Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Så til spørsmålet om det var leiemordere som slo til i S4 drapsdagen 31. oktober 2018.
Hva ville leiemordere ha foretrukket. Forutsatt at de tok seg til og fra S4 i bil denne morgenen eller formiddagen. Å ta med seg offeret levende eller livstruende skadet eller død. Eventuelt neddopet og i live.
Leiemordere ville naturlig nok utført oppdraget de var blitt tildelt. Jeg vil anta at det smarteste
alternativet var å ta offeret ut i live med minst mulig vold, fortrinnsvis neddopet/bevisstløs, for
å unngå spor av selve drapet. Deretter utføre drapet på egnet sted.
Det er ikke umulig at det var planen i denne saken. Men det kan jo tenkes at det gikk skeis, da, og
at døden inntraff tidligere enn forutsett.
Citat:
Hva om bilen skulle bli stoppet av politiet i en rutinekontroll. Bli hindret av trafikkulykke. Eller bli involvert i trafikkulykke.
Dette er jo en risiko man må ta hvis man bruker bil. Jeg vet ikke hvor vanlig det er å sjekke
bagasjerommet under rene rutinekontroller, men skulle tro det lot seg gjøre å komme seg
videre uten mistanke. Det krever riktignok en kald person, og helst en som ikke vekker mistanke.
Citat:
Ville leiemordere ha tatt seg tid til å vaske og å ta med seg vaskebøtten fra åstedet.
Hvis det var en del av oppdraget, så muligens ja. I dette tilfellet kan det vel også ha vært oppdragsgiver.
Citat:
Hvor grundig kan leiemordere ha planlagt skjulested for drapsofferet. Risikoen ville øke desto lengre distanse de skulle kjøre før de kom til skjulested for drapsofferet.
Her må man nesten måle risiko ved transport opp mot risiko for at skjulestedet blir oppdaget.
Jeg vil tro det er mest hensiktsmessig å frakte liket et godt stykke, til et godt planlagt skjulested.
Et sted som ikke frekventeres av tilfeldige folk.