Citat:
Ursprungligen postat av
Gesaffelstein
Nu kan jag knappt någonting om fotboll, vet knappt vad en offside är. Men jag tyckte att de spelade matchen precis som de ville och hade tänkt spela den. Spanien är rankat 8:a i världen och Sverige ligger på en 16:e plats (kan ha fel där med rankingen). Så skillnaden är ju ganska stor mellan de båda nationerna.
Att då gå in och försöka spela allan ballan och sätta fyra, fem bollar i nät är inte bara genomkorkat utan även en ganska naiv inställning. Bättre att satsa på att ta ett poäng, jobba på defensiven och sedan fokusera på nästa match som kanske är något lättare.
Jag tycker att det var en ganska spännande match trots lågt bollinnehav för Sverige. Tyckte inte det från början, men sen insåg man ju varför de spelade som de gjorde. Dock tycker jag att den där jävla Marcus Berg kan de pensionera. Han gör ju fan aldrig någon nytta. Han är 34 år gammal, ge rum åt de som inte ser ut som att de ligger inför döden efter 45 minuter.
Helt rätt, folk som klagar på den taktik som Sverige spelade kan ännu mindre än dig i så fall.
Tycker Liverpool - Spurs i CL finalen var rätt antiklimatisk och tråkig