2021-06-13, 18:01
Medlem
Vem va det som behövde läsa på egentligen?
Citera
2021-06-13, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglife36948
Vem va det som behövde läsa på egentligen?
Flummare vs antiflummare 1-0
Citera
2021-06-13, 18:30
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Antar att om ni har rätt så har dom alltså en knark butik som säljer olagligt cannabis på regeringsgatan 55 mitt i stockholm 😂😂😂
https://www.cbdisthlm.com/
Om jag tolkar det de skrivit rätt så säger de inte att det är olagligt att köpa eller röka industrihampa, utan bara att det är olagligt att odla, bereda, eller sälja den vidare utan tillstånd.
Citera
2021-06-13, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Om jag tolkar det de skrivit rätt så säger de inte att det är olagligt att köpa eller röka industrihampa, utan bara att det är olagligt att odla, bereda, eller sälja den vidare utan tillstånd.
Läs igen
Citera
2021-06-13, 18:51
Medlem
Och Sveriges största (industrihampa)/cannabis företag som säljer lagligt cannabis har sagt att jag kan sälja det i andra hand också bara att jag behöver skatta
Citera
2021-06-14, 02:03
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Antar att om ni har rätt så har dom alltså en knark butik som säljer olagligt cannabis på regeringsgatan 55 mitt i stockholm 😂😂😂
https://www.cbdisthlm.com/

Suck… du är uppenbarligen en idiot så kör på för all del.

För att räknas som laglig industrihampa så måste det komma från en odling med tillåtelse. All annan hampa är olaglig oavsett THC-halt.

Från Solna tingsrätts dom B 7106-20:
Citat:
För att industrihampan ska vara laglig att inneha krävs att den är av en viss sort som kan berättiga till stöd enligt vissa närmare angivna EU-förordningar och att den odlas efter att en ansökan om direktstöd för odlingen getts in till en behörig myndighet.

Det är ditt ansvar att se till att det förhåller sig på det viset gällande den hampa du köper om du har tänkt att sälja vidare den.

I samma rättsfall anger domstolen:
Citat:
I förevarande fall har SJ innehaft sammanlagt 10,53 gram industrihampa innehållande tetrahydrocannabinol. Enligt det beslagsprotokoll och analysresultat som åklagaren åberopat har 7,31 gram innehafts i from av torra blomställningar i två påsar, medan 3,22 gram innehafts i form av torrt krossat växtmaterial rullat i sju stycken så kallade jointar.

Med hänsyn till de uttalanden som högsta domstolen gjort i de mål som refererats ovan kan de 7,31 gram industrihampa som innehafts i form av torra blomställningar i två påsar inte anses utgöra en beredning i Psykotropkonventionens mening. Åklagaren har inte visat att blomställningarna blandats eller avdelats i doser på ett sådant sätt att innehavet av hampan kan anses straffbelagt.

Tingsrätten anser dock att de 3,22 gram industrihampa som innehafts i form av torrt krossat växtmaterial rullat i så kallade jointar uppfyller de krav som högsta domstolen uppställt för att materialet ska anses vara avdelat i doser. Det är i förevarande fall fråga om sju stycken rullade jointar vilka var och en måste anses vara avsedda för konsumtion vid ett tillfälle, och vilka var och en kan tillföras brukaren utan någon åtgärd som inte är direkt kopplad till tillförseln. Innehavet av jointarna är därför straffbelagt enligt 8 § narkotikastrafflagen.

Så allt jag skrev var riktigt. Återigen hade jag rekommenderat att du faktiskt läser på, helst någon annanstans än pundarsidor som försöker kränga sin dåliga produkt.
Citera
2021-06-14, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Suck… du är uppenbarligen en idiot så kör på för all del.

För att räknas som laglig industrihampa så måste det komma från en odling med tillåtelse. All annan hampa är olaglig oavsett THC-halt.

Från Solna tingsrätts dom B 7106-20:

Det är ditt ansvar att se till att det förhåller sig på det viset gällande den hampa du köper om du har tänkt att sälja vidare den.

