2021-06-16, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag undrar vad som hände med domkraftskaftet.
Med Stefans gränslösa sätt att lura och skämta, så måste han ha bevarat skaftet någonstans på något sätt.
Det optimala vore väl om han gjutit in det, så att det beträds varje dag, alternativt svetsat fast det i en "handstång" som vidrörs varenda dag, dvs det är någonstans som bara han känner till, han skulle aldrig göra sig av med det, itan jag är övertygad om att det är väl bevarat någonstans. Ingjuten i en trappa eller under ett golv?
Någon som fått hjälp av Stefan med gjutning de senaste tre åren? Hua

Det är du inte ensam om att tro...
Citera
2021-06-16, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ju mer de försöker få HD att likna en totalt ovetande stackars bedragen och kroniskt sjuk fru/ex-fru, desto värre blir det.

En förväntad aktion som följs av en förväntad reaktion. Eftersom det är många relativt nya i mastodonttråden kunde det vara hjälpsamt med en sammanhållen länklista för dessa att ta del av. Jag vet att @honan6 har en bra sammanställning på figurerna i detta fall och deras inbördes förhållanden.
@T34Panzer och beh.ass.har med en kärnfull sammanfattning av utkomsten av HD:s förhör.
@Fröken_Sverige har en rad bilder och klipp i sin signatur som pekar på underligheter.
Tror @piastrone, Philomena, Avel och några till har ytterligare delar. Sen skulle det nog vara bra att länka till hela fupen lite oftare så alla nya kan tanka ner allt själva och läsa själva så de får grunden till diskussionerna på detaljnivå som ofta bedrivs i tråden.

Kanske också Smokey kan skriva ihop sammanfattning utifrån dennes värld.
Senast redigerad av urshult 2021-06-16 kl. 14:20. Anledning: Styckeformattering
Citera
2021-06-16, 14:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Och du tror att polis och ÅK inte har annat att göra? ÅK har sagt att HD är helt avförd som misstänkt. SD är dömd som ensam skyldig.
Det kvittar hur mycket skit du kör på repeat här.
Case closed.
Nej, det går att öppna upp en utredning. Ingenting är hugget i sten.
Vore jag HD skulle jag inte känna mig säker.
2021-06-16, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Skärp dig! Du vet mycket väl att E flyttade till sin pappa efter att hon hittat mamman naken tillsammans med en främmande (för E) man i Es säng. Under en av Ls barnveckor när hon dumpat barnen hos U.

Sluta nu Smokey.

Så var det inte.
Det vet du också men både du och kanske en eller annan trådis till verkar passa på att försöka plantera trådsanningar och göra efterhandskonstruktioner när många nya användare har hittat hit.

Hoppas tråden arkiveras och låses på obestämd tid.
Citera
2021-06-16, 14:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag trodde att tvättstugan låg i källaren (utan att veta varför jag utgått från det).
Tvättstugan är i källaren
Citera
2021-06-16, 14:23
Avslutad
Citat:
Jag trodde att tvättstugan låg i källaren (utan att veta varför jag utgått från det).
HD började med badrummet och duschen, sen tog hon källaren/tvättstugan
Citera
2021-06-16, 14:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Det är nog ingen som tror att det utredningsmässigt finns något som skvalpar och behöver belysas på nytt. Det enda som kan ändra på det är ifall HD eller annan som har vetskap går till polisen och gör rätt för sig och gör rätt mot LW med flera.
Det är väl fastslaget att det inte är ett brott att ljuga för polisen eller i tingsrätten, undantaget om man hörs under edliga former?
Att HD är en lögnare i flera sammanhang har framkommit i FUP. Och det skaver att hon inte är behjälplig att svara på utredarnas frågor.
Och att hon försöker plantera falska uppgifter om blodsex till vänner som en förklaring till ev. blodförekomst som polisen kan tänkas finna och därmed bli allmänt känt genom FUP.
Det är aktiva val HD gör här.
Hon kanske var styrd av SD och inte hade något egentligt val?
Jag tror inte hon var det då i vart fall. Tänker på att hon skaffade sig en älskare och verkade upprätthålla terrorbalansen gentemot SD genom att hon ville veta var han befinner sig och med vem (platsdelning tror jag det heter?).

Så även om det inte finns någon bevisning för närvarande i utredningsmaterialet så kan HD, eller vem som helst med vetskap, berätta för polisen och göra rätt för sig. Lögnerna och oviljan att medverka i förhören kommer kvarstå tills dess förklaring ges. Det handlar om mord.

HD är lika trovärdig som SD var när han berättade om cykelsadelknullandet, växeljusteringarna eller Mållgans.

Och givetvis finns det en människa bakom initialerna. Det finns det bakom Möller och andra med.
Jag lägger min empati hos offret, LW i det här fallet, och strösslar inte generellt med det till människor som är lögnare och ohjälpsamma i utredningen av ett kvinnomord.
Även andra som på ett eller annat sätt är anhöriga till SD och HD behöver få klarhet och kunna lämna allt detta med full visshet.
Den här dialogen mellan exmakarna har jag tidigare tyckt är märklig men glömt bort.
För de är rätt laidback för att diskutera hatobjektet.

