att undanröja bevis. Men ingen människa med vettet i behåll kliver in till polisen och erkänner brott dom inte ens är misstänkt för eller ens åtalad för. Eller det kanske finns såna människor som skulle göra det. Jag tillhör inte den gruppen i alla fall. Sen finns dom som i detalj vill veta på vilket sätt SD avslutade sitt liv på, Inte för att det för tråden framåt utan där misstänker jag ren svensk nyfikenhet.
Det är ju skillnad på straffbart och något som väcker misstankar. Visst är hon fri och avskriven i lagens mening, och det är inte brottsligt att vara misstänkt nej, men det betyder ju inte att hennes beteende inte varit suspekt för många, däribland polisen.
Är nog många poliser som fortfarande har sina misstankar men som inte har lagligt stöd eller ett åklagarbeslut för att kunna göra något åt saken.
Än, åtminstone.