2021-07-03, 13:31
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Antalet veckor har väl i mångt och mycket styrts av de stämningar om förseningar som demokraternas advokater lyckats med, se Georgia Fulton nu. Vi kan hoppas att viljan att stoppa genomlysningen nu lider mot sitt slut och att vi nu alla istället får se i vilken volym fusket har bedrivits. Endast då får vi ett slut på diskussionen.

Arizona är en liten stat, 7miljoner innevånare. Man tror sig kunna se 200-250.000 felaktiga röster. Arizona har tuffare vallagar än många andra stater dvs det har varit relativt svårt att fuska.

Ett annat sätt att säga det på är:

Antalet veckor har väl i mångt och mycket styrts av de stämningar som republikanernas advokater misslyckats med.

Det är inte demokraternas fel att det inte finns bevis på det valfusk ni pratar om.
2021-07-03, 13:40
Medlem
Citat:
Om vi nu pratar i vartfall 10.000.000 röster som är fel, fake eller bluff samt att minst 5 stater bytt vinnare, samt att Presidenposten innehas av en person som inte vann. Är det millimeter rättvisa för dig ?

Antar att du alltid fick största tårtbiten när du var liten.
Men Biden vann ju över Trump och därmed är saken klar. Varför dra ut på lidandet när inget lär förändras.
Hänger inte riktig med men vilka stater ha återgått till Trumps röda färg enligt godkända väl etablerade valregler? Ok, kanske har jag missat något det erkänns men har då inget sett i dom stora respekterade USA-medierna jag läser dagligen. Jag menar, det borde ju var förstasidesstoff.

Fast Biden är ju president fram till 2024 oavsett.

Tårtabitar fick man verkligen göra skäl för innan dom kom på bordet i den konservativa miljö jag växte upp i och danades av.
2021-07-03, 15:38
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Sekten förnekar sig inte. Det är alltid nån annans fel.

Men när domarn uppmanade advokaten att presentera sina bevis så kom det inget.

Vad pratar du om ? Arizona kommer dra av skynket för fusket och nu är Georgias audit på väg att starta.
Valsystemet i Fulton County har drivits så dåligt, Sec of State Raffensperger är redo att sätta countyt under statlig kontroll.
Om inspektionen av de första 145 000 valsedlarna visar upp bedrägeri, planerar Raffensperger en full Audit.

Samma Raffensperger som tidigare hyllats av många Demokrater, vi får se om hyllningskören fortsätter nu

Vad händer när fusket exponeras?
Som noterat kan Senatorer bytas ut av Statens domstol, dvs just nu 3 senatorsplatser, en i Arizona och två i Georgia står på spel direkt (samt majoriteten i WH senaten). Vad som därefter kommer ske när Trump är över 270 och Biden under 270 får vi se. Det har aldrig tidigare hänt en President, så jag tror alla skall vara ett uns försiktig med prognos. Det är dock fakta att alla fuskare som ertappats på lägre position genom tiderna alltid har tvingats lämna tillbaka sina diamanter...
2021-07-03, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Sekten förnekar sig inte. Det är alltid nån annans fel.

Men när domarn uppmanade advokaten att presentera sina bevis så kom det inget.

Domaren tillhör deep state.
allt som inte passar in i Trumps alternative facts Har sekten valt att avfärda helt enkelt.
2021-07-03, 15:42
Medlem
Citat:
Det är du som far med osanning. Översätt detta nu:

"How likely is it that cheating affected the outcome of the 2020 presidential election?"

Dom har ställt frågan huruvida fusket påverkade valutgången. Så tillvida Trump inte önskat en förlust avser man ej honom. Den som läser denna fråga avser svara hurvida Bidens fusk kan ha fört honom till vinst. 51% av alla amerikaner inklusive demokrater svarade ja (kraftfullt ja eller 'sannolikt ja').

Mig veterligen har detta aldrig tidigare skett i modern tid.
Notera att lägger du till att Biden är USAs alla kategorier mest populära President om man ser till valresultatet blir detta än mer makabert. Att gå från hyllad till att uppfattas som fuskare och därigenom landssvikare på 6 månader är ett svårslaget rekord.

