2021-06-16, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Det jag fetmarkerat.

Polisen visste visst om vittnet Carina år 1992. Hon förhördes flera gånger. Påstår journalisten detta i boken, så har hon fel uppgifter. Ett av de sakfel Leif GW nämner?

"Klockan är runt halv fyra på morgonen den 14 juni 1992 när Carina och hennes manlige bekant cyklar Ekuddenvägen ner för att svänga in på cykelbanan mot Vikingavägen där Carina bor. Men mitt på cykelbanan står en bil parkerad och de får kliva av sina cyklar för att gå förbi bilen.

– Vi försökte faktiskt titta in i bilen, vi var så nära. Men vi hörde ingenting och vi såg ingenting och sen cyklade vi hem för att sova, säger Carina.

Morgonen därpå cyklar Carina och hennes vän ner till Ekuddenbadet, då är bilen borta. När polisen knackar dörr berättar hon om vad hon sett.

Polisen som arbetar med Helenas försvinnande idag bekräftar att den här vittnesuppgiften stämmer. Enligt Lars Johansson på Grova brott så har Carina förhörts flera gånger under sommaren 1992 om sina iakttagelser, men den här uppgiften har det inte rapporterats om i media tidigare.

I de tre förhör som hållits beskriver hon bilen som bronsfärgad, enligt Lars Johansson men Carina säger idag att hon är helt säker på att det var en vit bil de såg."

https://sverigesradio.se/artikel/6718551

Carina säger i boken att hon är förvånad att inte polisen lagt mer energi på detta ! Polisen på kalla fall hade inte hört talas om detta och han skulle sätta sina killar på att kolla upp detta med vittnet Carina . Även polisen numer pensionerad visste inte heller om detta vittne . Om detta inte stämmer har journalisten till boken skrivit väldigt fel ? Hon hade ju själv pratat m Carina om detta och reagerat att detta vittnesmål måste ha försvunnit med tiden . Då kan det vara så att Carina blev förhörd flera ggr av den lokala polisen , sedan när ärendet lämnades över så försvann detta . Kalla fall sa att de hade 40 pärmar ang Helena och flera saker där hade inte följts upp ! Den polis som fick ta över ( fd Mariestads innevånare ) sa att polisen i Mariestad gjorde absolut inget utan de väntade att något skulle hända . Sorgligt är det i alla fall och om saker hade kanske gjort annorlunda så vem vet 😕
Citera
2021-06-16, 15:55
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Carina säger i boken att hon är förvånad att inte polisen lagt mer energi på detta ! Polisen på kalla fall hade inte hört talas om detta och han skulle sätta sina killar på att kolla upp detta med vittnet Carina . Även polisen numer pensionerad visste inte heller om detta vittne . Om detta inte stämmer har journalisten till boken skrivit väldigt fel ? Hon hade ju själv pratat m Carina om detta och reagerat att detta vittnesmål måste ha försvunnit med tiden . Då kan det vara så att Carina blev förhörd flera ggr av den lokala polisen , sedan när ärendet lämnades över så försvann detta . Kalla fall sa att de hade 40 pärmar ang Helena och flera saker där hade inte följts upp ! Den polis som fick ta över ( fd Mariestads innevånare ) sa att polisen i Mariestad gjorde absolut inget utan de väntade att något skulle hända . Sorgligt är det i alla fall och om saker hade kanske gjort annorlunda så vem vet 😕

Ja, det här är ju märkligt! År 2017 gick ju Lars Johansson ut och svarade på frågor om detta vittne. Han hävdade att Carina vid förhören 1992 sagt att bilen var bronsfärgad (och senare - 2017? - ändrat sig till att bilen var vit). Jag läste i en (annan än denna) artikel om detta, och att han sa att polisen hade åkt runt i Mariestad med Carina i bilen, för att se om hon kunde identifiera bilen på stan. Kalla fall-gruppen tog över fallet i höstas (?) förra året (2020), har jag för mig. Då skulle tipset ha försvunnit mellan 2017 (då Lars Johansson uttalade sig om detta i media) och 2020 (då Kalla fall-gruppen tog över).

Det kan vara på detta vis, men då kan man undra varför inte poliserna i Kalla fall-gruppen (och journalisten) inte uppmärksammat detta, som uttalats i media.

Den här utredningen verkar vara ett "bra" exempel på lågvattenmärke i mordutredningsarbete. Tips tappas bort, följs inte upp, struntas i osv osv.

