2021-06-14, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Men det måste väl vara bra för samhället om jag inte blir sjuk? Då kan jag överlåta min sjukhusplats till någon annan. Kanske någon antivaccinare som tror att det räcker med att äta kostillskott och vitaminer för att inte bli sjuk. Jag tror samhället har allt att vinna på att man inte blir sjuk.
Framförallt tycker du det är bra för dig. För att någon annan blir sjuk istället, det skiter du i. Hellre de än du. Du är hycklaren personifierad. Om du hade suttit på en sjunkande båt så vet vi hur platserna i livbåten hade fördelats. Usch.
Citera
2021-06-14, 23:22
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Framförallt tycker du det är bra för dig. För att någon annan blir sjuk istället, det skiter du i. Hellre de än du. Du är hycklaren personifierad. Om du hade suttit på en sjunkande båt så vet vi hur platserna i livbåten hade fördelats. Usch.

Hur hade du gjort? Tänker du inte vaccinera dig? Väldigt många anser ju att anti-vaccinare är egoister, då de bidrar till smittspridningen i samhället. Någon kan bli allvarligt sjuk och dö.
Citera
2021-06-14, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Ja du!
På vilket sätt kan det vara det?
Intelligensnivån är helt klart lägre på er antiwaxxers.
Det har ju visat sig tydligt i statistiken iofs. Lågutbildade är mer benägna att vara anti..
Ni är dock inte lika tveksamma till att ta emot socialbidrag från oss andra… konstigt
Ok, men vad är svaret på frågan: På vilket sätt är att inte vaccinera sig mot ett muterande förkylningsvirus som är ett problem för 0,15% av befolkningen ett utslag av egoism?
Citera
2021-06-14, 23:31
Medlem
Citat:
Hur hade du gjort? Tänker du inte vaccinera dig? Väldigt många anser ju att anti-vaccinare är egoister, då de bidrar till smittspridningen i samhället. Någon kan bli allvarligt sjuk och dö.
Jag har gjort som jag ska. Bokat in mig, tagit mitt vaccin och väntar på dos 2. Jag tänker inte tränga mig före de som behöver det bättre än mig, nej.

Tyvärr IMBILDEN. Du har framstått som lite rädd, tokig och konspiratoriskt naiv men nu har du visat ditt rätta jag, en egoist som tränger dig före dina medmänniskor på deras bekostnad utan minsta samvete kring hur det påverkar dem. Samtidigt så har du mage att uttrycka dig som du gör kring andra människors/myndigheternas agerande. Hycklaren personifierad. En synnerligen liten och kass människa har du visat dig vara tillslut. Här avslutar vi dialogen. Du är smuts.
Citera
2021-06-14, 23:42
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Jag har gjort som jag ska. Bokat in mig, tagit mitt vaccin och väntar på dos 2. Jag tänker inte tränga mig före de som behöver det bättre än mig, nej.

Tyvärr IMBILDEN. Du har framstått som lite rädd, tokig och konspiratoriskt naiv men nu har du visat ditt rätta jag, en egoist som tränger dig före dina medmänniskor på deras bekostnad utan minsta samvete kring hur det påverkar dem. Samtidigt så har du mage att uttrycka dig som du gör kring andra människors/myndigheternas agerande. Hycklaren personifierad. En synnerligen liten och kass människa har du visat dig vara tillslut. Här avslutar vi dialogen. Du är smuts.

Du verkar lite purken och otrevlig. Bara för att jag inte delar FHM syn på hur vaccinen bäst administreras betyder det inte att jag är någon sämre människa. Många tycker ju förresten att det är orättfärdigt att vi inte skänker 90% av våra vaccin till fattiga utvecklingsländer. Varför ska du ta ditt vaccin? Kanske finns det någon indier som bättre behöver "din" spruta? Jag tycker det är kasst att vi i FAS3 som tillhör riskgrupp har fått vänta så länge på vaccin. Jag blev prioriterad typ 2 veckor innan, än vad jag annars skulle fått. En sinnessjuk prioritetsordning. Ingen läkare hade gjort på det viset. Jag och många med mig i "min" grupp borde fått vaccinerats redan i feb/mars. Ser sannerligen inte att jag trängt mig före. Snarare tvärtom.
Vi kommer inte att avsluta någon dialog här, om du inte anser dig vara besegrad och ger upp. Men det valet är ju förstås helt upp till dig. Jag har diskuterat här sedan mars förra året och det tänker jag fortsätta med, men vill du krypa ut med svansen mellan benen får du förstås göra det
Citera
2021-06-14, 23:45
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

För det första så är de flesta du kallar för anti-vaccinare dvs "antivaxx" oftast inte emot alla vacciner, utan bara emot sådana vacciner där viktiga steg i utveckligen hoppats över och nödgodkänts. Antivaxxrörelsen är emot alla vacciner, det tror jag väldigt få människor som är kritiska till covid-vaccinerna är.

Och för det andra kan du inte kräva av någon att hen ska ingå i ett sådant experiment och om hen inte deltar så är hen "självisk" och "egoist". Vad är det för jävla åsikt? Det är ju helt sjukt.