Jag tolkar det så att om inte republikanerna hade fuskat så hade Biden vunnit med ännu högre siffror.
2021-07-03, 15:43
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Men Biden vann ju över Trump och därmed är saken klar. Varför dra ut på lidandet när inget lär förändras.
Hänger inte riktig med men vilka stater ha återgått till Trumps röda färg enligt godkända väl etablerade valregler? Ok, kanske har jag missat något det erkänns men har då inget sett i dom stora respekterade USA-medierna jag läser dagligen. Jag menar, det borde ju var förstasidesstoff.

Fast Biden är ju president fram till 2024 oavsett.

Tårtabitar fick man verkligen göra skäl för innan dom kom på bordet i den konservativa miljö jag växte upp i och danades av.

Alla stater som ertappar att en kandidat har fuskat till sig segern, kan enkelt kalla tillbaka sina elektorsröster.

Arizona
Georgia
Wisconsin
Michigan
Pennsylvania

Dessa parkeras istället tillbaka i respektive stat.
Det du nu påstår är att Biden ändå finner att de elektorsröster han erhållit i Januari gäller, även fast staterna inte längre erkänner honom som segrare.
Tror detta är långt mer komplext än att Biden sitter kvar, det handlar mycket om opinion.

51% av amerikanska medborgare tror Biden vunnit på fusk. Intressant att se denna siffra efter Arizona och Georgia. Varför tror du mätningar startat i frågan övh ?
2021-07-03, 15:44
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45huddinge45
Jag tolkar det så att om inte republikanerna hade fuskat så hade Biden vunnit med ännu högre siffror.

Bra, är det så kommer en audit bekräfta din tolkning. Låt oss därför se dessa genomförda utan ytterligare obstruktion.
2021-07-03, 15:50
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Ett annat sätt att säga det på är:

Antalet veckor har väl i mångt och mycket styrts av de stämningar som republikanernas advokater misslyckats med.

Det är inte demokraternas fel att det inte finns bevis på det valfusk ni pratar om.

En audit skall ju i bästa fall bara bekräfta resultatet som fastslagits. Eventuellt visa på mindre felaktigheter. Förstår att du vill vända på detta, men det kommer bli ytterst svårt efter Arizona. Om bara rösträkningen visar att Trump vunnit Arizona 10ggr siffran som Biden påstods vinna med och man inte ens presenterat det underliggande djupare fusket kommer alla världens demokratier få mycket stora frågor att ställa sig. Inte bara USA.

Arizona
En intressant poäng kring redovisning av Arizona kan väl vara att hade resultatet varit det tidigare redovisade hade man inte behövt förbereda sig alls. Man hade sagt "inget fusk, det som redovisats stämmer". Varför får jag känslan att det är precis tvärtom, det ryktas nu om en audit på fler platser i Arizona samt inkluderandes alla som valts på olika platser, från sheriff och uppåt.
2021-07-03, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Georgias valresultat är offentligt. Jag kan inte hitta den här rapporten kandidaten ska ha publicerat. Bara ett förvirrat citat. Vilken Election Director? Vilken auditing team leader ? Vilket distrikt? Och om något skumt hände med maskinerna så finns det pappersröster att räkna (det har gjorts).
Donald J. Trump (I) (Rep)
Advanced Voting Votes: 76907

Joseph R. Biden (Dem)
Advanced Voting Votes: 95387

Jo Jorgensen (Lib)
Advanced Voting Votes: 1952

= 174,246

174,246 - 168,922 ogiltiga röster = 5,324

Och jag antar att i din uträkning så är alla giltiga röster Donald Trumps? Så då fick han 5,324 Advanced Voting Votes istället för 76,907.

Vem vann?

Blev fel
Senast redigerad av vinkelhak 2021-07-03 kl. 16:00.
2021-07-03, 16:11
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Bra, är det så kommer en audit bekräfta din tolkning. Låt oss därför se dessa genomförda utan ytterligare obstruktion.

För att vara på den säkra sidan måste man göra minst 2 Sushi Ninjas Audittar i varje stat.
En Rep.organiserad som i AZ, därefter en Dem.organiserad och sedan en neutral, organiserad av rättsväsendet. Det uppstår en jävssituation nu i AZ som inte kommer att accepteras av domstol och det måste man komma runt. Spännande 150 Audittar blir det.

