Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Det var inte den du hänvisade till vid diskussion i den andra tråden. Kolla själv i den tråden, kolla historiken. Där finns det svart på vitt.
Kolla vadå? jag har ju länkat den
(FB) Abortmotstånd som ett slagträ i antifeministisk debatt
i samma post som jag citerade den, jag får nog tillstå att det inte är särskillt snällt av mig mot efterblivna att jämföra dem med dig, dina problem vida överstiger något medfött...
Citat:
Nej, jag anser att folk ska behålla sina livmödrar och testiklar trots att de beter sig oansvarigt vid sex.
märkligt påståended från något som föreslog det, det kanske är en av dina fantasifoster som lånar ditt konto ibland?
(FB) Abortmotstånd som ett slagträ i antifeministisk debatt
Citat:
Ska det gälla män också? En man som pekas ut som en person som varit med och skapat en tredje oönskad graviditet, borde "abortera" testiklarna?
Citat:
Om både man och kvinna tar sitt ansvar, blir det ingen oönskad graviditet och blir det ingen oönskad graviditet så blir det ingen abort.
Att kvinnor inte tar sitt gällande graviditeter kan vi ju härleda ur studien, och hur abortlagen är formulerad, och givetvis även när vi jämför abortalen med andra länder, våra nordiska grannar tex, vad gäller män har du inte bidragit med mer än dina substanslösa och rubbade analogier, eldsvåder i köket och isolring vid husbygge.... mycket bizzara och tragiska liknelse som enbart belyser dina personliga och privata problem, men något för toppic ger det inte.
Citat:
Människor vill förmodligen i regel bli föräldrar. Men de vill ha rätt medförälder till sina barn, de vill få barn i rätt tid i sina liv osv.
Det är inte skälet till många % av aborterna, vad får dig att anse att du har rätt i någon vidare bemärkelse när du inte har rätt i det gällande majoriteten av de ca 38`000 aborter som görs (vara ca 15`000 är abort nr 2,3,4,5,6,7,,12 i ordningen)
att du känner något är ju ett problem för dig och dina närmaste, inte något som behöver manifesteras utanför den sfären.