2021-06-15, 12:42
Medlem
hazard simpsons avatar
Många tyckte matchen igår var tråkig som fan och det var den. Men var det den tråkigaste matchen ni sett.

Tror fan Sverige-Turkiet EM 2000 var värre.

En annan skittråkig match jag såg live var Tottenham-Southampton 0-0 1983. Kallt på läktaren och händelsefattigt som fan.

Vilka tråkiga minnen har ni?
Citera
2021-06-15, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Många tyckte matchen igår var tråkig som fan och det var den. Men var det den tråkigaste matchen ni sett.

En annan skittråkig match jag såg live var Tottenham-Southampton 0-0 1983. Kallt på läktaren och händelsefattigt som fan.

Det är betydligt tråkigare med matcher man förlorar Kryss på bortaplan mot Spanien känns helt OK faktiskt, underhållningsvärdet kommer i andra hand..
Citera
2021-06-15, 12:56
Medlem
arcsins avatar
Iran-Nigeria i gruppspelsmatchen i fotbolls-VM 2014 var ofantligt tråkig att titta på.

Matchen igår var rätt underhållande med tanke på att det hände mycket.
Citera
2021-06-15, 13:04
Avslutad
”Värre ” med matcherna när båda lagen får rätt resultat tidigt. Tex om båda lagen kan gå vidare på oavgjort . Så man passar bara bollen runt och inget lag anfaller eller utmanar. För att inte trötta ut sina spelare riskera skador eller kort.

I gårdagens match försökte ändå Spanien göra mål och Sverige var tvungen att försvara.
Senast redigerad av Captinhero 2021-06-15 kl. 13:12.
Citera
2021-06-15, 13:15
Medlem
torrenttobbes avatar
Minns ju såklart inte vilken match det här var men jag tittade på premier league lördag/söndag någon dag i min ungdom, arsenal spelade. Highlightsen i halvtid var när domaren singlade slant, det var det slut.
Var ingen vidare match kommer jag ihåg.
Citera
2021-06-15, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson

Sämsta match absolut Sverige.- Turkiet em 2000. Tråkigaste är svårare . Många vm matcher t.ex ser man fram emot och så händer ingenting.

Champions league matcher med IFK Göteborg kunde vara dödligt tråkiga
Senast redigerad av bossekaka 2021-06-15 kl. 14:02.
Citera
2021-06-15, 13:54
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Nu kan jag knappt någonting om fotboll, vet knappt vad en offside är. Men jag tyckte att de spelade matchen precis som de ville och hade tänkt spela den. Spanien är rankat 8:a i världen och Sverige ligger på en 16:e plats (kan ha fel där med rankingen). Så skillnaden är ju ganska stor mellan de båda nationerna.

Att då gå in och försöka spela allan ballan och sätta fyra, fem bollar i nät är inte bara genomkorkat utan även en ganska naiv inställning. Bättre att satsa på att ta ett poäng, jobba på defensiven och sedan fokusera på nästa match som kanske är något lättare.

Jag tycker att det var en ganska spännande match trots lågt bollinnehav för Sverige. Tyckte inte det från början, men sen insåg man ju varför de spelade som de gjorde. Dock tycker jag att den där jävla Marcus Berg kan de pensionera. Han gör ju fan aldrig någon nytta. Han är 34 år gammal, ge rum åt de som inte ser ut som att de ligger inför döden efter 45 minuter.
Senast redigerad av Gesaffelstein 2021-06-15 kl. 13:56.
Citera
2021-06-15, 13:57
Medlem
TheJackets avatar
Nån match med Blåvitt på Gamla Ullevi när de spelade 0-0 mot typ Öster. Höll på att avlida av tristess. Det enda positiva med den matchen var att den tog slut och att jag då kunde gå hem
Citera
2021-06-15, 13:59
Medlem
HermannWirtzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Nu kan jag knappt någonting om fotboll, vet knappt vad en offside är. Men jag tyckte att de spelade matchen precis som de ville och hade tänkt spela den. Spanien är rankat 8:a i världen och Sverige ligger på en 16:e plats (kan ha fel där med rankingen). Så skillnaden är ju ganska stor mellan de båda nationerna.

Att då gå in och försöka spela allan ballan och sätta fyra, fem bollar i nät är inte bara genomkorkat utan även en ganska naiv inställning. Bättre att satsa på att ta ett poäng, jobba på defensiven och sedan fokusera på nästa match som kanske är något lättare.

Jag tycker att det var en ganska spännande match trots lågt bollinnehav för Sverige. Tyckte inte det från början, men sen insåg man ju varför de spelade som de gjorde. Dock tycker jag att den där jävla Marcus Berg kan de pensionera. Han gör ju fan aldrig någon nytta. Han är 34 år gammal, ge rum åt de som inte ser ut som att de ligger inför döden efter 45 minuter.
Helt rätt, folk som klagar på den taktik som Sverige spelade kan ännu mindre än dig i så fall.

Tycker Liverpool - Spurs i CL finalen var rätt antiklimatisk och tråkig
Citera
2021-06-15, 14:21
Medlem
Inte den tråkigaste matchen någonsin, men den mållösa vm finalen mellan Italien och Brasilien var ett riktigt antiklimax efter ett fantastiskt mästerskap
Citera
2021-06-15, 14:58
Medlem
Tocadiscos avatar
Gais - Kalmar 0-0, allsvenskt kval 2001. Den var så jävla usel och zzz att jag och polaren fortfarande har den som ett bokmärke i tråkighet hah.
Citera
2021-06-15, 15:08
Medlem
Turbotraktors avatar
All damfotboll.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto