2021-06-15, 19:28
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Du svamlar! Knark är knark och skall därefter behandlas.

Då borde socialen ta hand o barnen. Det är nämligen dom det är synd om när dom har föräldrar som är idioter.

Svenskar får automatiskt visum 90 dagar sedan slutet av 80-talet. Det där med straffgrejen kan ha ändrats?
Med risk för off topic = Man ansöker om ESTA nu innan avresa. Är du dömd får du inte visum så. Då måste man gå via ambassaden och bli godkänd. Nya regler sedan 2009 https://esta.cbp.dhs.gov/

The Electronic System for Travel Authorization performs checks against law enforcement databases. All travelers seeking admission to the United States under the Visa Waiver Program are required to obtain an electronic travel authorization using this system prior to being granted boarding.
Citera
2021-06-15, 20:01
Medlem
Sätt dit alla köparna och ta ev barnen ifrån familjerna.
Citera
2021-06-15, 20:09
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzsor133
Haha, det här kan omöjligen stämma. Klart du måste kunna resa till USA som turist i alla fall i 30 dagar även med ringa narkotika när 10 år passerat?
Nope, för qtt få visum ska svaret på frågan om du tidigare är dömd vara nej. Punkt.
Citera
2021-06-15, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realkapital
Hur funkar det med strafföreläggande om man avböjer vid ett första förhör? Har de misstänka i det här fallet möjlighet att ändra sig sedan när de inser att de kommer att vinna i rätten? Jag kan inte processen. Polisen lämnar till åklagare när de tackar nej till föreläggandet. Är deras chans borta då?

Jag gillar för övrigt att en av de misstänkta gör anspråk på narkotikan och vill ha den tillbaka haha.

Bumpar mig själv...
Citera
2021-06-15, 21:39
Bannlyst
Citat:
Bumpar mig själv...

Att göra anspråk på narkotikan är helt enligt lagen, men i detta fall kommer det naturligtvis inte att ske.
Citera
2021-06-15, 21:44
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Bumpar mig själv...

Jag har bara nekat strafföreläggande en gång och jag försökte i efterhand ringa och säga att jag ville ha det men då var det för sent.

Så ja, har man nekat i förhör så är det rättegång som gäller. Om det nu inte var så att dom bara ville jävlas med mig men det tror jag inte.

Nä, vet man att man är körd, t.ex. man är tagen med knark i fickan eller vet att man har lämnat positivt UP så är det smartast att bara acceptera strafföreläggande.
Man får i regel 30 dagsböter för t.ex. ringa narkotikabrott men när jag vägrade ta emot strafföreläggande (som jag sedan försökte ändra) så dömde rätten mig till 50 dagsböter istället
Ovärt.
Citera
2021-06-15, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Att göra anspråk på narkotikan är helt enligt lagen, men i detta fall kommer det naturligtvis inte att ske.

Trevligt att misstänkt gärningsman kan ta det med humor i alla fall. Antar att folk ser olika allvarligt på att paja för sig själva.
Citera
2021-06-15, 22:10
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokofinn
Är inte en allvarlig konsekvens av narkotikamissbruk att den drabbade tyvärr inte klarar av att ta hand om sig själv. Att missbruket tyvärr ofta och slutligen har skadat personen för lång tid till den grad att denne inte klarar av att sköta ens ett arbete, betala räkningar, hyror eller ens upprätthålla sunda kontakter med närstående? Hur menar du med givna förutsättningar att - som du påstår - 99% av droganvändarna skulle klara av att på lagligt sätt själva finansiera inköp av narkotika inklusive att erlägga skatt i saken. Allt genom då även på ett i övrigt lagligt sätt och genom egna förvärvade medel och utan att begå exempelvis tillskaffningsbrott?

Menar du då också att staten genom skattemedel från övriga befolkningen ska subventionera en laglig narkotikahandel även där medicinska skäl saknas? Eller ska tillverkarna då få ta ut fullt marknadspris från droganvändaren, mer eller mindre tungt beroende av drogen?

För den som inte klarar av och ta hand om sig själv på grund av missbruk så har uppenbarligen inte narkotikapolitiken hjälp personen heller, varför då straffa någon som uppenbarligen behöver vård i stället för och trycka bort personen ännu mer från samhället? Tror du verkligen det blir bättre för samhället eller missbrukaren då? Aldrig träffat någon som slutat sitt missbruk genom straff, tvärtom samhällshatet ökar.

Förövrigt är det en väldigt liten del av alla som använder droger som inte kan ta hand om sig själva, även bland dom som är missbrukare.
Får man bara ha kvar jobbet eller inte ha någon som sätter pinnar i hjulet på en bara för man väljer och berusa sig på ett visst sätt, så kan man leva ett vanligt svenssonliv.
Citera
2021-06-15, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Jag har bara nekat strafföreläggande en gång och jag försökte i efterhand ringa och säga att jag ville ha det men då var det för sent.

Så ja, har man nekat i förhör så är det rättegång som gäller. Om det nu inte var så att dom bara ville jävlas med mig men det tror jag inte.

Nä, vet man att man är körd, t.ex. man är tagen med knark i fickan eller vet att man har lämnat positivt UP så är det smartast att bara acceptera strafföreläggande.
Man får i regel 30 dagsböter för t.ex. ringa narkotikabrott men när jag vägrade ta emot strafföreläggande (som jag sedan försökte ändra) så dömde rätten mig till 50 dagsböter istället
Ovärt.

Haha aj aj. Lite kinkigt ändå att inte vara mer flexibla med det. Onödigt extrajobb för rätten och onödiga extra utgifter för dig eller staten om du ändå tänkte erkänna.

Drygt för alla som kommer att få hembesök nu och inte känner till reglerna. De flesta har nog inte hört talas om ett strafföreläggande tidigare.
Citera
2021-06-15, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Förmodligen ingenting.

Nä nu då dom torskat blir de inget, tänkte mer på vad dom kan haft för vinstmarginal.
Om dom sålt för 550 000 lär dom väl betalat något för kokainet också?
Citera
2021-06-15, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Nä nu då dom torskat blir de inget, tänkte mer på vad dom kan haft för vinstmarginal.
Om dom sålt för 550 000 lär dom väl betalat något för kokainet också?

Tippar på att ett kilo kostar runt 400k under corona, om dom endast köpt 100g åt gången borde hg kosta runt 43-46k, sen har ju dessa små yngel bankat ut skiten maximalt oxå garanterat.
Citera
2021-06-16, 01:00
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av casualsthlm
Detta kan bli intressant. Hur många från Göteborg får inte längre tag på sin langare?

Det kom nya på en dag. Produkt och efterfrågan finns i vanlig ordning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in