Citat:
Ursprungligen postat av
Nixter
Otroligt rolig sammanfattning. Av denna verkar det helt enkelt så att om fusk uppenbarligen skett finns inga möjligheter att decertifiera. Detta är givetvis fel, det finns alla möjligheter att decertifiera, dock betyder det inte att senaten som godkänt elektorerna i Januari ändrar på sitt godkännande.
Vi kommer sannolikt slutligen stå med en Biden utan 270 elektorer och en Trump med över 270 elektorer, dock en Biden som godkänts av Senaten. Frågan är om STATERNA då anser honom som legitim. Har svårt att tro detta. Biden blir en One Horse Pony Show ... som han själv skulle säga.
PS. om vi bortser från utmaningar att få bort den vandrande vålnaden i vita huset kanske vi kan enas om att staterna tillsätter och förändrar sina egna senatorer, detta gör att senaten kan bli Republikansk redan i sommar om Arizona finner valfusket även "down ballot"
Du får gärna hänvisa till den lag som medger decertifiering. Jag har aldrig hört att det skulle vara möjligt, så om du påstår att det är möjligt ser jag gärna en hänvisning till aktuell lag eller ett domstolsutslag.
Och, som jag sagt flera gånger tidigare, att utifrån konstaterat fusk ändra resultaten till den andra partens favör är fullständigt absurt och helt emot alla demokratiska principer. Då omval inte är möjliga (i USA) så återstår bara att låta resultaten gälla som de är och sedan vidta åtgärder så att fusket inte kan göras om i nästa val.
Och åter, så är det nog så att Republikanerna i längden är förlorarna på det här. Försöker man på det här sättet riva upp resultat ett år efter valet så kommer folk att bli upprörda. Det kommer inte att gynna Republikanerna. Arga väljare kommer att rösta mot dem. Republikanernas chans hade varit att på ett tidigare stadium lägga fram bevis på valfusk, men det man lägger fram nu efter alla dessa cirkuskonster, kommer ha ytterst låg trovärdighet.