Citat:
Så får domarna inte medvetet göra, men sen har ju tyvärr alla människor potential att göra fel. Det är en av anledningarna till att det finns möjlighet att överklaga. (1) Den korruption som med alla medel måste undvikas uppstår när handlingarna diarieförs men avsiktligt feltolkas eller ignoreras av domaren trots deras relevans. När data/premisser ej behandlas så påverkar det sannolikheten för hypoteserna som domaren har att gissa för att sedan utvinna rekvisit och bestämma rättsföljd från. Då kan falska slutsatser produceras och se ut som att de är korrekta fastän de är byggda på paralogism och hade i vetenskapliga sammanhang betecknas som bedrägeri eller förhastade slutsatser.

Citat:
Säg att du inte höll med någon om några beslut som myndigheter fattat. Han säger att du ska visa på ett flertal punkter varför han har fel. Du måste lyckas få detta publicerat i nationell media. Han kommer läsa detta, och svara.PS. Bevisa gärna att Johan har fel och att ingen domstolskorruption förekommit i hans klient Siennas fall och få 100 000 kronor. https://orattsstaten.se/utmaningen-villkor-och-kontakt/
PSS. Jag kan donera ytterligare.
PSS. Jag kan donera ytterligare.
Om du får rätt på alla punkter så får du 100 000 kronor. Annars måste du betala honom 50 000 kronor.
Han själv är ensam domare av vem som "vunnit." Han behöver inte på något sätt motivera sitt beslut. Det finns ingen möjlighet till överklagan.
Skulle du anta den utmaningen? Inte jag heller, och det är exakt den utmaningen som Johan Svensson framfört. Där kan man snacka om ett system som är som skapt för orättvisa och korrupta beslut.

Citat:
Citat:
Problemet är att teknologin för att skapa ett sånt datorprogram inte finns (och jag misstänker att det aldrig kommer att finnas). Det är inte som naturvetenskap, där det alltid finns ett logiskt nödvändigt svar.
Ett IT-system i nivå med de som finns hos kärnkraftverk skulle se till att okunniga och korrupta domare inte kunde producera falska domar pga. de skulle ej tillåtas av IT-systemet att fatta beslut som bygger på falska och ogiltiga slutsatser? Då skulle allmänheten och media kunna få en varning av IT-systemet ifall en klåfingrig liten korrupta frimurar/rotary domare försöker sig på maktmissbruk och exponera honom.
Problemet med mänsklig inblandning är att människor som djur lätt blir korrupta och bias. Ett IT-system byggt på vetenskapsteori skulle spärra slutsatser som bygger på korruption och falsk logik. Det skulle t.ex. stå "error - illogical inference" ifall domaren försöker skriva en slutsats att en tjänsteman inte har begått något tjänstefel när det finns både hög ursprungssannolikhet och starka bevis för att denne faktiskt utfört ett tjänstefel.
Problemet med mänsklig inblandning är att människor som djur lätt blir korrupta och bias. Ett IT-system byggt på vetenskapsteori skulle spärra slutsatser som bygger på korruption och falsk logik. Det skulle t.ex. stå "error - illogical inference" ifall domaren försöker skriva en slutsats att en tjänsteman inte har begått något tjänstefel när det finns både hög ursprungssannolikhet och starka bevis för att denne faktiskt utfört ett tjänstefel.