2021-06-15, 15:58
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbotraktor
All damfotboll.
Tror i och för sig att tråden handlar om riktig fotboll och dessutom ska man ha genomlidit hela spektaklet. Vet inte hur många på Flashback som faktiskt har sett en hel dammatch i sina liv. Jag har då inte gjort det.

Tråkigaste matcherna som jag sett, utan att gå hem eller stänga av TV:n, har varit med Högaborgs BK på Harlyckan. Inte säker på vilken jag ska välja. De värsta matcherna har jag förmodligen förträngt.
Citera
2021-06-15, 16:05
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
”Värre ” med matcherna när båda lagen får rätt resultat tidigt. Tex om båda lagen kan gå vidare på oavgjort . Så man passar bara bollen runt och inget lag anfaller eller utmanar. För att inte trötta ut sina spelare riskera skador eller kort.

I gårdagens match försökte ändå Spanien göra mål och Sverige var tvungen att försvara.

En klassiker i det sammanhanget är Västtyskland - Österrike i VM-82. Var stor skandal då. Jag gissar att man skärpt till möjligheterna att bestraffa maskning sedan dess.
Citera
2021-06-15, 16:11
Medlem
L Ron Hubbards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
En klassiker i det sammanhanget är Västtyskland - Österrike i VM-82. Var stor skandal då. Jag gissar att man skärpt till möjligheterna att bestraffa maskning sedan dess.

Sista matcherna i gruppspelet går samtidigt efter det.
Algeriet Chile spelade dagen innan.
Citera
2021-06-15, 17:02
Medlem
nimrod666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Instämmer, det var en bedrövlig tillställning med jag vet inte hur många sidleds- och bakåtpassningar.
Efter det mästerskapet så spelas de avlutande matcherna i respektive grupper samtidigt.
Utöver den matchen så finns det en och annan trist allsvensk 0-0 match fylld med luftpastejer på vattnig, lerig plan som man tvingats genomlida.
Citera
2021-06-15, 17:28
Medlem
IceEyess avatar
Sverige - Turkiet är definitivt en kandidat. Dock en rätt "underhållande" sekvens i matchen där spelarna nickade runt bollen till varandra ett flertal varv, vill jag minnas.
Citera
2021-06-15, 17:37
Medlem
Gyrks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Många tyckte matchen igår var tråkig som fan och det var den. Men var det den tråkigaste matchen ni sett.

Tror fan Sverige-Turkiet EM 2000 var värre.

En annan skittråkig match jag såg live var Tottenham-Southampton 0-0 1983. Kallt på läktaren och händelsefattigt som fan.

Vilka tråkiga minnen har ni?
Sverige-Turkiet garanterat. Saken är den att en säljare på mitt dåvarande jobb hade fått två fribiljetter till den matchen och gick omkring och viftade med dom på kontoret, och jag kan säja att jag var rätt så avis. När sen matchen hade spelats njöt jag ändå lite grann över att den var så trist! Han fick bara biljetterna, resa och hotell fick han betala själv.
Citera
2021-06-15, 17:37
Medlem
Ukraina-Schweiz i något mästerskap, minns inte vilket. Galet dålig match.

Fattar inte varför folk klagar på Spanien-Sverige igår. Den är inte ens i närheten av den sämsta matchen som spelats. Ljusår från den sämsta. Det fanns massor av målchanser i matchen. Det vara bara ena laget som spelade "dåligt" (fast egentligen inte så dåligt som folk tror).

Bara för att en match slutar 0-0 betyder det inte att det inte händer något i matchen.

En annan ruskigt dålig match jag har sett var Wolverhampton-Watford någon gång i slutet på 90-talet. Tyvärr så minns jag inte vilken match det var. Skulle gärna vilja veta det. Har tänkt på den mycket. Det var den sjukaste matchen som jag kan minnas. 44 träben som sparkade på varandra i 90 min plus tillägg. De kan fan inte ha varit nyktra heller. Så sjukt dåligt kan man inte spela som de gjorde.
Senast redigerad av terribilis 2021-06-15 kl. 17:42.
Citera
2021-06-15, 17:38
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Många tyckte matchen igår var tråkig som fan och det var den. Men var det den tråkigaste matchen ni sett.

