2021-06-14, 10:04
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF

Så vitt jag vet är det endast Lambertz som anmält EA för falsk angivelse/tillvitelse. Den anmälan lades ned. Till att börja med borde väl männen vars liv hon ska ha förstört anmäla henne så att saken kan utredas. Jag vet inte varför de avstår från att anmäla henne om det nu är så bergsäkert att hon gjort sig skyldig till falsk angivelse/ tillvitelse. En fällande dom skulle ju ge mannen upprättelse och sätta stopp.
Tja, de känner väl att utsikterna att få henne dömd även om hon är skyldig är små. Tydligen finns ett stort problem med att fall av misstänkt falsk tillvitelse o dyl...

1) inte anmäls,
2) läggs ner utan grundlig förundersökning - som för GLs anmälan av EA, som omedelbart las ner av samma åklagare som just drivit fallet mot GL och därför var jävig så det sjöng om det.
3) inte leder till åtal samt att
4) det är för svårt att få förövaren fälld.

Åklagaren som drev fallet mot GL ägnade månader på att förundersöka och häktade t o m GL, men sen brydde hon sig inte ett jota om anmälan om falsk tillvitelse.

Rättsväsendet bryr sig helt enkelt inte. Då drar man sig kanske för att riva upp gamla sår. Det är tröstlöst. Mannen är helt oskyddade mot falskanmälande kvinnor. Det är väl det de förlitar sig på, kvinnorna som falskanmäler.
Citera
2021-06-14, 10:12
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Det här just detta som är så intressant: du tror blint på precis allt Lambertz säger. Hur vet du så tvärsäkert att han talar sanning?Jag gissar att du inte var med i rummet.

Jo, jag känner väl till till fallet Lambertz och EA:s tvivelaktiga bakgrund.
Jag ställde en enkel fråga till dig. Kan du inte besvara den?

(FB) Göran Lambertz misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11, släppt 23/3)

Så vitt jag vet är det endast Lambertz som anmält EA för falsk angivelse/tillvitelse. Den anmälan lades ned. Till att börja med borde väl männen vars liv hon ska ha förstört anmäla henne så att saken kan utredas. Jag vet inte varför de avstår från att anmäla henne om det nu är så bergsäkert att hon gjort sig skyldig till falsk angivelse/ tillvitelse. En fällande dom skulle ju ge mannen upprättelse och sätta stopp.

Din fråga har jag besvarat. I detta fall har polisen nitiskt agerat på EAs fantasier och lögner. Mer normalbegåvade personer inom polisen hade kanske undersökt lite närmare EAs problematiska bakgrund och hennes manipulationer i detta fall innan ett häktningsbeslut.

Självklart skall alla anmälningar om grova brott, som våldtäkt, tas på allvar. Men om en kvinna är en serie-falsk-anmälerska så måste det få konsekvenser.

Det finns många kvinnor som gruppvåldtas av delar av vår spännande nya befolkning. Det är bättre att våra begränsade resurser läggs på verkliga brott än trams påhittade av en porrmodell med psykiska besvär.
Citera
2021-06-14, 10:21
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Tja, de känner väl att utsikterna att få henne dömd även om hon är skyldig är små. Tydligen finns ett stort problem med att fall av misstänkt falsk tillvitelse o dyl...

1) inte anmäls,
2) läggs ner utan grundlig förundersökning - som för GLs anmälan av EA, som omedelbart las ner av samma åklagare som just drivit fallet mot GL och därför var jävig så det sjöng om det.

Åklagaren som drev fallet mot GL ägnade månader på att förundersöka och häktade t o m GL, men sen brydde hon sig inte ett jota om anmälan om falsk tillvitelse.

Rättsväsendet bryr sig helt enkelt inte. Då drar man sig kanske för att riva upp gamla sår. Det är tröstlöst. Mannen är helt oskyddade mot falskanmälande kvinnor. Det är väl det de förlitar sig på, kvinnorna som falskanmäler.
Hur vet du att åklagaren inte brydde sig ett jota om Lambertz anmälan? Kan det inte i stället vara så att hon hade materialet aktuellt för sig och därför kunde göra en bedömning av bevisläget på kort tid?

Naturligtvis var det inte bra att det var samma åklagare i båda fallen, men så vitt jag vet begärde Lambertz ingen överprövning på grund av detta förhållande. Så vitt jag vet begärde han ingen överprövning alls.

Du skriver att det är för svårt att få förövare fällda. Vad grundar du det påståendet på?
Citera
2021-06-14, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue

1) inte anmäls,

Ingen bryr sig om en våldtäktsman som ljuger och ändrar på sin historia fram och tillbaka, precis som alla andra våldtäktsmän gör, och som dessutom under pressträffen erkänner sig ha begått sexuella övergrepp på EA som avvisade honom.