Jag tror inte att Sten Ekholms tips ang. sin påkörning av något i Vänern 14 eller 15 juni -92 med båten, togs upp i boken heller? Var det något du tycker var nytt i boken, d v s uppgifter som inte kommit fram tidigare, varken i media eller överhuvudtaget? Intervjuade journalisten Lars Johansson?
Citera
2021-06-16, 16:03
Medlem
Vem är det som har varit anhållen i detta och är pappa till en tjej C*milla Tängm*rk?
Citera
2021-06-16, 16:29
Medlem
Citat:
Ja, det här är ju märkligt! År 2017 gick ju Lars Johansson ut och svarade på frågor om detta vittne. Han hävdade att Carina vid förhören 1992 sagt att bilen var bronsfärgad (och senare - 2017? - ändrat sig till att bilen var vit). Jag läste i en (annan än denna) artikel om detta, och att han sa att polisen hade åkt runt i Mariestad med Carina i bilen, för att se om hon kunde identifiera bilen på stan. Kalla fall-gruppen tog över fallet i höstas (?) förra året (2020), har jag för mig. Då skulle tipset ha försvunnit mellan 2017 (då Lars Johansson uttalade sig om detta i media) och 2020 (då Kalla fall-gruppen tog över).

Det kan vara på detta vis, men då kan man undra varför inte poliserna i Kalla fall-gruppen (och journalisten) inte uppmärksammat detta, som uttalats i media.

Den här utredningen verkar vara ett "bra" exempel på lågvattenmärke i mordutredningsarbete. Tips tappas bort, följs inte upp, struntas i osv osv.

Jag tror inte att Sten Ekholms tips ang. sin påkörning av något i Vänern 14 eller 15 juni -92 med båten, togs upp i boken heller? Var det något du tycker var nytt i boken, d v s uppgifter som inte kommit fram tidigare, varken i media eller överhuvudtaget? Intervjuade journalisten Lars Johansson?

Nej och detta var något jag satt och väntade på skulle tas upp ? Att någon kört på ett stort paket mitt på sjön vid ” rätt tidpunkt vore väl absolut något att följa upp ? Om de hade satt in dykning redan när detta vittne trädde fram så kanske situationen varit annorlunda idag ?
Nej egentligen inget nytt men kanske mer tydligt om vissa saker . Bla pilot ändrade sig ang sina minnesluckor , han säger till journalisten att han minns visst vad han gjorde dessa 90 min från han lämnade hotellet tills han sågs igen på stan ? Han säger …. Polisen har inte intresserat sig för det och inget vittne kan bekräfta det heller . Man förstår på journalisten att hon är frustrerad att vittnen har missats , misstänkta har inte pressats på vad de gjorde denna natt och att fallet har åkt mellan olika utredare och uppgifter som lämnats har helt enkelt försvunnit . Kalla fall visste absolut inte om Carina vittnet och andra vittnen har inte ” rödmarkerats och hamnat längst ner i någon av de 40 pärmarna . Sedan säger de att om de får träff på tex Helenas sko så kan ingen åtalas för mord / dråp så länge som Helenas kropp inte återfinns ? Enligt dem så finns det en möjlighet att hon har rymt och är vid liv el tagit sitt eget liv . Även om de skulle hitta kroppen så efter 28 år är det bara ett skelett och dödsorsak bara skulle kunna ställas om hon tex blivit skjuten i huvudet . Så även om någon erkänner så måste de hitta en kropp , för du kan inte åtala någon för mord om inte en kropp hittas ? Den misstänkte GM kommer att gå fri , men för familjen hoppas man att de får ett avslut genom att kroppen hittas och svaret vad hände 😕
Kalla fall ” säger att sannolikheten att hon frivilligt har försvunnit , självmord är är obefintlig men polisen måste jobba efter alla teorier .
Citera
2021-06-16, 16:55
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Frågan är ju bara om någon vet något om de här bröderna ... Jag vet inget om dom. Det behöver kanske inte vara märkligare än att ingen vet något/så mycket om dom?!
Var det för övrigt inte du som för några dagar sedan skrev att "snart kommer någon att styra bort diskussionen från BW" och typ "jag bara väntar"? Och nu är det du själv som styr bort från BW och går på bröderna O. Ja, där ser man!

