2021-06-15, 16:35
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
De bygger hus lite hursomhelst utan att följa ens lokala byggregler, ofta ända ut till tomtgränsen om de ens följer tomtgränser. Husen är ofta väldigt stora och är inte ritade av arkitekter utan byggs lite hursomhelst utan att en byggnadsingenjör godkänner planen. Elen installeras oftast inte av fackkunniga personer.

Notera att jag inte är mot att personer bygger sina egna hus, installerar egna vattenledningar etc på mark de själva äger men i ett civilserat samhälle så måste man ha vissa krav på juridik och säkerhet. Fatta om du äger en tomt och någon annan bygger ett hus som går in på den tomten och du ska riva den och du får betala för arbetet och bortshacktningen av materialet som kan uppgå till flera månadslöner. Vem betalar det, gissa? Markägaren, Israel eller Palestina?
Var är den juridiska säkerheten hos alla de palestinier och deras marker som utsätts för ständiga attentat ifrån bosättare?

Du behöver väl inte en arkitekt för att bygga dig ett eget litet hus.
Citera
2021-06-15, 16:37
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoffSvek
Vid senaste försöket så vägrade Israel att stoppa utbyggnaden av bosättningarna, tom under pågående förhandlingar. PA hade detta rimliga krav för att fortsätta förhandla. Israel vägrade backa och PA lämnade förhandlingarna.

Menar du omgången 2014?
Citera
2021-06-15, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Menar du omgången 2014?
När jag googlar ser det ut att vara 2013 men det kan säkert vara att ansträngningarna löpte in i 2014.
Citera
2021-06-15, 16:52
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Var är den juridiska säkerheten hos alla de palestinier och deras marker som utsätts för ständiga attentat ifrån bosättare?

Varför väljer du ut en etnicitet? Varför är det bara palestinierna som ska ha en juridisk säkerhet enligt dig och vad är det som ger dem säkerheten om inte Israel? Varför tror du att PA ger dem någon säkerhet när de bevisligen inte gör det i många fall?

Citat:
Du behöver väl inte en arkitekt för att bygga dig ett eget litet hus.

Nej men du behöver en ingenjör som godkänner hållfasthetsberäkningarna, i synnerhet när det rör ett hus gjort av sten. Att du inte förstår det indikerar din utbildningsnivå (och IQ).
Citera
2021-06-15, 16:53
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Och ändå behövde man bevisa att man inte var jude för att gifta sig i Tredje riket.

Exakt. Vad jag och mina närmaste gjort är att hoppa av den etniska metafysikens cirkus. I framtiden kommer alla att göra det. Liksom jag redogjort för ovan.
Man behöver ju, som bekant, inte stanna i ett repressivt system.
Citera
2021-06-15, 16:53
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Nu ikväll ska hundratals extrem judar marschera genom gamla stan i ockuperade Jerusalem. Palestinska butiker har fått stäng ner. Det här är provokation från judarna. Hamas hotar med skjuta raketer.

Hoppas du att Israel bombar Gaza varje gång palestinierna marscherar också eller?
Citera
2021-06-15, 16:54
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Exakt. Vad jag och mina närmaste gjort är att hoppa av den etniska metafysikens cirkus. I framtiden kommer alla att göra det. Liksom jag redogjort för ovan.
Man behöver ju, som bekant, inte stanna i ett repressivt system.

På vilket sätt vad det frivilligt för judarna att hamna i koncentrationsläger?
Citera
2021-06-15, 16:55
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Varför väljer du ut en etnicitet? Varför är det bara palestinierna som ska ha en juridisk säkerhet enligt dig och vad är det som ger dem säkerheten om inte Israel? Varför tror du att PA ger dem någon säkerhet när de bevisligen inte gör det i många fall?

Nej men du behöver en ingenjör som godkänner hållfasthetsberäkningarna, i synnerhet när det rör ett hus gjort av sten. Att du inte förstår det indikerar din utbildningsnivå (och IQ).
Det märks att du aldrig byggt ett eget hus.
Citera
2021-06-15, 16:56
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Det är klart man kan, judenheten sitter i huvudet. Det är klart en bortskuren förhud kan vara svårt att reparera. Men, det går med plastikkirurgi.

Om du inte fattar det så har svenska nazister namnlistor på svenska judiska familjer som de kan korrelera med folkbokföringen. Det är en realitet som alla svenska judar fattade sen barnsben. Som sagt, din hjärna är inte tillräckligt stor för att fatta hur vår verklighet ser ut.
Citera
2021-06-15, 16:57
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Det märks att du aldrig byggt ett eget hus.

Jag har studerat arkitektur och har byggt 8000m2 växthus i Spanien med gällande byggregler här. Är rätt insatt i vad som krävs i regelverket.
Citera
2021-06-15, 16:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Om du anklagar mig för att försvara Saddam så får du allt motivera det aningen bättre.
Allt Saddam behövde av omvärlden var ditt "Det får de lösa själva". Att blunda när en starkare part begår övergrepp på en svagare är i praktiken att stödja den starkare., speciellt när det sker så aktivt som i ditt fall dör du försöker övertyga andra att också blunda.
Citat:
Ang Västbanken så tycker jag en palestinsk stat ska ligga där, vet inte om du missade det. Well jag skriver det igen i sådana fall.
Men nu är den ockuperad av Israel vilket du verkar ha väldigt svårt att ta till dig eller kritisera.
Citera
2021-06-15, 17:20
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Jag har studerat arkitektur och har byggt 8000m2 växthus i Spanien med gällande byggregler här. Är rätt insatt i vad som krävs i regelverket.
Och ändo inser du inte skillnaden mellan att bygga ett 8000m2 växthus och ett litet hus till sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in