Varför skulle hon först avvisa hans pussar och kramar (självklart så gör hon det, KOLLA HUR HAN SER UT), för att sedan plötsligt ligga med honom?

Fy fan vad äckligt. Bara föreställ dig själv att däcka och sedan plötsligt vakna upp av att Göran ligger ovanpå dig och penetrerar dig med sitt könsorgan, stönar och äcklar sig. Vilken fruktansvärd jävla skräckupplevelse. Mardröm.

PTSD för resten av livet.
Senast redigerad av ciprus 2021-06-14 kl. 10:24.
Citera
2021-06-14, 10:38
Medlem
Under EA:s påstådda "redlöshet och slocknade" så skall hon inte endast haft telefonkommunikation med en utan två separata individer. Göran skriver på på sin blogg 26:e mars:

1. "hon talade med kamraten i telefon en halvtimme ungefär efter den påstådda redlösheten"

2. "även skickade meddelanden till sin f.d. sambo (de raderade meddelandena hittades i hans telefon). I ett av meddelandena stod det "Göran är aspackad"."

Källtext
10. Saknades gjorde bl.a. ett meddelande som visade att EP inte alls var redlöst berusad vid tidpunkten för ”våldtäkten”. Det hade hon annars själv hävdat. Och hon hade åberopat vittnesmål av en kamrat, LV, som sagt att EP vid ett videosamtal någon halvtimme tidigare var redlös och slocknade. Men nu visade det raderade meddelandet att hon talade med kamraten i telefon en halvtimme ungefär efter den påstådda redlösheten, och även skickade meddelanden till sin f.d. sambo (de raderade meddelandena hittades i hans telefon). I ett av meddelandena stod det "Göran är aspackad"
.
http://goranlambertz.se/fredagsbetraktelse/

Samt källtext 11 april 2021
I just mitt fall får det anses till sist ha blivit bevisat att anmälan mot mig var lögnaktig (hennes kommunikation med två vänner när hon sa sig ha varit "däckad" och att hon raderade meddelandet om det i sin telefon). Så ingen lär kunna hävda att "vi vet inte vad som hände".
http://goranlambertz.se/5757-2/
Citera
2021-06-14, 10:41
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Din fråga har jag besvarat. I detta fall har polisen nitiskt agerat på EAs fantasier och lögner. Mer normalbegåvade personer inom polisen hade kanske undersökt lite närmare EAs problematiska bakgrund och hennes manipulationer i detta fall innan ett häktningsbeslut.

Självklart skall alla anmälningar om grova brott, som våldtäkt, tas på allvar. Men om en kvinna är en serie-falsk-anmälerska så måste det få konsekvenser.

Det finns många kvinnor som gruppvåldtas av delar av vår spännande nya befolkning. Det är bättre att våra begränsade resurser läggs på verkliga brott än trams påhittade av en porrmodell med psykiska besvär.
Nej, du har inte besvarat min fråga. Du ignorer den delen av frågan som rörde Lambertz.

Hur vet du att polisen inte undersökt och också tagit hänsyn till EA:s tvivelaktiga bakgrund innan Lambertz häktades? Det troliga är ju att hennes bakgrund är ett av skälen till att utredningen tog så lång tid.
Citera
2021-06-14, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Under EA:s påstådda "redlöshet och slocknade" så skall hon inte endast haft telefonkommunikation med en utan två separata individer. Göran skriver på på sin blogg 26:e mars:

1. "hon talade med kamraten i telefon en halvtimme ungefär efter den påstådda redlösheten"

2. "även skickade meddelanden till sin f.d. sambo (de raderade meddelandena hittades i hans telefon). I ett av meddelandena stod det "Göran är aspackad"."

Källtext
10. Saknades gjorde bl.a. ett meddelande som visade att EP inte alls var redlöst berusad vid tidpunkten för ”våldtäkten”. Det hade hon annars själv hävdat. Och hon hade åberopat vittnesmål av en kamrat, LV, som sagt att EP vid ett videosamtal någon halvtimme tidigare var redlös och slocknade. Men nu visade det raderade meddelandet att hon talade med kamraten i telefon en halvtimme ungefär efter den påstådda redlösheten, och även skickade meddelanden till sin f.d. sambo (de raderade meddelandena hittades i hans telefon). I ett av meddelandena stod det "Göran är aspackad"
.
http://goranlambertz.se/fredagsbetraktelse/

Samt källtext 11 april 2021
I just mitt fall får det anses till sist ha blivit bevisat att anmälan mot mig var lögnaktig (hennes kommunikation med två vänner när hon sa sig ha varit "däckad" och att hon raderade meddelandet om det i sin telefon). Så ingen lär kunna hävda att "vi vet inte vad som hände".
http://goranlambertz.se/5757-2/
Och? Finns det någon som kan styrka Görans påstående annat än våldtäktsmannen Göran själv?

