2021-06-16, 21:06
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
M+KD kommer givetvis att rösta för ett förslag som innebär fri hyressättning i nyproduktion. Varför skulle de inte stödja något sådant? Speciellt när de är positiva till den utredning som kom ut och som förslaget kommer grunda sig på...

Säg mig återigen hur regeringen ska ta fram ett förslag som skiljer sig väsentligt från utredningen, på vilka punkter?

Du räknade inte bara upp M och KD utan även MP tex och givetvis har inte alla partier du räknade upp lovat att stödja det förslag som ännu inte finns.

Det är heller inte direkt ovanligt att partier röstar nej till förslag som motståndarna lagt fram bara för att de är missnöjda med en del detaljer. Eller kanske ibland även av andra sandlådeskäl. Glöm heller inte att alliansen aldrig lade fram förslag om marknadshyror trots att de hade makten.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Hur svårt kan det vara att söka själv när du inte minns?

Reformeringen av Arbetsförmedlingen skjuts upp minst ett år.

Detta efter den hårda kritiken, och hotet om misstroendeförklaring mot arbetsmarknadsminister Eva Nordmark (S) från övriga riksdagspartier.

Vänsterpartiet, Moderaterna och Kristdemokraterna har i dag meddelat att de drar tillbaka misstroendet.

– Regeringen har backat på alla punkter som vi ville att de skulle backa på, säger Jonas Sjöstedt (V).

– De har förstått att de inte har stöd för sin uppfattning i riksdagen, säger Ulf Kristersson (M).

https://www.expressen.se/nyheter/reformeringen-av-arbetsformedlingen-skjuts-upp/
Det är inte misstroendet mot ministern i sig som var det grundläggande även om det blev en konsekvens av det, utan att det faktiskt fanns en majoritet av partierna som var emot förslaget och som hade röstat ner förslaget i kammaren. Självklart lägger regeringen då ner förslaget. Vad fan trodde du? Regeringen har i det läget inte begått något avtalsbrott eftersom de i enlighet med avtalet lagt fram förslaget. Sen att det inte fanns en majoritet för förslaget blev en konsekvens som C/L accepterade och inte beskyllde regeringen för.

Helvete att ni ska vara så tröga och inte fatta så grundläggande saker.
Citera
Medlem
ZugMaskins avatar
Dom kommer inte fälla regeringen. Rödgrön röra är viktigare, oavsett för eller emot marknadshyror. Detta har säkert fler sagt i tråden; eeeh jag säger *gäsp*.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Jag en dåre? Det är ju du som fantiserar, DIN jävla dåre.

Kom med en källa istället. Här kommer jag med min källa, varsågod:

https://youtu.be/HpDNgw_iQyk?t=727

Där framkommer MYCKET tydligt, att hon inte vill ta i SD med tång. Hon ger INTE svar på vad som händer om SD väcker misstroende.

Varsågod.

Har du färskare nyheter som visar tvärtom, så får du jättegärna länka. Men tills du kan göra det, så är det presskonferensen som jag länkar till härovan som gäller, inget annat.
https://www.gp.se/nyheter/sverige/v-kan-h%C3%A4nga-p%C3%A5-%C3%A4ven-om-sd-v%C3%A4cker-misstroende-1.49569903
här din lilla kuksugare
Citera
2021-06-16, 21:09
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
https://www.gp.se/nyheter/sverige/v-kan-h%C3%A4nga-p%C3%A5-%C3%A4ven-om-sd-v%C3%A4cker-misstroende-1.49569903

Men suck, det står ju där klart och tydligt: "Men M och KD måste vara med."

Även det framkom i presskonferensen, och det trodde jag var underförstått vid det här laget.

Ebba har redan gått ut med att Nooshi får ringa Åkesson, för att hon skall hoppa på tåget. Gissar att samma gäller Kristersson.

Där har du ditt låsta läge.