I samma rättsfall anger domstolen:

Så allt jag skrev var riktigt. Återigen hade jag rekommenderat att du faktiskt läser på, helst någon annanstans än pundarsidor som försöker kränga sin dåliga produkt.
Den produkten som dom säljer är inte olaglig varken att inneha eller bruka, det är inte heller någon av produkterna från nordicmedcan.se eller justbob.com hur det ligger till med försäljningen av deras produkter i andra hand är jag inte säger på eftersom det är det jag har startat den här tråden för.
Fast jag har pratat med det ledande industrihampa företaget i Sverige och enligt dom är det inte olagligt. Och jag har ju enbart pratat om att sälja deras hampa vidare dvs dom som har tillstånd att sälja det till mig vilket jag har sagt hela tiden så jag antar då att det är lagligt att sälja produkten vidare. Vet inte varför ni pratar om industrihampa som ej har fått tillstånd att sälja för jag har bara pratat om dom som har tillstånd.
Citera
2021-06-14, 12:45
Medlem
och aa jag är uppenbarligen en idiot som kör på i vilket fall fast det är ganska irrelevant
Citera
2021-06-14, 12:48
Medlem
Du verkar inte äns läst vad jag pratat om i den här tråden...
Citera
2021-06-14, 12:50
Medlem
Du har inte rätt du försöker bara vrida och vända på allt jag säger för att lura lättlurade människor att inte handla laglig industrihampa
Senast redigerad av Thuglife36948 2021-06-14 kl. 13:08.
Citera
2021-06-14, 14:25
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Den produkten som dom säljer är inte olaglig varken att inneha eller bruka, det är inte heller någon av produkterna från nordicmedcan.se eller justbob.com hur det ligger till med försäljningen av deras produkter i andra hand är jag inte säger på eftersom det är det jag har startat den här tråden för.
Fast jag har pratat med det ledande industrihampa företaget i Sverige och enligt dom är det inte olagligt. Och jag har ju enbart pratat om att sälja deras hampa vidare dvs dom som har tillstånd att sälja det till mig vilket jag har sagt hela tiden så jag antar då att det är lagligt att sälja produkten vidare. Vet inte varför ni pratar om industrihampa som ej har fått tillstånd att sälja för jag har bara pratat om dom som har tillstånd.

Det stämmer säkert att deras produkter är lagliga, jag har inte påstått något annat. Jag har bara påpekat att du får ett extra ansvar om du avser att sälja vidare produkter och att det då är viktigt att veta om att all hampa med en låg thc-halt inte per automatik är laglig, vilket var något du verkade påstå.

Du får inneha och till och med bruka laglig produkt men gör du något med den för att dela upp den i doser eller annars försöker att underlätta konsumtionen av den så riskerar du att begå ett narkotikabrott. Gränserna är strikta och inte helt enkelt att ha koll på. Du är alltså väldigt begränsad sett till vad du kan göra med produkten, vilket var vad jag påpekade. Det finns en anledning till varför sidorna du är inne på inte säljer färdiga jointar till folk.

Du framstår som en idiot när du ber om råd på ett juridikforum och väljer att direkt förkastar dem och komma med attityd och en partisk källa som motbevisning när du får kommentarer. De sidor du läser och köper ifrån ger så positiv och vag information som de kan utan att passera gränsen för vad som är lagligt, detta för att de vill sälja sin produkt. Om du någon gång åtalas kan du räkna med att sidorna endast hävdar att deras produkter är tänkta som rökelser eller motsvarande och inte för att röka för att uppnå ett rus.
Citera
2021-06-14, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Det stämmer säkert att deras produkter är lagliga, jag har inte påstått något annat. Jag har bara påpekat att du får ett extra ansvar om du avser att sälja vidare produkter och att det då är viktigt att veta om att all hampa med en låg thc-halt inte per automatik är laglig, vilket var något du verkade påstå.

Du får inneha och till och med bruka laglig produkt men gör du något med den för att dela upp den i doser eller annars försöker att underlätta konsumtionen av den så riskerar du att begå ett narkotikabrott. Gränserna är strikta och inte helt enkelt att ha koll på. Du är alltså väldigt begränsad sett till vad du kan göra med produkten, vilket var vad jag påpekade. Det finns en anledning till varför sidorna du är inne på inte säljer färdiga jointar till folk.

Du framstår som en idiot när du ber om råd på ett juridikforum och väljer att direkt förkastar dem och komma med attityd och en partisk källa som motbevisning när du får kommentarer. De sidor du läser och köper ifrån ger så positiv och vag information som de kan utan att passera gränsen för vad som är lagligt, detta för att de vill sälja sin produkt. Om du någon gång åtalas kan du räkna med att sidorna endast hävdar att deras produkter är tänkta som rökelser eller motsvarande och inte för att röka för att uppnå ett rus.
tack för det svaret det va svaret jag sökte från början.
Fast nordicmedcan.se måste ändå få sälja färdigrullade jointar eftersom deras produkter är 100% lagliga att röka vilket jag fått intyg ifrån. Medans justbob.com säljer sina produkter som enbart är avsedda som samlarobjekt och inte är ''avsedda'' för att röka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in