Jag styr inte bort, jag försöker snarare koppla ihop.
MO var ju för fan kompis med BW, dom kan båda vara inblandade i försvinnandet.
Det här med bröderna Olsson verkar för övrigt vara ett väldigt känsligt ämne för dig!
MO är ju med på Facebook-bilden tillsammans med BW och MK, där en av dom klipptes bort.

Om nu även MO var "sambo" med BW i EM-huset är det högintressant eftersom han inte är "granskad" i tråden. Kan MO vara pilot?

MO har som sagt en bror (någon som vet namnet?) och bröderna passar perfekt in som GW's gärningsmän. Dom hade även tillgång till båt (enligt Propparn) men du är helt ointresserad varje gång bröderna tas upp eller nämns.

Även kombinationen MO och BW kan vara intressant att titta närmare på.

Vilka var det nu som var "sambos" och bodde i EM-huset? BW, MK, HJ vilka mer? MO? hans bror?

Vad är det med dig? Som "trådledare" kan du väl försöka styra upp det här så bröderna Olsson granskas ordentligt?
Du om någon har kapacitet att göra det.
Det handlar bara om din egen vilja eller saknas viljan nu? Du säger att du vill att fallet ska lösas, visa det då när det dyker upp något intressant.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-06-16 kl. 17:23.
Citera
2021-06-16, 17:51
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Nej och detta var något jag satt och väntade på skulle tas upp ? Att någon kört på ett stort paket mitt på sjön vid ” rätt tidpunkt vore väl absolut något att följa upp ? Om de hade satt in dykning redan när detta vittne trädde fram så kanske situationen varit annorlunda idag ?
Nej egentligen inget nytt men kanske mer tydligt om vissa saker . Bla pilot ändrade sig ang sina minnesluckor , han säger till journalisten att han minns visst vad han gjorde dessa 90 min från han lämnade hotellet tills han sågs igen på stan ? Han säger …. Polisen har inte intresserat sig för det och inget vittne kan bekräfta det heller . Man förstår på journalisten att hon är frustrerad att vittnen har missats , misstänkta har inte pressats på vad de gjorde denna natt och att fallet har åkt mellan olika utredare och uppgifter som lämnats har helt enkelt försvunnit . Kalla fall visste absolut inte om Carina vittnet och andra vittnen har inte ” rödmarkerats och hamnat längst ner i någon av de 40 pärmarna . Sedan säger de att om de får träff på tex Helenas sko så kan ingen åtalas för mord / dråp så länge som Helenas kropp inte återfinns ? Enligt dem så finns det en möjlighet att hon har rymt och är vid liv el tagit sitt eget liv . Även om de skulle hitta kroppen så efter 28 år är det bara ett skelett och dödsorsak bara skulle kunna ställas om hon tex blivit skjuten i huvudet . Så även om någon erkänner så måste de hitta en kropp , för du kan inte åtala någon för mord om inte en kropp hittas ? Den misstänkte GM kommer att gå fri , men för familjen hoppas man att de får ett avslut genom att kroppen hittas och svaret vad hände 😕
Kalla fall ” säger att sannolikheten att hon frivilligt har försvunnit , självmord är är obefintlig men polisen måste jobba efter alla teorier .

Ja, dykning med person eller nedsänkning av sjöuggla borde ha gjorts omgående, när det var aktuellt. Även om det hade visat sig vara något annat Sten hade kört på, så hade man kunnat slå fast det och någotsånär kunnat utesluta att det var Helena. Det är ju ett par här i tråden som tagit upp det, och man hoppas att kanske Kalla fall-gruppen kan gå vidare med detta.

Det här med Mannen med pilotglasögonen och att han nu ändrat sin utsaga om sin minneslucka. Struntade polisen överhuvudtaget att kolla upp detta, eller gjorde de ett försök, men sedan insåg att det inte var något? Alla stenar bör ju vändas på, tills att man kan bilda sig en uppfattning om vad man anser om saken. Det skulle ju kunna ha varit något "oskyldigt" som inte hade med Helenas försvinnande att göra, men också tvärtom. Oavsett, detta borde också ha kollats upp, anser jag.

Skulle Helena ha tagit sitt liv, så hade hon sannolikt hittats i dag. Om hon rymt, så kan man fråga sig hur hon klarat sig utan plånbok med pengar och ID, pass, kläder (skor...) osv under alla dessa år. Det kan väl knappast finnas någon som tror seriöst på de hypoteserna!?!

I detta fall vore det absolut bäst om hennes kvarlevor hittas. Det går att döma för mord utan kropp, men det måste nog vara sällsynt, och då behövs starka, konkreta bevis för att det är det som skett. Huvudsaken måste väl vara att familjen får henne tillbaka och kan ge henne en fin begravning och sista vila.

