2021-06-15, 18:37
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Exakt, nivån i försöken att skifta fokus från HD borde inte lura någon. En del nya i tråden (genom alla år) faller dock i gropen innan smoggen skingrats.
Och föralldel så är det en och annan, normalt sett, vettig och bidragande skribent, som faller till föga i ett tangentbordskrig med LW-hataren/na. Obegripligt efter så lång tid och med tanke på att LW-hataren/na inte vinner någon mark.

Just så som du och väldigt många andra beskriver att när fokus läggs mer på HD, så ökar smutskastningen mot LW. Ett infantilt försök att manipulera andra skribenter till att ödsla kraft och energi på annat än just HD.

Och de som tycker att mordet är uppklarat i sin helhet får tycka och uttrycka det. För egen del tror jag precis som de flesta andra att det finns fasetter kvar att slipa på innan detta kan läggas till ro. Och det borde inte vara förvånande för någon som läst i tråden och i FUP att HD står för mycket av frågetecknen som alltjämt finns kvar... Det har vridits, vänts, stötts och blötts angående HD:s lögner, vägran att svara i mordutredningen och de många, minst sagt, underligheter hon företar sig. Många är försöken att hitta förståeliga svar till hennes beteende, gång efter annan, men slutsatsen är att det finns inga rationella svar på HD:s underligheter.
Därmed kvarstår de starka misstankarna om att hon vet mer om mordet än hon vill berätta. Och tyvärr begränsades åklagarens hantering i ärendet av egen förskyllan men även av polisens egna bekymmer i inledande delen av processen.
Oavsett så är HD svaren skyldig.

En fundering som uppstår med tanke på allt tid som gått efter mordet: hur sjuk är inte HD som under all denna tid valt att inte berätta vad hon vet..? De uppenbara lögnerna och plantering av blodsex hos vänner/bekanta är riktigt skruvat, för att ta några (få) exempel i floran av konstigheter kring henne som kvarstår. Och som sagt, hur illa skadad är människan i sitt inre egentligen??

Blir lika förvånad som du över hur vissa sväljer betet. Min fundering är mer om hot/identiferingsförsök har tystat ner några skribenter i meningen att de antingen mildrat kritiken mot SD och Hanna eller försöker dämpa det genom fokusflytt. Jag vet att det förekommit dödshot mot en skribents barn, då denna dumt nog obetänksamt råkade avslöja identifierande uppgifter i en helt annan tråd.

För detta är ett exceptionellt fall på flera olika sätt…en GM länge på fri fot i väntan på rättegång nr 2…3 års debatt (tråden är numera nr 1 i ABoK i antal poster), dessutom osedvanligt mycket förtal, hat och hot, 1 eller 2 gärningspersoner som interagerat med tråden (och även deras bekanta), en GM som nu tagit sitt liv i direkt samband med Hovrättsdom, och vi har dessutom en ordlista med uttryck som jag alltid kommer att förknippa med detta sjuka triangeldrama: ”RT, öppet, stängt, fred, ofred, terrorbalans”.
Citera
2021-06-15, 18:41
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
10 personer i en Flashbacktråd är inte "många". De flesta bryr sig inte. Ett triangeldrama där älskarinnan blev mördad, mannen begick självmord och frun lever vidare. De flesta ser det nog som Karma och önskar frun lycka till och lycka och välgång.

Ja…jag antar att iallafall du gör det ;-)

Om du träffar på Hanna (vilket jag tror att du gör) så hälsa henne att vi år många här som tänker på henne, dock inte särskilt varma tankar, och vi kommer att fortsätta att både gräva, diskutera och dissikera. Sanningen kommer fram en dag. Det är min övertygelse.
Citera
2021-06-15, 19:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
10 personer i en Flashbacktråd är inte "många". De flesta bryr sig inte. Ett triangeldrama där älskarinnan blev mördad, mannen begick självmord och frun lever vidare. De flesta ser det nog som Karma och önskar frun lycka till och lycka och välgång.
Du menar exfrun?
Ingen änkepension där inte..jädrans..

Nu är Stefan död och HD leker vidare med sina burkvänner.
Vem tar hand om barnen? Vid F*lketorp lär de inte vilja vara mer om pappa skar halsen av sig där?
Citera
2021-06-15, 19:05
Avslutad
Citat:
Isdrottningen har väl myntats i tråden?
Om hon springer bort i skogen och polishelikopter skulle söka henne med värmekamera skulle hon antagligen inte ge utslag på den.