Tror fan Sverige-Turkiet EM 2000 var värre.

En annan skittråkig match jag såg live var Tottenham-Southampton 0-0 1983. Kallt på läktaren och händelsefattigt som fan.

Vilka tråkiga minnen har ni?
Sverige-Turkiet är den tråkigaste och sämst genomförda matchen jag sett någonsin. Jag kan inte minnas något som varit lika dåligt.
Citera
2021-06-15, 17:41
Medlem
Sqrbankens avatar
Svårt säga men som gnagare spelas för egen del vid denna typ av fråga oftast en "0-0-match" (ordinarie tid) mot ellos upp. 90 minuter långbollar under 00-talet någon gång om jag minns rätt. Att spektaklet sen kom att avrundas med två snabba mål i häcken på övertid gjorde knappast upplevelsen mer sprudlande
Citera
2021-06-15, 18:06
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyrk
Sverige-Turkiet garanterat. Saken är den att en säljare på mitt dåvarande jobb hade fått två fribiljetter till den matchen och gick omkring och viftade med dom på kontoret, och jag kan säja att jag var rätt så avis. När sen matchen hade spelats njöt jag ändå lite grann över att den var så trist! Han fick bara biljetterna, resa och hotell fick han betala själv.
Nu låter det mer som bestraffning 😂
Citera
2021-06-15, 18:09
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Tyskland-Österrike -82 såg jag en 15-20 minuter av för nått år sen bara för att få en känsla hur det såg ut. Det går inte att slå den matchen. 5 minuter där tyskarna bollar i backlinjen utan att österrikarna pressar, sen tröttnar dom på att publiken buar för mycket så skickar dom en långboll på 1 eller 2 anfallande tyskar mot 8 försvarande österrikare. Österrike tar bollen direkt och så passar dom i 5 minuter i backlinjen utan att tyskarna pressar tills dom tröttnar på buaropen och skickar en långboll mot typ 1 anfallare som är omringad av 8 försvarande tyskar. Så fortsätter matchen i 90 minuter..

Annars var Sverige-Turkiet som nämnts otroligt tråkig, två lag som var helt oförmögna att slå en passning rätt den dagen. Men dom försökte i alla fall..

I allsvenskan så hade IFK Göteborg och Mjällby för några år sen en "tradition" att spela fantastiskt tråkiga matcher. Det var flera år i rad som det var olidligt. Kommer ihåg en match där det klart farligaste läget var när en Mjällbyspelare höll på att göra självmål.
Citera
2021-06-15, 19:22
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Tyskland-Österrike -82 såg jag en 15-20 minuter av för nått år sen bara för att få en känsla hur det såg ut. Det går inte att slå den matchen. 5 minuter där tyskarna bollar i backlinjen utan att österrikarna pressar, sen tröttnar dom på att publiken buar för mycket så skickar dom en långboll på 1 eller 2 anfallande tyskar mot 8 försvarande österrikare. Österrike tar bollen direkt och så passar dom i 5 minuter i backlinjen utan att tyskarna pressar tills dom tröttnar på buaropen och skickar en långboll mot typ 1 anfallare som är omringad av 8 försvarande tyskar. Så fortsätter matchen i 90 minuter...

Den här matchen är min kandidat också. Tror aldrig jag sett något liknande på den nivån.

Bakgrunden om jag minns rätt var att bägge lagen skulle gå vidare på ett tredje lags bekostnad om tyskarna vann med 1-0. Tyskarna gjorde ett tidigt mål och sen stod bägge lagen och bollade på mittplan resten av matchen.

Det var naturligtvis inte snyggt men samtidigt fullt förståeligt. Felet var inte lagens utan upplägget där Tyskland och Österrike kunde spela på ett tidigare resultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in