Inte det? Nä hä, men bu hu då, så synd för Göran. Har ni diagnoser i huvudet allihopa som tar Görans ord som någon slags lag?

Jag såg även i Görans blogg att han skrivit en bok om detta fall som han vill att polisen ska ta del av som "bevismaterial".👌

Har du skrivit en bok om att du är oskylig anklagad? Nej men dåså, då bara MÅSTE du vara oskyldig!!!!
Senast redigerad av ciprus 2021-06-14 kl. 10:51.
Citera
2021-06-14, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ciprus
Och? Finns det någon som kan styrka Görans påstående annat än våldtäktsmannen Göran själv?

Inte det? Nä hä, men bu hu då, så synd för Göran.

Jag såg även i Görans blogg att han skrivit en bok om detta fall som han vill att polisen ska ta del av som bevismaterial. 👌

Har du skrivit en bok om att du är oskylig anklagad? Nej men dåså, då bara MÅSTE du vara oskyldig!!!!
Förundersöknigen lades ner.
Det är beviset.
Citera
2021-06-14, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Förundersöknigen lades ner.
Det är beviset.
Vad bevisar det för något menar du?
Citera
2021-06-14, 10:53
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Nej, du har inte besvarat min fråga. Du ignorer den delen av frågan som rörde Lambertz.

Hur vet du att polisen inte undersökt och också tagit hänsyn till EA:s tvivelaktiga bakgrund innan Lambertz häktades? Det troliga är ju att hennes bakgrund är ett av skälen till att utredningen tog så lång tid.
De tidigare falskanmälningarna ligger ju bara ett par knapptryck bort för polis & åklagare, så detta var givetvis känt från dag 1.

Det var först när dessa uppgifter kom ut i offentligheten som Lambertz släpptes. Detta endast pga. att GL är känd. Hade det varit en vanlig gubbe så hade dessa uppgifter inte grävts fram & blivit offentliga, han hade förblivit häktad , sannolikt även blivit dömd i tingsrätten & ingen hade ens hört talas om det.

Hade det varit Nisse, 72 från Hökarängen så hade han antagligen blivit oskyldigt dömd & sannolikt dött i fängelset.
Citera
2021-06-14, 10:57
Medlem
Citat:
Vad bevisar det för något menar du?
Fakta: Göran är en fri man idag!

Det fanns ingen bevisning mot honom som höll.
Ens för åtal.

-------
Är du påverkad av något?
Citera
2021-06-14, 11:02
Medlem
Citat:
Jag har läst den nu. Det är så extremt mycket konstigt som han säger som jag reagerar på att det är knäppt att ingen annan nämner det, men för att bara ta en grej så säger han följande i pressträffen:

Nähä, så han kladdar, men tafsar inte? Att krama om, pussa på kinden och på huvudet, trots att EA uppenbarligen inte vill det eftersom att hon avvisar "kladdförsöken", det är inte att tafsa?

Oavsett vad man väljer att kalla det för, kladd eller tafs, samma skit, så låter det ju bra mycket äckligare och obehagligare med någon ska hålla på att krama om och pussa en i ansiktet och på huvudet trots att man avvisar det "helt adekvat" så som GL själv beskriver det, än med en "snabb tafs", om man säger så. Kladdandet, utifrån hans egen beskrivning, låter nämligen precis som början på en våldtäkt.

Jämför också förra citatet, från pressträffen, där han nämner att EA avvisar hans "kladdande", med vad han sedan skriver i sin blogg:

Först så säger han alltså att hon avvisade GLs tafsförsök "helt adekvat". Men nu så heter det helt plötsligt att "hon inte hade något emot det men inte heller bjöd in till det".

Den fula våldtäktsgubben har uppenbarligen inga som helst problem med att ljuga och ändra på historian lite som han känner för. Noll trovärdighet med andra ord.

Det är inte konstigare än att EA är en blodsugare som paratiserar på äldre män.
Taxerad inkomst
Inkomstår 2018 (deklarationsår 2019): 91 400 kr
Inkomstår 2019 (deklarationsår 2020): 123 342 kr
Inkomstår 2020 (deklarationsår 2021): Okänt

Skulder
I FUPen under "Personalia och dagsbotsuppgift" från 2019-04-11 inför kommande förtalsmål framgår det att EA har 150 000 kr i skulder.
2020-07-21 dömer Stockholms tingsrätt EA till att betala 24 985 kr till sin hyresvärd Svenska Bostäder.

(FB) Göran Lambertz misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11, släppt 23/3)

Deklareras skadestånd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in