Ja, vi får väl se vem som har rätt, vi behöver bara sova en natt till, och imorgon gäller det, kl. 10.00 Fram med popcornen bara.
Citera
Avslutad
Man undrar om allt detta ändå inte spelar Lööf i händerna? Hennes enda möjlighet att bli statsminister (och det är det allt handlar om för henne) är en S+M+C-regering där hon blir statsminister som kompromisskandidat. Om V utlöser nyval och föser L och Mp ur riksdagen så öppnar sig möjligheten. S vill regera med C. C vill inte regera med stöd av V. M (som är ett liberalt parti, låt er inte luras) kan lockas med om Tuffe Uffe får bli justitieminister. S får finans, jämställdhets och utrikesministerposterna.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Du räknade inte bara upp M och KD utan även MP tex och givetvis har inte alla partier du räknade upp lovat att stödja det förslag som ännu inte finns.

Det är heller inte direkt ovanligt att partier röstar nej till förslag som motståndarna lagt fram bara för att de är missnöjda med en del detaljer. Eller kanske ibland även av andra sandlådeskäl. Glöm heller inte att alliansen aldrig lade fram förslag om marknadshyror trots att de hade makten.
MP sitter i regeringen. Och regeringen kommer lägga fram ett förslag som regeringen givetvis kommer rösta för. Också M/KD. Också C/L. Vad blir inte det om en majoritet?

M/KD har redan sagt att de är positiva till det som utredningen kom fram till. Allt detta är allmänt känt. Men du blundar istället för att vägra erkänna att du har fel. Och svara på min fråga hur regeringen ska komma med ett förslag som väsentligt skiljer från utredningen som skulle innebära att M/KD inte röstar för förslaget? Att bara säga att "motståndarna kan gilla att skjuta ner förslag eftersom det kommer från regeringen" är inte hållbart. Vore så fallet så hade M/KD direkt ställt sig bakom ett misstroende som grundar sig på marknadshyror. Men det gör man inte.
Citera
2021-06-16, 21:10
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
här din lilla kuksugare

Det är dags för dig att gå och sova nu, du är alldeles för trött och grinig.
Citera
Bannlyst
Citat:
Men suck, det står ju där klart och tydligt: "Men M och KD måste vara med."

Även det framkom i presskonferensen, och det trodde jag var underförstått vid det här laget.

Ebba har redan gått ut med att Nooshi får ringa Åkesson, för att hon skall hoppa på tåget. Gissar att samma gäller Kristersson.

Där har du ditt låsta läge.

Ja, vi får väl se vem som har rätt, vi behöver bara sova en natt till, och imorgon gäller det, kl. 10.00 Fram med popcornen bara.
vad fan har M/KD att göra med vår diskussion? Vi pratar om att V kommer acceptera att SD väcker misstroende.

M/KD kommer rösta för att avsätta statsministern oavsett fråga vid ett misstroende. Allt annat är fantasier.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
här din lilla kuksugare

Är du inte läskunnig eller?

"Men M och KD måste vara med."

Vad betyder det?

Du är så jävla dum att det faktiskt är synd om dig. Jag skall komma ihåg dina idiotiska inlägg när det visar sig att inget av det du hävdar kommer att ske

Hur jävla lättlurad kan man vara egentligen?
Citera
2021-06-16, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Ville inte M och KD få bort Löfven till varje pris?

Då borde de väl inte ha något emot att fälla regeringen även det gäller marknadshyror?

Eller har M och KD ljugit återigen?
Man kan peta på stefan. Troligen blir det stefan som försöker med en regeringsombildning.
Kanske med V+C som ändå är alternativet för nästa val. En borglig regering kan planka S förslag rakt av och rösta om det. Troligen kommer dock S att rösta emot ett sådant förslag.
Citera
2021-06-16, 21:12
Bannlyst
Citat:
Är du inte läskunnig eller?

"Men M och KD måste vara med."

Vad betyder det?

Du är så jävla dum att det faktiskt är synd om dig. Jag skall komma ihåg dina idiotiska inlägg när det visar sig att inget av det du hävdar kommer att ske

Hur jävla lättlurad kan man vara egentligen?
Vår diskussion handlade om huruvida V kommer acceptera att SD väcker misstroende. Vilket alltså nu är fallet och som min källa säger.

Du blandar in M/KD därför att du inser att du har fel och börjar hitta på nya infallsvinklar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in