Just det där med omsorg för barnen verkar inte vara prioritet vare sig före eller efter mordet. De, numera hon, cachar vidare i livet.
Hon har väl inte fattat att det under de tre senaste åren har hänt massor med livsomvälvande saker i hennes liv som borde adresseras på annat sätt?!
Ingen av döttrarna är myndig, borde ju vara kontakt med soc, psykolog, massor, men ormen är ute och leker?!
Citera
2021-06-15, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Är det ovanligt att tonåringar inte drar jämt med ena eller andra föräldern? Vilken lyx att kunna välja mellan två boenden, som skilsmässobarn ofta kan.

Kanske undantagsvis. Kan förstå om många, främst vuxna, vill försvara detta med att barn kan flytta eller klaga hos den ena frånskilda om barnen känner sig överkörda av den andra. Tyvärr inte någon lyx, snarare frustration från alla håll i den forna familjen.

Bäst är väl om en familj kan lösa sina problem internt, men går det inte så går det inte. Det är den bistra sanningen för främst barnen i en skilsmässofamilj.

Endast om skilsmässan är en följd av fysiskt och psykiskt lidande för barnen och den ena föräldern så är väl en skilsmässa bra. Men många skiljer sig av andra skäl som kan verka futtiga i andras ögon (inte minst i barnens), problem som kanske skulle kunna lösas genom öppenhet eller med hjälp utifrån?

Däremot ser jag paret Ds äktenskap som helt sjukt. Symbiotiskt. A highway to hell.
Senast redigerad av zilvereko 2021-06-15 kl. 19:36.
Citera
2021-06-15, 19:53
Medlem
Citat:
Om hon springer bort i skogen och polishelikopter skulle söka henne med värmekamera skulle hon antagligen inte ge utslag på den.

Just det där med omsorg för barnen verkar inte vara prioritet vare sig före eller efter mordet. De, numera hon, cachar vidare i livet.
Hon har väl inte fattat att det under de tre senaste åren har hänt massor med livsomvälvande saker i hennes liv som borde adresseras på annat sätt?!

Kanske geocachar hon järnet nu för att det är enda sättet att hålla demonerna efter mordet och självmordet stångna, för att själv inte falla ner i bråddjupet nu? Det är vad jag tror. Men det går aldrig att undkomma sanning och ansvar. Förr eller senare kommer detta bita henne i baken. Riktigt hårt. Troligen ganska snart.
Citera
2021-06-15, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Du menar exfrun?
Ingen änkepension där inte..jädrans..

Nu är Stefan död och HD leker vidare med sina burkvänner.
Vem tar hand om barnen? Vid F*lketorp lär de inte vilja vara mer om pappa skar halsen av sig där?

Säg inte det.. tankegången du har är skev som satan, men tyvärr fullständigt begriplig för många i detta sammanhang!
Tänk det värsta eller sämsta, upphöj i två och x 4 så närmar man sig HD/SD:s normala kognitiva lösningsförmåga.
Citera
2021-06-15, 20:18
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kanske geocachar hon järnet nu för att det är enda sättet att hålla demonerna efter mordet och självmordet stångna, för att själv inte falla ner i bråddjupet nu? Det är vad jag tror. Men det går aldrig att undkomma sanning och ansvar. Förr eller senare kommer detta bita henne i baken. Riktigt hårt. Troligen ganska snart.

Med tanke på hennes psykiatriska historik med bl.a den 7 år långa djupa depressionen och psykosen så är oddsen inte till hennes fördel. Trots medicinering. Det går inte att trycka ner hur mycket som helst hur länge som helst- en dag så kommer ångesten ifatt oavsett hur fort man springer och jagar burkar.
Citera
2021-06-15, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kanske undantagsvis. Kan förstå om många, främst vuxna, vill försvara detta med att barn kan flytta eller klaga hos den ena frånskilda om barnen känner sig överkörda av den andra. Tyvärr inte någon lyx, snarare frustration från alla håll i den forna familjen.

Bäst är väl om en familj kan lösa sina problem internt, men går det inte så går det inte. Det är den bistra sanningen för främst barnen i en skilsmässofamilj.

