Citat:
Ursprungligen postat av
VVPutin
"Hromadske TV är en icke-statlig organisation och dess främsta inkomstkälla är stöd i form av bidrag. De största givarna är Sverige och Danmark som tillsammans har stått för 40–45% av budgeten 2017–2018."
https://openaid.se/activities/SE-0-S...0101-UKR-15150
Tack, där ser man! Intressant, det visste jag faktiskt inte! Du menar att man ger dem pengar mot ukrainska statens vilja, eller vad var din invändning mot detta?
Citat:
Du har turistat några gånger i Frankrike och därmed anser du dig ha koll på vad folk tycker om Gula västarna. OK.
Nej, jag menar att jag varit där på tjänsteresor, men kanske lite mer än några gånger och under längre tid (reser, som jag kanske nämnt, väldigt mycket i tjänsten). Har också vänner som bor där. Menar inte att jag vet exakt hur alla känner, men det är den uppfattningen jag fått (och ja, jag både talar och skriver franska, liksom en del andra språk som är vanliga i de länder jag arbetar i).
Citat:
Assanges ego har inte med saken att göra. Däremot var hans avslöjanden om USA:s krigsförbrytelser avgörande för global utrikespolitik. Det borde du och andra bry dig mer om. Du är uppenbarligen inte påläst om fallet, och det har egentligen inte heller med Landet 404 att göra.
Ja, förvisso sant att han gjorde intressanta avslöjanden och att dessa ej har med hans ego att göra.