2021-06-13, 19:40
Medlem
Om man har en diagnos som gör att man inte kan ta hand om sig själv får man väl en god man eller vad det heter? Finns väl dom som får städhjälp också
Citera
2021-06-13, 22:06
Medlem
Jag har en fundering kring det där med kontanter, dom säger ibland att dom tagit ut kontanter och det är sällan dom får svar på vad exakt det har gått till. Kan det ha varit olagliga saker så som droger och sexköp eller använder folk fortfarande kontanter för att köpa pizza och cigg liksom?
Citera
2021-06-14, 08:33
Medlem
Rekas avatar
Lider med Peter här. Han verkar inte direkt trivas att delta i Julias påhitt.

https://www.instagram.com/p/CP05BlgFAWVnbcO1qQ7sQ8amDheY8MASDqbmh80/
Citera
2021-06-14, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
Lider med Peter här. Han verkar inte direkt trivas att delta i Julias påhitt.

https://www.instagram.com/p/CP05BlgFAWVnbcO1qQ7sQ8amDheY8MASDqbmh80/

Kontot är privat. Vad är det för speciellt på bilden?
Citera
2021-06-14, 15:04
Medlem
Rekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Kontot är privat. Vad är det för speciellt på bilden?

Detta: https://vimeo.com/562761964
Glöm inte ta fram skämskudden.
Citera
2021-06-14, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
Detta: https://vimeo.com/562761964
Glöm inte ta fram skämskudden.

Vet inte riktigt vad jag ska säga...
Fick en del flashbacks till när de var hos kick-ass-coachen (eller om det var en psykolog) i avsnittet.

Kan inte någon rädda honom?

#FreePeter
Citera
2021-06-14, 18:28
Medlem
Nu är Julia (konståkerskan) igång igen på Instagram:
Citera
2021-06-14, 21:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av piklok
Nu är Julia (konståkerskan) igång igen på Instagram:
Är det nån som vet orsaken till att de överklagar, vad det är för fall de hänvisar till som prejudikat? Det hela låter ju helt galet, de har skulder som de inte betalat och då kan de som de är skyldiga begära försäljning av huset...rätt logiskt i min värld
Citera
2021-06-14, 21:58
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piklok
Nu är Julia (konståkerskan) igång igen på Instagram:]
Suck! Det finns inte en chans att en tvångsförsäljning av huset kommer gå i regress, hinner de inte fixa fram pengarna till dess så är det kört.

Hyrbil för 1500 kr månad. Ja, möjligen vid en till två dagars hyra. Den lär de dessutom fått betala i förskott.

Några tiggarpengar lär de knappast få in.

Ja, det är väldigt synd om Peter.
Citera
2021-06-14, 22:01
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Är det nån som vet orsaken till att de överklagar, vad det är för fall de hänvisar till som prejudikat? Det hela låter ju helt galet, de har skulder som de inte betalat och då kan de som de är skyldiga begära försäljning av huset...rätt logiskt i min värld
Julia lär ha fått det hela om bakfoten, som så många gånger förr .
Citera
2021-06-14, 23:05
Medlem
Demyxs avatar
Citat:
Jag är också nyfiken på vilket det tidigare fallet är som hon hänvisar till. Skulle vara mkt intressant att jämföra situationerna, och på så sätt få ett hum om hur pass lika omständigheterna är.

Frågan är ju vad de hittar på om huset säljs, eftersom båda två lär ha anmärkningar hos kronofogden. Med tanke på att de har fyra barn måste de ju ha tak över huvudet, liksom. Undrar om någon närstående kommer att gå in och stå på ett hyreskontrakt, eller om de får tak över huvudet av socialen. Tycker hemskt synd om barnen, de är oskyldiga i allt detta men får leva med konsekvenserna.
Citera
2021-06-14, 23:08
Medlem
Citat:

Greppar efter något halmstrå, men var någonstans tycker du Julia agerar logiskt?
Lyxfällan försökte hjälpa till så att dom skulle kunna behålla sitt hus, vilket lyxfällan troligen hade lyckats med. Men Julia som lever i sin egen lilla skridskovärld vill inte ge upp sina privata skidskolektioner.

Jag är lite nyfiken på vad hon har för personlighet, narcissist, psykopat, väldigt omogen, curlad.
Någon som kan ge en lite bättre analys, inte mitt kunskapsområde. Men något stämmer inte hos den kvinnan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in