2021-06-16, 01:08
Avslutad
Vad händer nu?

Två snutar plingade på min lägenhetsdörr tidigare idag. Jag gick till dörren och hörde dom ropa "Öppna dörren, vi vet att du är hemma" Svarade: Kommer inte öppna dörren. Är jag misstänkt för något brott?
Ena polisen svarade: Ja, öppna dörren. Varpå jag svarade: Nej, vill inte prata med er, varpå dom vände om och begav sig.

Ja, jag kunde såklart öppnat dörren och varit trevlig samtidigt som jag kunde nekat dom inträde, men var orolig att ifall jag låste upp och öppnade dörren så skulle dom med en husrannsakan trängt sig in och sökt igenom min lägenhet. Då hade det varit kört.

Självklart kan ingen här svara på exakt vad jag kan vänta mig nu, men ponera att jag eller någon vän genom mitt nummer har köpt av dessa som nu torskade. Hur skulle ni agerat? Jag tänker att skulle dom haft mig på bild eller någonting av tyngre värde än enbart mitt telefonnummer i säljarnas kontaktlista så skulle dom redan gjort en ordentlig husrannsakan, eller kommer det imorgon istället..?

Ska kryptera min hårddisk nu iaf, hålla lägenheten fri från narkotika samt hålla mig ren för ett eventuellt drogtest.
Citera
2021-06-16, 01:16
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoqiet
Vad händer nu?

Två snutar plingade på min lägenhetsdörr tidigare idag. Jag gick till dörren och hörde dom ropa "Öppna dörren, vi vet att du är hemma" Svarade: Kommer inte öppna dörren. Är jag misstänkt för något brott?
Ena polisen svarade: Ja, öppna dörren. Varpå jag svarade: Nej, vill inte prata med er, varpå dom vände om och begav sig.

Ja, jag kunde såklart öppnat dörren och varit trevlig samtidigt som jag kunde nekat dom inträde, men var orolig att ifall jag låste upp och öppnade dörren så skulle dom med en husrannsakan trängt sig in och sökt igenom min lägenhet. Då hade det varit kört.

Självklart kan ingen här svara på exakt vad jag kan vänta mig nu, men ponera att jag eller någon vän genom mitt nummer har köpt av dessa som nu torskade. Hur skulle ni agerat? Jag tänker att skulle dom haft mig på bild eller någonting av tyngre värde än enbart mitt telefonnummer i säljarnas kontaktlista så skulle dom redan gjort en ordentlig husrannsakan, eller kommer det imorgon istället..?

Ska kryptera min hårddisk nu iaf, hålla lägenheten fri från narkotika samt hålla mig ren för ett eventuellt drogtest.

Om de har nåt lite mer allvarligt på dig än bara att du köpt lite majja eller 1g kola, så hade de aldrig fan bara gått därifrån, de hade sparkat in dörren.

Så antingen har du knappt köpt något, nåt litet ba, eller så hade de ingen husrannsakan. De ville bara fiska.

De ville nog bara fiska. Annars får du vänta på ett brev för misstänkt ringa narkotikabrott. De har inga bevis. De vill nog mer att du ska gola
Citera
2021-06-16, 05:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Sätt dit alla köparna och ta ev barnen ifrån familjerna.

Bra tips, så vi skapar ännu fler drogbrukare. Sedan kan vi splittra ytterligare familjer genom att ta ifrån dessa personers barn, oändlig spiral. Blir nog bra ska du se.

Den största majoriteten av drogbrukare än inte personer som på något sätt skadar andra än sig själva.
Citera
2021-06-16, 05:47
Medlem
Liberationfronts avatar
Är så jävla glad att jag aldrig använt krypterade appar för diverse skumraskaffärer.

There's no school like the Old School.
Citera
2021-06-16, 05:50
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberationfront
Är så jävla glad att jag aldrig använt krypterade appar för diverse skumraskaffärer.

