2021-06-16, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ingen av dom är registrerade som gifta på ratsit.
SD är registrerad som avliden 28/5-21 och kommer att står kvar på ratsit i 3 månader efter det datumet.

Tack för svar (har noll koll på var man ska leta för att få fram dylika uppgifter)!
Citera
2021-06-16, 11:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tolka och tolka - leendet skriker ut en lättnad att ha blivit av med både SD och Lena?
Men undanhåller HD minsta lilla kunskap om mordet på Lena - då slocknar smajlet snart. Klockan tickar... I

Fattar inte att hon under förhören ljög och smet undan sina svar (se T34Pantzers lista) om vad hon visste om mordet på Lena.

Att hon inte vill ange sig själv om hon var fysiskt närvarande vid mordet för att undgå fängelsestraff är en sak.
Så gör säkert 90% av alla mördare.

Men att hon ljög och/eller förnekade all vetskap, eller att förflugna ord i vredesmod kan ha fallit över hennes läppar? Det är helt enkelt inte sant!

Det finns flera olika möjliga anledningar till att hon ler på bilden som jag kan tänka mig.
Vi vet inte allt om HD, även om det kan kännas så.

För mig betyder inte leendet automatiskt att hon är skyldig till vare sig stämpling eller att hon aktivt deltagit i mordet och är glad att hon sluppit undan.

Det behöver inte ens betyda att hon är nöjd med att både Lena och SD är döda.

Hon är för mig en gåta, och lögnerna om det blodiga sexet och att hon skulle ha rest ensam till USA om SD varit oförklarligt borta, är lika förvånande att höra som mycket annat runt henne.

Redan för många år sedan pratade vi om att hennes leende kändes stelt på många bilder. Det nådde verkligen inte hennes ögon.

Jag tror inte att vi kommer att få några svar, iaf inte sådana svar som är uttömmande. Jag tror inte att hon kommer att utredas för mord igen, inte heller för stämpling. Jag tror helt enkelt att det inte finns något som bevisar något sådant.

Om hon skulle ha vetat om mordet i efterhand, kommer förmodligen också vara svårt att visa.

Man måste har gått igenom hennes enheter och allt som funnits där redan.

Visst, HD kan känna en lättnad över att SD är borta, men även om det är anledningen till leendet känns det mysko.

SD blev dömd för mordet, barnen har en far som är dömd för mordet på sin älskarinna, och som tagit livet av sig.

Jag kan inte säga att det är en avundsvärd situation, även om det skulle vara så att SD har varit väldigt kontrollerande, t om även om han skulle ha mordhotat och kontrollerat henne också.

En massa uppförsbackar kvar.

Citera
2021-06-16, 11:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Tack för svar (har noll koll på var man ska leta för att få fram dylika uppgifter)!

ratsit.se.
Fyll bara in uppgifterna och klicka på rätt person.

https://www.ratsit.se/19740505-Karl_Stefan_Davidsson_Orebro/3LvDGdzEZP_VvBuA3U2Gw3CUxhagfE6X1EafX232LOI

För inte så länge sedan verkade det som att avlidna försvann direkt från siten tror jag, men nu såg jag att SDs uppgifter kommer att publiceras i tre månader.
Citera
2021-06-16, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Du tog inte regnr på okända bilarna?
Kanske SOA & Co som fixar och förbereder inför försäljningen.

Tror den röda bilen är lögnerskan och den senile HD Har sett den där förut, även när SD var levandes, ska vara mer uppmärksam på reg nästa gång
Citera
2021-06-16, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
Tror den röda bilen är lögnerskan och den senile HD Har sett den där förut, även när SD var levandes, ska vara mer uppmärksam på reg nästa gång

HD och SD delade väl på en bil?
Citera
2021-06-16, 12:07
Medlem
Citat:
Den vita delade de på, någon som minns nummerskylten? Vem är den reggad på nu?
Citera
2021-06-16, 12:16
Medlem
Citat:

Den som hade barnveckan hade också bilen. En vettig överenskommelse tycker jag. Istf att ha 2 bilar.
Citera
2021-06-16, 12:19
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Nej, det är inte vägs ände. Någon åklagare kanske arbetar med fortsättningen och samlar bevis ihop med polisen. Kanske läser delar av slasken. En åklagare som anser att HDs ickesvar i rätten och raderade kommentarer och annat hemlighetsmakeri är ytterst besvärande för henne.

Spakulationer.

Som sagt.
Citera
2021-06-16, 12:28
Medlem
Med tanke på Stefans egna tal till hovrätten, där han sa att barnen skulle få veta sanningen och därför hade en släkting med på plats, dvs barnens morfar.
Är det då denne morfar som antagligen varit den som ringde polisen när Stefan gick bananas och tog sitt liv? Som sedemera blev anhållen pga misstanke om mord?
Vad är det för sanning som barnen fått ta del av?
T reder sig, inga tvivel, hon är inte myndig men hon är smart.
Hur det är med W, som inte är lika frispråkig utan lyssnar blint, vad ska hon tro?
Vad är det för sanning de fått ta till sig?
Citera
2021-06-16, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Vad menar du egentligen?
Det blev nog otydligt kanske men det var inget kritiskt till dig!
Jag menar att i det här fallet så kan man inte tänka på förklaringar till Davidssons beteende som man tänker vanligtvis. Kring Davidssons var/är det så mycket sjukt att man måste tänka i skruvade banor för att komma nära någon sorts sanning. Det blir skeva tankar och antaganden som passar in snarare än de mer vardagliga.
E'ru med på hur jag menar?
Citera
2021-06-16, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Med tanke på Stefans egna tal till hovrätten, där han sa att barnen skulle få veta sanningen och därför hade en släkting med på plats, dvs barnens morfar.
Är det då denne morfar som antagligen varit den som ringde polisen när Stefan gick bananas och tog sitt liv? Som sedemera blev anhållen pga misstanke om mord?
Vad är det för sanning som barnen fått ta del av?
T reder sig, inga tvivel, hon är inte myndig men hon är smart.
Hur det är med W, som inte är lika frispråkig utan lyssnar blint, vad ska hon tro?
Vad är det för sanning de fått ta till sig?
Det fetade
Önskvärt hade ju varit att de har berättat sanningen, att SD blev dömd för mord för att han faktiskt mördade L*ena.
Men jag känner mig tveksam till att de har gjort det då hela HD’s familj tycks ha hållt honom om ryggen. Ärlighet verkar heller inte vara en kvalitet som dessa besitter.
Om det är så att de har sagt att pappa blev oskyldigt dömd och att HR har dömt fel så gör de allihopa barnen en stor otjänst.
Ärlighet varar längst
(Spekulation)
Senast redigerad av Fleudhesten 2021-06-16 kl. 12:53.
Citera
2021-06-16, 12:43
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ingen av dom är registrerade som gifta på ratsit.
SD är registrerad som avliden 28/5-21 och kommer att står kvar på ratsit i 3 månader efter det datumet.

Och JG har nu flyttat från lägenheten i Örebro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in