Alla är fria att välja och det valet ska respekteras. De som känner att de vill delta i experimentet ska givetvis få göra det, utom barn då som absolut inte bör vaccineras innan alla studier är 100% klara.
Citera
2021-06-14, 23:48
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:

Ta fyra vet ja!
Eftersom du är den mest ryggradslösa människan i hela sverige så går det nog åt.
Du lär nog dö av ren skräck om du blir smittad annars.
Fan skärpning!! Sitta och skriva tusentals inlägg och gnälla på precis allt och alla och så visar du själv ren och skär egoism.

Det är som jag skrivit många gånger förut, falsk omtanke om andra när det ENDAST handlar om din egen räddsla för att bli smittad.
Citera
2021-06-14, 23:53
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
För det första så är de flesta du kallar för anti-vaccinare dvs "antivaxx" oftast inte emot alla vacciner, utan bara emot sådana vacciner där viktiga steg i utveckligen hoppats över och nödgodkänts. Antivaxxrörelsen är emot alla vacciner, det tror jag väldigt få människor som är kritiska till covid-vaccinerna är.

Och för det andra kan du inte kräva av någon att hen ska ingå i ett sådant experiment och om hen inte deltar så är hen "självisk" och "egoist". Vad är det för jävla åsikt? Det är ju helt sjukt.

Alla är fria att välja och det valet ska respekteras. De som känner att de vill delta i experimentet ska givetvis få göra det, utom barn då som absolut inte bör vaccineras innan alla studier är 100% klara.

Måste säga att jag hyser större respekt för sådana antivaxxers som dig jämfört med personer som Milosebic som bara drar ned brallorna på sig själv och böjer sig framåt så fort Folkhälsomyndigheten kallar.

Roligt att det både de som tar vaccinen (som mig) och de som låter bli (som dig), blir kallade för egoister, bara för att man inte hoppar när Folkhälsomyndigheten säger åt en att hoppa. Duktiga idioter kan man kalla dem som inte tänker själva.
Citera
2021-06-14, 23:57
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Ta fyra vet ja!
Eftersom du är den mest ryggradslösa människan i hela sverige så går det nog åt.
Du lär nog dö av ren skräck om du blir smittad annars.
Fan skärpning!! Sitta och skriva tusentals inlägg och gnälla på precis allt och alla och så visar du själv ren och skär egoism.

Det är som jag skrivit många gånger förut, falsk omtanke om andra när det ENDAST handlar om din egen räddsla för att bli smittad.

Varför anser du att jag är ryggradslös? För att jag tog dos 2 ett par veckor före jämfört med vad FHM anser att jag borde gjort det? Är det vad som krävs för att kandidera som den mest ryggradslösa människan i hela Sverige?

Det är fan komik!
Citera
2021-06-14, 23:59
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Måste säga att jag hyser större respekt för sådana antivaxxers som dig jämfört med personer som Milosebic som bara drar ned brallorna på sig själv och böjer sig framåt så fort Folkhälsomyndigheten kallar.
Jag är inte antivaxxer. Jag har tagit exakt alla rekommenderade och beprövade vacciner, men jag tar inte vilka vacciner som helst. Särskilt inte mot sjukdomar jag med facit på hand vet att mitt immunförsvar klarar av att hantera själv. Och dessutom tillhör jag ingen riskgrupp.

Citat:
Roligt att det både de som tar vaccinen (som mig) och de som låter bli (som dig), blir kallade för egoister, bara för att man inte hoppar när Folkhälsomyndigheten säger åt en att hoppa.
Det är inte egoistiskt. Tvärtom är det mycket generöst av oss att låta de som behöver och vill vaccinera sig före.

Citat:
Duktiga idioter kan man kalla dem som inte tänker själva.
Jo det är ju just vad vi gör. Inget grupptänkade och fårbeteende här inte...
Citera
2021-06-15, 00:04
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag är inte antivaxxer. Jag har tagit exakt alla rekommenderade och beprövade vacciner, men jag tar inte vilka vacciner som helst. Särskilt inte mot sjukdomar jag med facit på hand vet att mitt immunförsvar klarar av att hantera själv. Och dessutom tillhör jag ingen riskgrupp.

Det är inte egoistiskt. Tvärtom är det mycket generöst av oss att låta de som behöver och vill vaccinera sig före.

Jo det är ju just vad vi gör. Inget grupptänkade och fårbeteende här inte...

Tar du inte vaccinet är du egoist då du kan sprida viruset
Tar du vaccinet någon vecka innan FHM har bestämt att du ska ta det är du också egoist då du tar vaccinet före någon annan.
Du måste göra exakt som FHM säger åt dig, för annars är du troligen utsänd av främmande makt för att sprida kaos och oreda.
Citera
2021-06-15, 00:07
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Tar du inte vaccinet är du egoist då du kan sprida viruset
Nej det gör jag inte. Jag har antikroppar sist jag kollade.

Citat:
Tar du vaccinet någon vecka innan FHM har bestämt att du ska ta det är du också egoist då du tar vaccinet före någon annan.
Det skulle aldrig intressera mig. Tycker givetvis att alla riskgrupper ska få det först. Det finns många i min ålder som behöver det bättre än mig.

Citat:
Du måste göra exakt som FHM säger åt dig, för annars är du troligen utsänd av främmande makt för att sprida kaos och oreda.
FHM har inte sagt att man måste ta vaccinet. Det är inte obligatoriskt och av princip avstår jag tills studierna är fullständigt klara.

Och där vi inte ännu på långa vägar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in