29 år har passerat nu och än finns inga svar. Den/de som vet vad som hänt är lika feg(-a) som gm, som inte ens har anständighet nog att åtminstone ge ett anonymt tips. Ska inte Helena och hennes familj vara värda att ens få den lilla upprättelsen?
Citera
2021-06-16, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carro22
Har det kommit upp här i tråden om en finne som hette Jari, Jorma eller nåt i den stilen?

Han har varit inne på förhör 1992,han hade lånat en vit bil av en vän den kvällen och den vännen gav han också alibi fast finnen var iväg ensam med bilen....

Han var ung och drog till Norge i några år direkt efter Helena försvunnit.
När han var tillbaka har han tydligen skrytit för sina pundarvänner att han klarade sig och att Helena ligger i en dunge inte långt från hennes hem.

Och att han eller hans vän spraylackade den vita bilen svart dagen efter Helena försvunnit.

Det här har jag läst i en grupp på Facebook....
Oj, en grupp på Facebook, då är det säkert sant.
Citera
2021-06-16, 18:22
Medlem
Jag tror vi ska lägga ner teorier om att vissa ” människor försöker vilseleda eller ” trollar för att skydda någon som nämnts här inne som misstänkt på mordet på Helena . Det finns inget att vilseleda ifrån , för det som vi Flashback anhängare vet är en mikroskopiskt del av polisens 40 pärmar med vittnen och annat . Det vi gör här är gissningar , teorier och alla infallsvinklar är bra … enligt mig i alla fall . Ibland dyker någon ny upp och har något att berätta eller en egen kanske teori om vad som hade kunnat hänt denna natt ? Tyvärr vänds då taggarna utåt och de blir genast misstänkt som antigen GM själv eller någon som hittar på ( de gör vi nog alla mer eller mindre eftersom de vi vet är offentliga upplysningar och utifrån de kan man försöka pussla och spinna vidare . Klart att det dyker upp folk som vill röra runt i grytan lite men de behöver ju inte betyda att de vill vilseleda oss härinne ? Vad ska de vilseleda när vi inte ens vet vem dem otroligt kände ” pilot är ?? Om någon från Mariestad boende el utflyttad kunde berätta vem denna pilot är så hade vi i alla fall fått ett namn på en misstänkt , ett namn som inte är framgrävt här på fb utan ett namn som polis har och även människor i Mariestad . Sedan finns det 2-3 misstänkta till och vet inte om Mariestads boende och Ulrika m familj har fått dessa namn av polisen också ?
Risk finns när man misstror allt och alla att ev en person som vet vilka pilot och ev andra är så kanske de väljer att inte skriva av sig här … då är de troll , Gärningsman eller skyddar någon . Man kan inte peka finger åt andra när man själv inte vet något mer än någon annan eller ? Gör man det så kan man ju då hellre ifrågasätta hur denna person vet att andra har fel … såvida inte denna vet något som bara någon som var på plats sommaren -92 i Mariestad kunnat veta ?
Jag vet inget för jag bor i Norrland och har bara passerat Mariestad på genomresa . Däremot så tycker jag detta är ett av flera försvinnande är intressant .
Jag är övertygad om att någon här inne sitter på ett eller flera namn på de som polisen fortfarande anser är intressanta? Samtidigt så förstår dessa personer att om de droppar namnet så kan dessa personer få ett rent helv… jag gissar att många personer skulle ta kontakt m dem och hota för att få dem att erkänna ett ” mord . Man kanske inte vill någon så illa för personen kan ju även vara helt oskyldig 😇
Citera
2021-06-16, 18:42
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag styr inte bort, jag försöker snarare koppla ihop.
MO var ju för fan kompis med BW, dom kan båda vara inblandade i försvinnandet.
Det här med bröderna Olsson verkar för övrigt vara ett väldigt känsligt ämne för dig!
MO är ju med på Facebook-bilden tillsammans med BW och MK, där en av dom klipptes bort.

Om nu även MO var "sambo" med BW i EM-huset är det högintressant eftersom han inte är "granskad" i tråden. Kan MO vara pilot?

MO har som sagt en bror (någon som vet namnet?) och bröderna passar perfekt in som GW's gärningsmän. Dom hade även tillgång till båt (enligt Propparn) men du är helt ointresserad varje gång bröderna tas upp eller nämns.