Mike Pensé
2021-07-03, 16:14
Medlem
siisters avatar
Citat:
Vad pratar du om ? Arizona kommer dra av skynket för fusket och nu är Georgias audit på väg att starta.
Valsystemet i Fulton County har drivits så dåligt, Sec of State Raffensperger är redo att sätta countyt under statlig kontroll.
Om inspektionen av de första 145 000 valsedlarna visar upp bedrägeri, planerar Raffensperger en full Audit.

Samma Raffensperger som tidigare hyllats av många Demokrater, vi får se om hyllningskören fortsätter nu

Vad händer när fusket exponeras?
Som noterat kan Senatorer bytas ut av Statens domstol, dvs just nu 3 senatorsplatser, en i Arizona och två i Georgia står på spel direkt (samt majoriteten i WH senaten). Vad som därefter kommer ske när Trump är över 270 och Biden under 270 får vi se. Det har aldrig tidigare hänt en President, så jag tror alla skall vara ett uns försiktig med prognos. Det är dock fakta att alla fuskare som ertappats på lägre position genom tiderna alltid har tvingats lämna tillbaka sina diamanter...

Om senatorer byts ut så kommer det ske efter lagar och regler det med

If a vacancy occurs due to a senator's death, resignation, or expulsion, the Seventeenth Amendment allows state legislatures to empower the governor to appoint a replacement to complete the term or to hold office until a special election can take place. There are a few exceptions to this rule. Some states require a special election to fill a vacancy. A few states require the governor to appoint a replacement of the same political party as the previous incumbent. The date when a senator appointed to fill a vacancy is succeeded by a senator elected to fill the remainder of the term depends on a number of factors.

U.S. Senate Vacancies: Contemporary Developments and Perspectives

Filling Vacancies by Appointment Through the Next General Election

The 36 states listed below authorize their governors to fill Senate vacancies by appointment, with
the temporary Senator serving the balance of the term or until a special election is held concurrently with the next statewide general election. General elections are scheduled with relative frequency throughout the states:

Georgia
https://gov.georgia.gov/press-releases/2019-11-13/gov-kemp-sets-us-senate-application-deadline

“Same Party” Requirements
Six of the states listed above that authorize their governors to fill vacancies by appointment also place political party-related restrictions on that power. These provisions are intended to ensure that the appointing governors respect the results of the previous election by selecting a temporary replacement who will either be of the same political party as the prior incumbent, or who has been endorsed or “nominated” by the prior incumbent’s party apparatus:

Arizona requires the governor to appoint a replacement Senator from the same party as the previous incumbent.

https://www.senate.gov/senators/AppointedSenators.htm

Men jag undrar om det där fusket i Fulton County du pratar om, vad såg du för opinionsundersökningar som förutspådde att Donald Trump skulle vinna stort?

Fulton County is one of the most reliably Democratic counties in the entire nation. It has voted Democratic in every presidential election since 1876 except those of 1928 and in 1972, when George McGovern could not win a single county in Georgia.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fulton_County,_Georgia
Det måste VERKLIGEN funnits en hel del snack om att Donald Trump skulle vända Fulton County i och med att dom valde att fuska tänker jag. Vad sa Rasmussen framtill november 2020?
2021-07-03, 16:18
Medlem
siisters avatar
Citat:
En audit skall ju i bästa fall bara bekräfta resultatet som fastslagits. Eventuellt visa på mindre felaktigheter. Förstår att du vill vända på detta, men det kommer bli ytterst svårt efter Arizona. Om bara rösträkningen visar att Trump vunnit Arizona 10ggr siffran som Biden påstods vinna med och man inte ens presenterat det underliggande djupare fusket kommer alla världens demokratier få mycket stora frågor att ställa sig. Inte bara USA.

Arizona
En intressant poäng kring redovisning av Arizona kan väl vara att hade resultatet varit det tidigare redovisade hade man inte behövt förbereda sig alls. Man hade sagt "inget fusk, det som redovisats stämmer". Varför får jag känslan att det är precis tvärtom, det ryktas nu om en audit på fler platser i Arizona samt inkluderandes alla som valts på olika platser, från sheriff och uppåt.

"I bästa fall"

Det är juli och ingen har ett endaste bevis på valfusk. Ni hoppas att det äntligen kommer fram lite bevis efter åtta månader? Varför använder sig inte alla av den tyska servern i Tyskland, Sidney Powells vittne "Spider" eller Russell Ramslands hjärndöda rapporter. Var inte det bevis?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in