Citat:
Ursprungligen postat av
Skaanseth
Jeg har aldri sagt at du har løyet.
Du har bl.a. skrevet: "at jeg ikke skjønte at min ektefelle var narsissist før jeg ble syk (Revmatisk sykdom)"
Hvis jeg har tolket dette feil, og tolket det som at du ble syk som følge av din sykdom, så har jeg tolket feil, eller at du har formulert deg feil. Det du mente var kanskje at når du trengte hjelp som mest, så så du hva du hadde med å gjøre?
Uansett, så har du vært sammen med en psykopat (narsissist), og vet hva dette er, så da bør du kjenne igjen alle tegnene.
Alle psykopater er jo forskjellige som alle andre folk, men dette med empatiløshet, manipulasjon, og at de til stadighet stakkarsliggjør seg selv er jo ting som går igjen, og som vi også ser hos TH.
Jeg har ikke formulert meg dårlig, men du syntes ikke det var juicy nok, derfor la du tykt på det lille jeg hadde fortalt. Hvis du hadde som hensikt å forstå, så kunne du ha rettet på det du har skrevet underveis. Du fikk mange sjanser, så den må du lenger på landet med.
Jeg skiller mellom narsissister og psykopater, og da kan ikke du manipulere mitt utsagn, ved å si at jeg er gift med en psykopat, når jeg sier at min partner har narsissistiske egenskaper. Dette er ikke VM i hva som er narsissist - og hva som er psykopat. Etter min oppfattelse, så er det å være en psykopat langt mer alvorlig.
Jeg har aldri sagt at jeg har vært sammen med en psykopat. Jeg har sagt at jeg kjenner en psykopat godt. En nær psykopat skrev jeg faktisk.
Slik jeg ser det, så har alle narsissistiske egenskaper fra fødselen av, men med en god oppdragelse og kjærlighet, så kan man lære å oppføre seg, og slik kan man både få og lære seg å vise empati. Jeg har beskrevet hva jeg legger i at min partner har narsissistiske egenskaper, og da må du forholde deg til det. Jeg har jo heller ikke tenkt å utdype det mer enn jeg har gjort, men jeg kan si at jeg har aldri opplevd noe som ligner på, slik du beskriver relasjonen mellom AEH og TH. Jeg tror heller ikke at det ville gitt meg større muligheter til å se mer enn andre, hvis jeg noensinne hadde hatt en slik relasjon.