Citat:
Du skrev:
Vad tusan var det om inte just ett försöka att försvara USA och ensidigt peka ut palestinierna som värre än alla andra?
Arvet lever kvar. Hur var det sen med de andra terroristerna och krigsförbrytarna Israel valt. Valde du att förtränga dem nu igen?
Du kan lite abstrakt säga att Israel har ett ansvar, men du vägrar erkänna deras ockupation, att de ägnat sig åt terrorism osv. Allt du vill är att vi andra skall hålla oss borta så Israel får fortsätta roffa åt sig land, för det är vad som händer.
Vad tusan var det om inte just ett försöka att försvara USA och ensidigt peka ut palestinierna som värre än alla andra?
Arvet lever kvar. Hur var det sen med de andra terroristerna och krigsförbrytarna Israel valt. Valde du att förtränga dem nu igen?
Du kan lite abstrakt säga att Israel har ett ansvar, men du vägrar erkänna deras ockupation, att de ägnat sig åt terrorism osv. Allt du vill är att vi andra skall hålla oss borta så Israel får fortsätta roffa åt sig land, för det är vad som händer.
Att visa vilka ledare en del palestinier gillar är inte smutskastning, vi kan ju säga att det var trogna vänner in i det sista så låter det bättre?
Ha ha, jag hade inte röstat på någon av dem och tycker jag att en standard ska hållas för alla. Jag kom ju ihåg hur upprörd och konstigt jag tyckte det var med mordet på Bernadotte och vad som hände med förövarna sedan. TV-Shower, skumt. Men tänk om vi hade en opartisk rättvis domstol som kunde döma detta, jag hade sagt. Sure go ahead. Och så hade vi kunnat ta alla inblandade på alla sidor som fått gå upp och dömas om de ansetts vara skyldiga. Men vad händer, jo det dyker upp folk som säger att ALLT är Israels fel och börjar raljera om Judar styr världen.... och med den mentaliteten fattar jag att Israel blir lätt misstänksamma. Men en lag, som gäller alla. Det är liksom utgångspunkten tycker jag.
Oh my, det är så kul detta. När jag säger att båda har ett ansvar och att jag inte vill se mer våld, att jag vill se palestinier leva i frihet, att jag ogillar bosättningar, att jag vill se en palestinsk stat på västbanken, att Israeliska terrorister finns och att förhandlingar är lösningen och att både folken upplevt orättvisor.
Vad händer, jo det "palestinska" sidan protesterar högljött i kör. Inte undra på att det inte blir fred.
Din åsikt står för dig givetvis, men fred tror jag inte du vill ha.