Citat:
Ursprungligen postat av
Pirigin
Med din logik sköt CP OP utan tvivel. Det finns ju ett vittne som har pekat ut honom och vittnen kan ju inte minnas fel år efter händelsen.
När det gäller just JA och LL anser jag att man måste ha i bakhuvudet när de kommer med olika uppgifter. Detta då vi vet att de har tagit del av medierapporteringen generellt och SEs framträdanden specifikt. Vi vet också att de har samtalat mycket om händelserna sinsemellan.
Om man är övertygad om att SE inte är GM så är man kanske inte förmögen att se tvetydigheten i olika vittnesmål. Men då får man väl acceptera att CP iförd blå jacka, brun skinnjacka, mörk rock, keps, hatt, mössa på bart huvud, sköt OP och stapplade iväg spänstigt, smidigt och haltande som en elefant, långsamt och fort samtidigt. För allt vad alla vittnen säger oavsett tidpunkt måste vi ju ta för 100% sanning. Eller hur?
Nej det finns inget mot CP förutom Lisbeths utpekande, men det skulle ju kunna vara en efterhandskonstruktion av ett ansikte som inte var helt olikt Petterssons.
Dock inte Engströms ansikte, så där har vi ju ytterligare något som bör förklaras. Såg hon gm som liknade CP eller såg hon en annan person som liknade CP, i så fall vem?
Poängen är att jag aldrig sagt att LL och JA måste ha rätt, men detta innebär ju inte automatiskt att man kan använda det tvivlet mot SE, vilket KP gjorde på pressträffen då han hävdade att JA:s utpekande av SE på ett foto var fel, och egentligen skulle vara JÅS, och att Håkan Ström tabbat sig.
E63 är E63 hur vi än vrider och vänder på det.
De är dock tillsammans med IM, LP, HJ, och sannolikt JÅS helt klara över att den man de såg mörda Olof Palme inte överensstämde med SE.
I så fall har vi åtminstone sex vittnen till förloppet som dementerar SE, men vi har fortfarande ingen som känner igen honom som gm.
Det borde väga tungt, mycket tungt, men hörde du KP nämna dessa?
Jag gjorde det inte.
Detta är alltså ”min logik” inte den du skriver.