2021-06-14, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xanatoz
Inte jag heller, men det är nog mest för att jag inte tror att 5G är dödligt, att vaccin innehåller nanobotar, att corona är en plan av Bill Gates för att utrota stora delar av jordens befolkning, att man kan utvinna ström ur en magnet och en kapsyl och alla andra vansinnigheter han för fram.
Jag har missat avsnittet när han berättar hur man utvinner ström ur en magnet och en kapsyl! Har inte heller hört ngt om att Bill Gates ligger bakom C19! Håkan är skeptisk till hela corona-cirkusen och vaccinerandet och där är jag med honom. Jag vaccinerade mig mot svininfluensan när den var på tapeten fast det var ju ingen hysteri på den tiden. Inga munskydd så långt ögat nådde och vi stod och trängdes i vaccinkön utanför travbanan här i stan i minst ett par timmar. Jag har vaccinerat mig mot denna flunsa också för ...jag har inga problem med vaccin. NÄSTA flunsa.....för självklart kommer det fler så kommer jag vaccinera mig också men jag förstår de som väljer bort det. De som tycker att det gick för snabbt att framställa ett vaccin och vissa har ju DÖTT av det också.......*typ* och kanske är det inte toppen för hälsan på lång sikt att spruta sig full med olika vaccin? INGEN vet ju. När vi vet är det för sent.
Citera
2021-06-14, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Jag har missat avsnittet när han berättar hur man utvinner ström ur en magnet och en kapsyl! Har inte heller hört ngt om att Bill Gates ligger bakom C19!

Då har du missat en del. Här pratar han t ex om Bill Gates (fast den här gången var det om sterilisering via vaccin):

https://www.youtube.com/watch?v=oHglcGhwgx0

Där gör han också reklam för Henning Wittes webbsida, "fantastiskt bra" och "ofta vetenskaplig information". Undrar om det är skalärvågorna, mind control eller ödlemänniskorna från yttre rymden han syftar på?
Citera
2021-06-14, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xanatoz
Då har du missat en del. Här pratar han t ex om Bill Gates (fast den här gången var det om sterilisering via vaccin):

https://www.youtube.com/watch?v=oHglcGhwgx0

Där gör han också reklam för Henning Wittes webbsida, "fantastiskt bra" och "ofta vetenskaplig information". Undrar om det är skalärvågorna, mind control eller ödlemänniskorna från yttre rymden han syftar på?
"Ödlemänniskor från yttre rymden"? Har inte hört om dem ännu men OM Håkan börjar tala om dem så tar jag bort honom från de YT:are jag följer. Inte svårare än så. Jag börjar inte kasta skit på honom i kommentarsfältet utan jag slutar följa. Lycka till liksom. Är ju inte så att det är brist på videor på YT precis.
Citera
2021-06-14, 21:41
Medlem
Citat:
Så du menar att du kommit med sund "konstruktiv kritik" i kommentarsfältet och inte fått ett bra gensvar? Ja så kan det ju kanske vara när "fansen" råder. Vad tänker Håkan? Har han varit nedlåtande mot dig? Jag tror Håkan är en sådan som det går att resonera med men han kanske inte har ork och tid att svara på alla inlägg?

Nej, jag har inte gjort det. Jag har däremot översiktligt granskat kommentarerna. Och visst, som alla andra Youtubers, så får även Håkan tyvärr stå ut med troll, vilket jag är helt emot. Nej, han har inte varit nedlåtande mot mig heller. Däremot, så finns det folk som skriver ganska rak och konstruktiv kritik gentemot honom, och även dessa dras med i träsket med vänstertroll. Jag är för alternativ media, men han och vissa liknade kanaler kan utgöra en risk för att alternativ media tas med mer salt än vad de redan gör.
Citera
2021-06-14, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skubzundstuds
Nej, jag har inte gjort det. Jag har däremot översiktligt granskat kommentarerna. Och visst, som alla andra Youtubers, så får även Håkan tyvärr stå ut med troll, vilket jag är helt emot. Nej, han har inte varit nedlåtande mot mig heller. Däremot, så finns det folk som skriver ganska rak och konstruktiv kritik gentemot honom, och även dessa dras med i träsket med vänstertroll. Jag är för alternativ media, men han och vissa liknade kanaler kan utgöra en risk för att alternativ media tas med mer salt än vad de redan gör.
Fast jag tänker att Håkan är en mogen och klok man som kan ta "rak och konstruktiv kritik"? OM man nu känner att man måste kritisera! Jag är på YT varje dag och om jag hamnar på en video jag inte gillar så går jag vidare till ngt annat. Stannar inte och kastar skit. Alternativ media är jättestor och blir bara större. INGET kan stoppa den utvecklingen!
Citera
2021-06-14, 22:19
Medlem
Citat:
Jag har missat avsnittet när han berättar hur man utvinner ström ur en magnet och en kapsyl! Har inte heller hört ngt om att Bill Gates ligger bakom C19! Håkan är skeptisk till hela corona-cirkusen och vaccinerandet och där är jag med honom. Jag vaccinerade mig mot svininfluensan när den var på tapeten fast det var ju ingen hysteri på den tiden. Inga munskydd så långt ögat nådde och vi stod och trängdes i vaccinkön utanför travbanan här i stan i minst ett par timmar. Jag har vaccinerat mig mot denna flunsa också för ...jag har inga problem med vaccin. NÄSTA flunsa.....för självklart kommer det fler så kommer jag vaccinera mig också men jag förstår de som väljer bort det. De som tycker att det gick för snabbt att framställa ett vaccin och vissa har ju DÖTT av det också.......*typ* och kanske är det inte toppen för hälsan på lång sikt att spruta sig full med olika vaccin? INGEN vet ju. När vi vet är det för sent.

