2021-06-14, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det är exakt det alla andra gör när de väljer bort munskydd, reser till fjällen, skippar att vaccinera sig, mm, mm. Det tar också saken i egna händer!

Egoism kallas det för!

Eller ”Nånannanism”
Socialdemokraternas rättesnöre.
Citera
2021-06-14, 21:18
Medlem
Citat:
Det är exakt det alla andra gör när de väljer bort munskydd, reser till fjällen, skippar att vaccinera sig, mm, mm. Det tar också saken i egna händer!

Egoism kallas det för!
På vilket sätt är att inte vaccinera sig egoism?
Citera
2021-06-14, 21:23
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Suck... Nej Löven med Company offrade INTE flertalet äldre. IVA har haft kapacitet under hela pandemin, har inte varit någon överbelastning där sjuka (som haft behov och bedömts kunna hjälpas med IVA) nekats plats.

Att IVA har haft kapacitet så menas det inte att alla platser har varit öppen och användbara, se bara hur Älvsjömässan stod totalt tom utan att den användes överhuvudtaget. Det finns dokument som har varit skickade som bekräftar detta. Jon Tallinger bland andra kommer aldrig få arbeta längre i Sverige på grund av de visselblåste om detta.

Citat:
Det har varit en väldigt tuff tid för många yrkeskategorier i samhället, inte minst de som jobbar inom sjukvården. Eller ex. all restaurangpersonal runt om i landet som offrat sin tillvaro och sysselsättning. Dessa, tillsammans med alla personal i skolan / förskola, taxi- busschaufför osv är Coronans riktiga hjältar. All heder åt dem, inte till oss pennfäktare som suttit hemma under hela pandemin.

Har jag sagt något annat?

Citat:
Men vårt käre troll IMBILDEN började yra om att resultatet av Sveriges hantering av Covid var att den resulterat i 15000 personers liv och det stämmer helt enkelt inte. Majoriteten av dessa hade somnat in även om Sverige haft en annan hantering och exempelvis vidtagit ännu flera/mer hysteriska och suboptimala åtgärder än de vi redan har haft. Dessa 15000 personerna hade troligen ändå öppnat pärleporten den närmaste tiden med Corona, annars kanske med magsjuka, influensa osv. Några skulle leva idag men på bekostnad av x antal andra livsöden. Och sjukvårdpersonalen hade med allra största sannolikhet ändå gnällt i samma omfattning som idag om att de är utarbetade osv.

Jag skyddar inte imbilden och inget av det han har sagt har jag lagt någon större energi på. Vad han säger får du besvara honom helt enkelt.

Men att vi skulle räddat liv om vi gjorde som Danmark eller Norge är ingen diskussion.

Vad är statistiken mellan dessa tre länder nu igen?

Du får mer än gärna redovisa hur du kommer fram till att alla dessa 15k skulle egentligen ha dött av andra orsaker. Det stämmer inte så bra om man till exempel ser till att vi har haft en extrem överdödlighet förra året jämfört med tidigare år.

Så vilka personer har dessa 15k döda bekostad livet på nu igen?

Citat:
Sverige har varit ett föredöme i att ändå hittat hyffsad balans i våra åtgärder, åtminstonde jämfört med andra länder. Ett bra exempel är att vi har haft öppen grundskola och förskola under hela pandemin, Där tog många länder rygg på Sverige. Det har räddat oerhört många levnadsår världen över.

Inte precis.

Tegnell har inte haft ett enda rätt med sina prognoser, utan istället allt har varit fel istället. Vilket i sig är helt otroligt. Mer otroligt är att han får fortsätta som ingenting har hänt. Vilket är a och o när det kommer till den nuvarande regering, dvs det finns inga konsekvenser till sina handlingar, vilket vi har sett med både invandringen och corona nu.

Tyvärr så verkar du leva i din egna lilla bubbla där du intalar dina egna sanningar för att det stämmer bäst överens med din verklighet.
Citera
2021-06-14, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
På vilket sätt är att inte vaccinera sig egoism?