Även kombinationen MO och BW kan vara intressant att titta närmare på.

Vilka var det nu som var "sambos" och bodde i EM-huset? BW, MK, HJ vilka mer? MO? hans bror?

Vad är det med dig? Som "trådledare" kan du väl försöka styra upp det här så bröderna Olsson granskas ordentligt?
Du om någon har kapacitet att göra det.
Det handlar bara om din egen vilja eller saknas viljan nu? Du säger att du vill att fallet ska lösas, visa det då när det dyker upp något intressant.

Bara för att jag råkade ifrågasätta dig bara lite grann, går du i taket. Men som sagt: Du brukar själv vara oerhört snabb med att anklaga andra för att "växla spår", men du tålde inte dig egen medicin!

Bröderna "O" är inte det minsta känsligt för mig, men som jag är säker på att alla andra kunde läsa i mitt inlägg till dig så vet jag ingenting om bröderna "O". Jag kan inte bidra med något. Men självklart att ni andra som har något på bröderna "O" ska diskutera dem och en eventuell koppling till BW och kanske till Helena-fallet. Tro mig, om jag hade vetat något hade varit först på pucken!

Det där kortet som divadnil så påpassligt hade sett på Mika*els Facebook innan han tog bort det, har jag flitigt tagit upp flera gånger, så hur du kan få det till att jag skulle typ ducka för brodern "O" på kortet är obegripligt. Jag har ju hänvisat till det där kortet samt påmint alla om det otaliga gånger.

Självklart kan bröderna "O" vara GW Perssons två gubbar, absolut! Det vi vet från kortet och bildtexten är att Mika*el skriver "sambo" om BW. De två kan vi nog vara säkra på bodde i huset. Uppenbarligen hängde även Mathi*as Ohlss*on där, men om han också bodde där har jag ingen aning om. Och enligt bildtexten kan vi kanske räkna in HJM och KM som i vart fall besökare i huset.

Dög detta, farbror Snarstucken?
Senast redigerad av Ugglan. 2021-06-16 kl. 18:46.
Citera
2021-06-16, 18:46
Medlem
Citat:
Ja, dykning med person eller nedsänkning av sjöuggla borde ha gjorts omgående, när det var aktuellt. Även om det hade visat sig vara något annat Sten hade kört på, så hade man kunnat slå fast det och någotsånär kunnat utesluta att det var Helena. Det är ju ett par här i tråden som tagit upp det, och man hoppas att kanske Kalla fall-gruppen kan gå vidare med detta.

Det här med Mannen med pilotglasögonen och att han nu ändrat sin utsaga om sin minneslucka. Struntade polisen överhuvudtaget att kolla upp detta, eller gjorde de ett försök, men sedan insåg att det inte var något? Alla stenar bör ju vändas på, tills att man kan bilda sig en uppfattning om vad man anser om saken. Det skulle ju kunna ha varit något "oskyldigt" som inte hade med Helenas försvinnande att göra, men också tvärtom. Oavsett, detta borde också ha kollats upp, anser jag.

Skulle Helena ha tagit sitt liv, så hade hon sannolikt hittats i dag. Om hon rymt, så kan man fråga sig hur hon klarat sig utan plånbok med pengar och ID, pass, kläder (skor...) osv under alla dessa år. Det kan väl knappast finnas någon som tror seriöst på de hypoteserna!?!

I detta fall vore det absolut bäst om hennes kvarlevor hittas. Det går att döma för mord utan kropp, men det måste nog vara sällsynt, och då behövs starka, konkreta bevis för att det är det som skett. Huvudsaken måste väl vara att familjen får henne tillbaka och kan ge henne en fin begravning och sista vila.

29 år har passerat nu och än finns inga svar. Den/de som vet vad som hänt är lika feg(-a) som gm, som inte ens har anständighet nog att åtminstone ge ett anonymt tips. Ska inte Helena och hennes familj vara värda att ens få den lilla upprättelsen?