Endast om skilsmässan är en följd av fysiskt och psykiskt lidande för barnen och den ena föräldern så är väl en skilsmässa bra. Men många skiljer sig av andra skäl som kan verka futtiga i andras ögon (inte minst i barnens), problem som kanske skulle kunna lösas genom öppenhet eller med hjälp utifrån?

Däremot ser jag paret Ds äktenskap som helt sjukt. Symbiotiskt. A highway to hell.
Ja, det är otroligt konstigt, det är inte konstigt att människor undrar vad som hände egentligen
Jag kommer nog inte bli kvitt känslan av att alla kort inte ligger på bordet, sålänge som inte fakta redovisas, kommer detta leva vidare, tissel och tassel, trådsanningar, mm.
Citera
2021-06-15, 20:23
Medlem
Citat:

Jag tror hon fattar och Isdrottningen har nog tinat upp gradvis efter gullegullet i smyg m Fiskarn och kanske trinda Kocko som dumpades av L -14.

Nu syns att hennes leende når ögonen. Hon är fri att jaga burkar och fuska runt utan att besserwissern S är med och tar plats.
Glad Hax 13 juni -21
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/412aa661-be30-496d-a909-7a6e404421e4.jpeg

Barnen har fått lära sig vara utan sina föräldrar sen de var spädbarn eftersom S och H prioriterade sina utlandsresor.
Citera
2021-06-15, 20:27
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Säg inte det.. tankegången du har är skev som satan, men tyvärr fullständigt begriplig för många i detta sammanhang!
Tänk det värsta eller sämsta, upphöj i två och x 4 så närmar man sig HD/SD:s normala kognitiva lösningsförmåga.

Efter 3 år med en gigantisk FUP, 2 utdragna rättegångsdagar så har jag lärt mig att: TeamDavidssons är väldigt lösningsfokuserade: förtränga, ta bort, sudda ut, och döda är deras copingstrategier.
Citera
2021-06-15, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja…jag antar att iallafall du gör det ;-)

Om du träffar på Hanna (vilket jag tror att du gör) så hälsa henne att vi år många här som tänker på henne, dock inte särskilt varma tankar, och vi kommer att fortsätta att både gräva, diskutera och dissikera. Sanningen kommer fram en dag. Det är min övertygelse.

Som du skrev tidigare så finns det flera som hotats och några av dem har måst lämnat tråden därför. Trygghetsskapande åtgärder har vidtagits.
Det är fint att nya i tråden kan/vågar/vill bidra offentligt med mer material trots och tack vare att det gått en tid.

Sanningen så vitt vi vet kring detta är väldigt mörk, kall och verklighetsfrånvänd. Omänskligt rå och aggressiv.

HD kan inte gömma sig från den ryggradslösa insatsen i utredningen. Inte ta skydd bakom SD:s död. Inte hoppas på att detta ska ebba ut och glömmas bort.
Det är svårt att tro det finns en rationell förklaring till hennes uppträde. Många här i tråden har försökt att se och förklara HD:s agerande utifrån en position där även hon är ett offer för SD:s manipulation. Alla försök till förklaringar faller till slut bort på sin orimlighet och kvar är det enda rimliga att hon vet mer än vad som framkommit.
Att HD är välfungerande bevisas av hennes förmåga att (åtminstone deltids-) arbeta i ett avancerat vårdyrke och den fysiska styrka hon uppvisar med GC.

Mer än 3 år har gått sedan mordet. Ungefär samma tidsrymd har HD, minst, haft på sig att förtälja allt hon vet, som en normal människa gör. Över 1000 dagar.

Det man säger och gör eller inte säger och gör, får återverkningar i ens eget och andras liv. Alla som på något vis tillbakahåller sanningen blir medskyldiga till detta avskyvärda mord.

Rätt ska vara rätt.

Vid sidlinjen finns 5 barn, bröder, systrar, föräldrar, grannar, kollegor, vänner och bekanta till någon inblandad i denna soppa.
För att inte nämna många tidigare och nuvarande potentiella offer som hamnar i ondskefulla psykopater och narcissistiska klor.
Senast redigerad av urshult 2021-06-15 kl. 21:07. Anledning: Stavning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in