- Det SD skriver till HD visar väl att han haft kontakt med LW?

- Det förefaller underligt att HD väljer att gå dit med vetskap om att LW är anmäld.
Det är ju av vikt att undvika varann på event, Hon kan ju knappt kan vistas vid hennes burkar pga sin avsky enligt JS.

- samt att han sen vågar sig på att fråga om LW kom dit?

697827972 Stefan Davidsson
Jag går ej på Event ikväll. Sp anmäld, om än med tveksamhet
Plattform: Unknown
2018-05-02 13:34:31 (UTC+2)
(...)
Kom SP till eventet?
2018-05-02 21:24:06(UTC+2)

1527997535 Hanna Davidsson
Taggis kom sent till eventet
2018-05-02 21:27:03(UTC+2)

Sen inleds nästkommande dag med nåt om deras mail för geotouren - och ett JÄD från SD samt ett "jag älskar dig" som svar från HD.

Vilket Event var det den 2 maj?
Det har väl varit Lakritseventet som sagts vara sista gången de sågs kort i april, rena permafrosten, även från JS håll enligt LW.
Citera
2021-06-16, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Den här dialogen mellan exmakarna har jag tidigare tyckt är märklig men glömt bort.
För de är rätt laidback för att diskutera hatobjektet.

- Det SD skriver till HD visar väl att han haft kontakt med LW?

- Det förefaller underligt att HD väljer att gå dit med vetskap om att LW är anmäld.
Det är ju av vikt att undvika varann på event, Hon kan ju knappt kan vistas vid hennes burkar pga sin avsky enligt JS.

- samt att han sen vågar sig på att fråga om LW kom dit?

Jag går ej på Event ikväll. Sp anmäld, om än med tveksamhet
2018-05-02 13:34:31 (UTC+2)
(...)
Kom SP till eventet?
2018-05-02 21:24:06(UTC+2)

1527997535 Hanna Davidsson
Taggis kom sent till eventet
2018-05-02 21:27:03(UTC+2)

Sen inleds nästkommande dag med nåt om deras mail för geotouren - och ett JÄD från SD samt ett "jag älskar dig" som svar från HD.

Det har väl varit Lakritseventet som sagts vara sista gången de sågs kort i april, rena permafrosten, även från JS håll enligt LW.

Bara en googling bort:

https://www.geocaching.com/geocache/GC7K9C1_harry-potterdagen-2018?guid=8992adab-c161-468d-8a13-c89ec48b9ae5
Citera
2021-06-16, 14:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Bara en googling bort:

https://www.geocaching.com/geocache/GC7K9C1_harry-potterdagen-2018?guid=8992adab-c161-468d-8a13-c89ec48b9ae5
Tack för den, Harry Potter Event.

"familjär stämning och det blir stort kramkalas"
enligt systerhax.

Med Taggis i krokarna.
Citera
2021-06-16, 14:56
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Sängen delade LW och E på, veckorna E var hemma hos sin pappa låg LW i den.

Står det verkligen att E hittat mamma naken?

Kanske E blev sur (som en tonåring kan bli), var framkommer det att hon efter det inte bodde hos LW mer?

Dumpat barnen hos U? Kanske hade de kommit överens om att E skulle vara hos sin pappa? LW hade besök av två personer (från Stockholm om jag kommer ihåg rätt, den ena sov i soffan), kanske skulle de göra något under kommande dagar?

Om du kunde besvära dig med att läsa FUP, istället för att hitta på sagor om hur bra allt var runt LW, så skulle du kunna stryka dina "kanske".

Citat:
Står det verkligen att E hittat mamma naken?

LW har berättat om händelsen för sin väninna i Skottland. De var nakna.

Citat:
Kanske E blev sur (som en tonåring kan bli),

Så det var ett tonårsproblem att E reagerade när hon hittade L och Beholder nakna i hennes säng? Du lägger alltså skulden på E?

Citat:
var framkommer det att hon efter det inte bodde hos LW mer?

Bl.a. så har HW berättat om det i förhör.

Citat:
Dumpat barnen hos U? Kanske hade de kommit överens om att E skulle vara hos sin pappa?

Ja, de hade kommit överens om det, för att LW skulle åka bort och leka. Det var viktigare än hennes barn.
Citat:
kanske skulle de göra något under kommande dagar?

Om du brytt dig om att läsa FUP så hade du vetat att de redan hade varit ute och lekt och hon kom hem tidigare än beräknat. Men hon hämtade inte barnen utan föredrog sällskapet av Beholder och RN. UW sa till henne att det blev konstigt för barnen när de trodde att de var hos honom för att mamma var bortrest och så var hon inte det.
Citera
2021-06-16, 14:58
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
/../

Harry Potter-dagen 2018. Litet intressant notering att LW inte signerade i loggboken, med tanke på att hon uppgetts vara noga med geocachingformalia.
Citera
2021-06-16, 15:02
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Nej, det går att öppna upp en utredning. Ingenting är hugget i sten.
Vore jag HD skulle jag inte känna mig säker.
Och varför skulle någon bry sig om att göra det? Hur skulle de kunna bevisa något mot HD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in