Finns knappt några becknare som grindar ute på stan, och de minskar!

Men jag håller med, jag tror inte att pundare av idag (d.v.s. kids) vet hur man går fram till vilt främmande människor och höra efter om dopp eller en bit. Det är väl en implementering av mobiltelefonkulturen.
Citat:
Ursprungligen postat av Zoqiet

Skulle bara stashat knarket och låtit resten vara, eller är du kriminell på nätet också?
Senast redigerad av GoUoD 2021-06-16 kl. 05:53.
Citera
2021-06-16, 06:07
Medlem
Liberationfronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Finns knappt några becknare som grindar ute på stan, och de minskar!

Uppsökande försäljning är passé. Idag sker de mest säkra säljen (i min sfär) på rekommendation.

Ingen dialog överhuvudtaget förutom mellan 4 ögon
Citera
2021-06-16, 07:21
Medlem
tokens avatar
Underhållsvärdet är stort. Bra att Polisen trycker på från båda hållen. Både köpare och langare. Den grova kriminaliteten måste stoppas även om det innebär att partyknarkandet måste upphöra.
Citera
2021-06-16, 08:26
Medlem
Jackdawcrests avatar
Varesig man är för legalisering eller ej så är innehav och bruk lagbrott och bör straffas därefter.
Citera
2021-06-16, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberationfront

Nu är det väl iofs inte genom krypterade appar som köpare torskar, utan genom att ha skickat helt vanliga sms och använt sina riktiga telefonnummer. I Uppsala torskade väl några köpare på appen signal då dem de skrev med vad avlyssnade, i den appen ser man numret också. Vad jag vet har polisen inte knäckt typ Wickr ännu och plockat in någon köpare därifrån?
Citera
2021-06-16, 09:34
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Lol

Samma människor som säger att folk ska tvångsvaccineras går runt och gråter över friheten att vara en pundare.
Va? Jag tänker inte vaccinera mig!!

Ser att många skriver om den organiserade brottsligheten och alla skjutningar och sprängningar. Dom blodigaste gängkrigen vi haft i Sverige är väl mellan norra och södra biskop, där började allt med någon brud som började hänga med en annan snubbe.
Det mellan Shottaz och DP handlade om ett rån mot ett växlingskontor som några ville vara med på. Dom här snubbarna som den här tråden handlar om har knappast skjutit och sprängt något.
Finns det ens något gängkrig i Sverige där man börjat mörda varandra för och ta över någons drogmarknad?
Citera
2021-06-16, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail

Ser att många skriver om den organiserade brottsligheten och alla skjutningar och sprängningar. Dom blodigaste gängkrigen vi haft i Sverige är väl mellan norra och södra biskop, där började allt med någon brud som började hänga med en annan snubbe.
Det mellan Shottaz och DP handlade om ett rån mot ett växlingskontor som några ville vara med på. Dom här snubbarna som den här tråden handlar om har knappast skjutit och sprängt något.
Finns det ens något gängkrig i Sverige där man börjat mörda varandra för och ta över någons drogmarknad?

Typ halva Göteborgs gängkrig handlar om det.

Sluta knarka.
Citera
2021-06-16, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail

Jag har hört att tunga droger förebygger Covid-19 lika väl som vaccin. Bäst effekt intravenöst. Ge det ett försök. Det finns nummer till apotekare i FUP på sida 3 i tråden.

Förortsgängen hade antagligen inte funnits från början om de inte haft pengar att tjäna på droghandel, och de hade inte haft några vapen om de inte haft pengar från droghandel att bekosta dem med. Har svårt att tro att de är kompetenta nog att ägna sig åt annan antisocial skit som gett så stora inkomster. De här killarna har dragit in kapital åt semi-terroristerna i norra Hisingen som köper vapen för dem till att bedriva sina gängkrig och vendettor. Oavsett vad man tycker om avkriminalisering för eget bruk så är detta ett okomplicerat faktum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in