2021-06-16, 17:06
Medlem
Skitsmörgås.
Räkorna skalas typ i Baltikum och läggs sedan -för transportens skull- i en lag som gör att räkorna smakar skit. De säljer in det som “handskalade” räkor (vad det nu spelar för roll på kvaliteten). Men det man vill ha som konsument är en räksmörgås är med färska räkor. Och det har alltså inte smörgåsarna på Heaven 23.
Sen ska inte brödet vara av sorten polarkaka (vilket jag har för mig att de använder på Heaven).
Citera
2021-06-16, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Håller med. Den godaste räkmackan äter man på x2000. En kall bira och gammeldansk till såklart.

På väg från Göteborg antar jag.
Citera
2021-06-16, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Skitsmörgås.
Räkorna skalas typ i Baltikum och läggs sedan -för transportens skull- i en lag som gör att räkorna smakar skit. De säljer in det som “handskalade” räkor (vad det nu spelar för roll på kvaliteten). Men det man vill ha som konsument är en räksmörgås är med färska räkor. Och det har alltså inte smörgåsarna på Heaven 23.
Sen ska inte brödet vara av sorten polarkaka (vilket jag har för mig att de använder på Heaven).

Räkorna skalas numera för hand i länder som Marocko för att sedan göra returresan till Norden.
Citera
2021-06-16, 18:31
Medlem
Enzymes avatar
Sedan ganska länge kan man köpa deras räkmackor som takeaway och äta den hemma istället. Då blir det billigare och smakar minst lika gott. Äter man på plats blir det dyrare och även om jag väljer mineralvatten så får man betala galet mycket för en ramlösa.
Citera
2021-06-16, 18:35
Avslutad
Vad tänker ts svälja ned räkmackan med? Det har viss betydelse för upplevelsen. Jag föreslår ett torrt mousserande vin, helst champagne om priset är överkomligt.
Citera
2021-06-16, 18:52
Medlem
Dalulvens avatar
Ah! Det var tider det. Bodde på ett fint hotellrum och beställde in en sån macka. Suverän!

Det får man ta och göra om nån gång ...
Citera
2021-06-16, 19:08
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Vad tänker ts svälja ned räkmackan med? Det har viss betydelse för upplevelsen. Jag föreslår ett torrt mousserande vin, helst champagne om priset är överkomligt.

Räkmacka ska endast ätas med endera kaffe eller öl och en sexa sprit.
Citera
2021-06-16, 19:18
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Överskattad som fan, i början av 90 talet så var det en helt annan femma.....det var där man startade kvällen 😁
Citera
2021-06-16, 19:26
Medlem
Överskattad är ett ord som det slängs mycket med men det gäller verkligen i det här fallet. Minns ej vad jag betalade för den när jag åt där på lunchen för något år sedan men det blir väl närmare 300 kr om man ska dricka annat än kranvatten till mackan.

Men visst, är ju trevligt att testa på det men tror inte du kommer göra en spontanare fler gånger.
Citera
2021-06-16, 19:53
Medlem
Bankdosas avatar
Kolla in Adam Alsings serie "Sveriges bästa...". Finns på dplay. Där testar han bl.a. Sveriges bästa räkmackor.
Citera
2021-06-16, 20:09
Medlem
Den är ju lagom stor. Och den är bra. På köpet får man bra service, fin atmosfär och en bra utsikt.

Men problemet: det är ju fortfarande en räckmacka. Hur långt kan man nörda tilll en räckmacka? Gör den lixom så bra så att alla ingående produkter är av bästa kvalitet och sedan den perfekta symbiosen av detta. Kombinerad med en fin öl.

Nej, man blir nog inte besviken.
Citera
2021-06-16, 20:12
Medlem
-=Damian=-s avatar
käkat ett gäng, ska upp igen om 3 veckor med familjen. vi tar dom på rumservice och kikar en film i sängen med detta underverk till räkmacka! dom är kanon!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in