Ja du!
På vilket sätt kan det vara det?
Intelligensnivån är helt klart lägre på er antiwaxxers.
Det har ju visat sig tydligt i statistiken iofs. Lågutbildade är mer benägna att vara anti..
Ni är dock inte lika tveksamma till att ta emot socialbidrag från oss andra… konstigt
Citera
2021-06-14, 21:52
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Ja du!
På vilket sätt kan det vara det?
Intelligensnivån är helt klart lägre på er antiwaxxers.
Det har ju visat sig tydligt i statistiken iofs. Lågutbildade är mer benägna att vara anti..
Ni är dock inte lika tveksamma till att ta emot socialbidrag från oss andra… konstigt

Intressant att anti-vaxxers i Texas har högre utbildning, högre lön och är vita. Så verkar inte "hjälpa" med utbildning för att få folk att vaccinera sig.

https://www.sciencedaily.com/releases/2020/03/200310141309.htm
Citera
2021-06-14, 22:01
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Jo, du trängde dig i kön oavsett hur du ser på det. Du fick din andra dos på bekostnad av någon som behövde den bättre som inte fick den i tid. Lite Quslislingvibbar på det agerandet.

Nej, jag kände att jag behövde min andra dos för att få ett fullgott skydd.
Det är jätteviktigt att man tar sin andra dos med vaccin. Det är direkt oansvarigt att låta bli.

https://www.expressen.se/gt/regionens-larm-fler-skippar-andra-sprutan/
Citera
2021-06-14, 22:05
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:

Egoism kallas det för!

Hänger inte riktigt med här. Man är egoistiskt om man inte bär munskydd. Man är egoistisk om man bär munskydd. Man är egoistisk om man inte vaccinerar sig. Man är egoistisk om man vaccinerar sig.

Det märkliga nu är att jag är registrerad med två doser "dos 1". Nyligen fick jag erbjudande om att jag kan boka in mig för dos 2, efter den första sprutan. Jag tror jag kan gå och ta den tredje sprutan inom kort. Antagligen kan jag även ta en fjärde spruta. Om man gör det borde man väl få jättebra skydd? Skillnaden mellan dos 1 och dos 2, var väl 60% VS 95%? Tar man fyra sprutor når man kanske nära 100% skydd?
Bör jag ta fyra sprutor? Kan det på något vis vara farligt att ta för mycket vaccin?
Citera
2021-06-14, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Intressant att anti-vaxxers i Texas har högre utbildning, högre lön och är vita. Så verkar inte "hjälpa" med utbildning för att få folk att vaccinera sig.

https://www.sciencedaily.com/releases/2020/03/200310141309.htm

I usa
Citera
2021-06-14, 22:50
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Hänger inte riktigt med här. Man är egoistiskt om man inte bär munskydd. Man är egoistisk om man bär munskydd. Man är egoistisk om man inte vaccinerar sig. Man är egoistisk om man vaccinerar sig.

Det märkliga nu är att jag är registrerad med två doser "dos 1". Nyligen fick jag erbjudande om att jag kan boka in mig för dos 2, efter den första sprutan. Jag tror jag kan gå och ta den tredje sprutan inom kort. Antagligen kan jag även ta en fjärde spruta. Om man gör det borde man väl få jättebra skydd? Skillnaden mellan dos 1 och dos 2, var väl 60% VS 95%? Tar man fyra sprutor når man kanske nära 100% skydd?
Bör jag ta fyra sprutor? Kan det på något vis vara farligt att ta för mycket vaccin?

Ge fan i det, då tar du någon annans spruta. Du har fått vad du ska ha, var nöjd med det!
Citera
2021-06-14, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ge fan i det, då tar du någon annans spruta. Du har fått vad du ska ha, var nöjd med det!
Han bryr sig ju inte om det. Han är mest intresserad av vad som är bäst för honom, det är ju uppenbart. Först tränga sig före i kön och nu utnyttja att systemet inte begriper att han tagit dos 1 två gånger, och sedan mena att det är att ta saken i egna händer. Vilken jävla hycklare. Fy fan.
Citera
2021-06-14, 23:13
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb

Men visst är det väl så att Sverige beställt mer vaccin än vad det finns invånare? Spekuleras ju redan nu om en tredje boosterdos under hösten. Gör väl inget om jag föregår det?

https://www.lakemedelsvarlden.se/boosterdos-i-host-till-sarbara-grupper-i-storbritannien/
Citera
2021-06-14, 23:16
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Han bryr sig ju inte om det. Han är mest intresserad av vad som är bäst för honom, det är ju uppenbart. Först tränga sig före i kön och nu utnyttja att systemet inte begriper att han tagit dos 1 två gånger, och sedan mena att det är att ta saken i egna händer. Vilken jävla hycklare. Fy fan.

Men det måste väl vara bra för samhället om jag inte blir sjuk? Då kan jag överlåta min sjukhusplats till någon annan. Kanske någon antivaccinare som tror att det räcker med att äta kostillskott och vitaminer för att inte bli sjuk. Jag tror samhället har allt att vinna på att man inte blir sjuk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in