Innan Youtube började stänga av Håkan så hade han vid flertalet tillfällen ifrågasatt om pandemin var ens existerade, bestämt hävdat att vaccin är sanktionerat av staten för att mörda medborgare samt att munskydd är farligt eftersom brukaren andas in för mycket av sin utandningsluft (läs:koldioxid).

Har du någon gång funderat över vad detta kan ha fått för konsekvenser för de människor som lyssnar på byfånen? Hans tittare tillhör inte den yngre generationen vilket således placerar dem i en rad olika riskgrupper. I förlängningen kan det innebära att Håkan och alla andra idioter som propagerar för samma idioti kan ha orsakat dödsfall. Är det något som du är villig att stå bakom?
Citera
2021-06-14, 22:22
Medlem
Citat:
Ja man undrar. Jag heter ju inte "maratonmaniker" kan jag medge! Har du ditt rätta namn i "nicket"? Jag gömmer mig bakom min anonymitet MEN jag kastar inte skit hejvilt omkring mig. Finns MÅNGA YT:are T EX som jag inte gillar men det jag gör när jag ogillar en video är att jag stänger ner den DIREKT och så ser jag ngt annat. Jag tragglar mig inte igenom en avskydd video och talar om för skaparen att jag hatar videon, hen och alla hens släktingar och husdjur!

Har inte skrivit ett ord som jag inte kan säga direkt till Håkan!
Har erbjudit HB att träffas flera ggr och prata om hans dykningar!
Så lägg ned ditt skitsnack!.

Om det nu är så synd om din sektledare för att vi noterar att han tex inte bytt tröja på någon vecka.
Och det är hat att ställa adekvata frågor.
Då får du tycka det då!.
Vi pratar om någon som har 15800 följare som tror på allt han säger!
Så det är väl inte synd om han!

Kamma till dig din pajas!
Citera
2021-06-14, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Innan Youtube började stänga av Håkan så hade han vid flertalet tillfällen ifrågasatt om pandemin var ens existerade, bestämt hävdat att vaccin är sanktionerat av staten för att mörda medborgare samt att munskydd är farligt eftersom brukaren andas in för mycket av sin utandningsluft (läs:koldioxid).

Har du någon gång funderat över vad detta kan ha fått för konsekvenser för de människor som lyssnar på byfånen? Hans tittare tillhör inte den yngre generationen vilket således placerar dem i en rad olika riskgrupper. I förlängningen kan det innebära att Håkan och alla andra idioter som propagerar för samma idioti kan ha orsakat dödsfall. Är det något som du är villig att stå bakom?
Jag är precis som Håkan en smula skeptisk till den ENORMA hysteri som den här flunsan fört med sig. När svininfluensan "härjade" så var det lugna puckar fast det var en GIGANTISK vaccinationskampanj även då. Hur blir det när nästa flunsa dyker upp? Självklart kommer det flera. Kanske blir det Jersinia Pestis bakterien som för omväxlings skull gör entré igen? Ingen vet varifrån hon kom och vart hon tog vägen. JP och det är slutsnackat. INGEN går ut.
Citera
2021-06-14, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritva2
Har inte skrivit ett ord som jag inte kan säga direkt till Håkan!
Har erbjudit HB att träffas flera ggr och prata om hans dykningar!
Så lägg ned ditt skitsnack!.

Om det nu är så synd om din sektledare för att vi noterar att han tex inte bytt tröja på någon vecka.
Och det är hat att ställa adekvata frågor.
Då får du tycka det då!.
Vi pratar om någon som har 15800 följare som tror på allt han säger!
Så det är väl inte synd om han!

Kamma till dig din pajas!
I din korta lilla text hinner du förolämpa mig rätt rejält så jag förstår hur du närmar dig folk. Håkan är inte min "sektledare" och om han har samma T-shirt i alla sina videos så skulle jag inte notera det. Jag bryr mig inte om hur han är klädd eller hur det ser ut i "kajutan"! Jag hör på det han säger och gillar jag det inte så stänger jag ner och kollar på ngt annat. SÅ enkelt.
Citera
2021-06-14, 22:33
Medlem
Citat:
Jag är precis som Håkan en smula skeptisk till den ENORMA hysteri som den här flunsan fört med sig. När svininfluensan "härjade" så var det lugna puckar fast det var en GIGANTISK vaccinationskampanj även då. Hur blir det när nästa flunsa dyker upp? Självklart kommer det flera. Kanske blir det Jersinia Pestis bakterien som för omväxlings skull gör entré igen? Ingen vet varifrån hon kom och vart hon tog vägen. JP och det är slutsnackat. INGEN går ut.