De sa att det går inte att döma någon om inte en kropp hittas ! Mord presskriberas aldrig men om det inte var ett mord utan ett dråp så är detta pressskriberat nu . Hittas kroppen är det omöjligt och se efter 28 år om hon blev strypt , kvävd , knivstucken till döds , det är bara ett skelett och utan ” en kropp syns inte sådant ( brott på tungbenet , knivhugg , blödningar i ögonen . Skallskada kan vara en olycka . Det är möjligt om den misstänkte erkänner mord , visar var kroppen är men eftersom en obduktion inte kan visa vilket våld som använts ( förutom skott skada i huvudet ) så kan det vara en olycka / dråp .
Pilot vägrade advokat ? Han visste när en advokat kopplas in så kan polisen gå hårdare fram och det ville han uppenbarligen förhindra
GM vet att man kan inte dömas om inte kroppen hittas och inte ens då ! Hittas den inte så finns det enligt polisens policy att personen kan fortfarande vara vid liv . Detta vet ju såklart GM och om han skulle bli på något vis avslöjad så säger han då olycka / dråp ….. och detta är preskriberat nu . Hade kroppen inte bara varit skelett nu så har de kunnat hittat ev en dödsorsak ? Man kan inte döma någon om det inte finns ett spår på kroppen Skelettet ) att hon blivit dödad av någon annan !
Hon är död och är ett skelett men det finns inte ett endaste bevis att någon annat har dödar henne ? Dödsorsak okänd skulle obducenten sätta på henne såvida inte hon har ett kul hål i kraniet ?
Citera
2021-06-16, 19:03
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
De sa att det går inte att döma någon om inte en kropp hittas ! Mord presskriberas aldrig men om det inte var ett mord utan ett dråp så är detta pressskriberat nu. Hittas kroppen är det omöjligt och se efter 28 år om hon blev strypt , kvävd , knivstucken till döds , det är bara ett skelett och utan ” en kropp syns inte sådant ( brott på tungbenet , knivhugg , blödningar i ögonen . Skallskada kan vara en olycka . Det är möjligt om den misstänkte erkänner mord , visar var kroppen är men eftersom en obduktion inte kan visa vilket våld som använts ( förutom skott skada i huvudet ) så kan det vara en olycka / dråp .
Pilot vägrade advokat ? Han visste när en advokat kopplas in så kan polisen gå hårdare fram och det ville han uppenbarligen förhindra
GM vet att man kan inte dömas om inte kroppen hittas och inte ens då ! Hittas den inte så finns det enligt polisens policy att personen kan fortfarande vara vid liv . Detta vet ju såklart GM och om han skulle bli på något vis avslöjad så säger han då olycka / dråp ….. och detta är preskriberat nu . Hade kroppen inte bara varit skelett nu så har de kunnat hittat ev en dödsorsak ? Man kan inte döma någon om det inte finns ett spår på kroppen Skelettet ) att hon blivit dödad av någon annan !
Hon är död och är ett skelett men det finns inte ett endaste bevis att någon annat har dödar henne ? Dödsorsak okänd skulle obducenten sätta på henne såvida inte hon har ett kul hål i kraniet ?

Dråp har ingen preskriptionstid, om inte gärningspersonen var under 21 år när brottet begicks.
Citera
2021-06-16, 19:05
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Att söka av "bassängen" mellan punkterna Mariestad, Torsö-fastlandet, Torsö, Brommö, Lapperud, Dillö, Kroppholmen och ner mot Krontorp och Ryssatorp skulle vara en välkommen åtgärd. Området mäter cirka 3,5 x 16 kilometer och borde vara hyggligt lätt att avsöka.

Det finns inte på kartan att "mannen med pilotglasögon" inte skulle vara inblandad. Han identifierades nära Helena strax innan Stadt stängde och ses högst sannolikt också med Helena på bron. Hans trasslande med uppgifterna har garanterat med försvinnandet att göra. Märk också att PU har uppvisat exakt samma trasslande om tiden efter 02:00 och dessutom har svarat ganska lika på centrala frågor - plus då "besöket" hos PK på morgonen. Det skulle förvåna mig oerhört om "mannen med pilotglasögon" och PU inte skulle vara inblandade. Och om det inte vore för osäkerheten om huruvida "mannen med pilotglasögon" bor kvar i Mariestad eller inte, skulle jag till och med kunna tänka mig att PU skulle kunna vara just "mannen med pilotglasögon. Men oavsett är det väldigt märkligt hur de här två personerna ger likvärdiga uppgifter. Men det finns kombinationsmöjligheter i form av MK, BW och kanske någon mer, som brodern eller bröderna "O" (oj, nu nämnde jag dem "frivilligt" ).

I övrigt håller jag helt med dig. Det är ofattbart att en förövare eller "veta/anare" kan låta den här tortyren för Helenas anhöriga fortsätta. Hur kan de se sig själva i spegeln?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in