Håkan är inte skeptisk, han är en förnekare som vid flertalet tillfällen hävdat att inga hjälpmedel behövs för att skydda sig. Fundera lite över vad ett sådant budskap kan innebära för individer som befinner sig i en eller flera riskgrupper.

Jag ställer frågan till dig igen eftersom du inte ville svara förra gången: ställer du dig bakom en person som far med sådana budskap vilket i förlängningen kan leda till att människor avlider?
Citera
2021-06-14, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Håkan är inte skeptisk, han är en förnekare som vid flertalet tillfällen hävdat att inga hjälpmedel behövs för att skydda sig. Fundera lite över vad ett sådant budskap kan innebära för individer som befinner sig i en eller flera riskgrupper.

Jag ställer frågan till dig igen eftersom du inte ville svara förra gången: ställer du dig bakom en person som far med sådana budskap vilket i förlängningen kan leda till att människor avlider?
Jag har vaccinerat mig FAST jag lyssnat på Håkan! Mina döttrar ville att jag ska vaccinera mig så därför gjorde jag det och de kommer också ta vaccinet när deras åldersgrupp blir aktuell. Jag har levt PRECIS som vanligt hela "pandemin" och har inte ens snuddat vid tanken att ha ett munskydd. Jag tror INTE på hysterin men man måste ju anpassa sig. Jag vill ju tro att vaccinet inte är skadligt men vem vet på lång sikt. Jag har ju vaccin mot svininfluensan också i blodet och snart får vi en ny flunsa och så måste man kanske vaccinera sig varje år mot C19? Det har man ju hört. DÖDEN finns inget vaccin emot. Gamla dör på äldreboenden och så har de gjort i alla tider. Vinterkräksjukan eller lunginflammation och så dör dom. I fjol dog en del av C19 och HERREGUD som alla blev chockade. Har aldrig hänt att ngn flyttat in på äldreboendet, repat sig från ålderdomen och flyttat hem igen......men liksom när mamma dör på hemmet i C19 så kommer det som en CHOCK! Hon har varit senildement i 18 år men liksom HUR kunde det gå så snabbt? ANMÄL!
Citera
2021-06-14, 23:09
Medlem
Citat:
Jag har vaccinerat mig FAST jag lyssnat på Håkan! Mina döttrar ville att jag ska vaccinera mig så därför gjorde jag det och de kommer också ta vaccinet när deras åldersgrupp blir aktuell. Jag har levt PRECIS som vanligt hela "pandemin" och har inte ens snuddat vid tanken att ha ett munskydd. Jag tror INTE på hysterin men man måste ju anpassa sig. Jag vill ju tro att vaccinet inte är skadligt men vem vet på lång sikt. Jag har ju vaccin mot svininfluensan också i blodet och snart får vi en ny flunsa och så måste man kanske vaccinera sig varje år mot C19? Det har man ju hört. DÖDEN finns inget vaccin emot. Gamla dör på äldreboenden och så har de gjort i alla tider. Vinterkräksjukan eller lunginflammation och så dör dom. I fjol dog en del av C19 och HERREGUD som alla blev chockade. Har aldrig hänt att ngn flyttat in på äldreboendet, repat sig från ålderdomen och flyttat hem igen......men liksom när mamma dör på hemmet i C19 så kommer det som en CHOCK! Hon har varit senildement i 18 år men liksom HUR kunde det gå så snabbt? ANMÄL!

Men vänta nu, du har lyssnat på Håkan m.fl och samtidigt vaccinerat dig? Att du valde att ta vaccinet är inget som jag ifrågasätter, det är uppenbart att du är rädd för covid och därmed tog det rätta beslutet. Ett beslut som jag helhjärtat står bakom och har förståelse för.

Men att i samma mening hävda att du lyssnat på kvacksalvare likt Håkan... Din handling säger det direkt motsatta. Om foliehattarna får rätt i sina profetior så löper du stor risk för att ditt huvud kommer sprängas när du närmar dig en 5G-mast, all din 'data' (oklart vad) skickas nu till big tech, du kommer inom en okänd framtid att dö knall fall...ja, listan kan göras lång. Hur ställer du dig inför detta? Du anser med andra ord inte att vaccinet är farligare än att bli sjuk i covid.

Det jag menar är att du inte kan plocka russinen ur kakan. Det fungerar inte att å ena sidan hävda att pandemin inte finns samtidigt som du själv springer och tar första bästa tid för vaccinering. Det är oerhört respektlöst mot alla de som dött av sjukdomen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in