Citat:
Ursprungligen postat av
duden83
Hej, random person på internet.
Står på mig? Jag skriver så som jag har förstått det och fått det förklarat för mig på HLR kurs (hållen av ambulanspersonal)och som det står på sidan jag länkade till (bör vara rätt seriös sida..).
Så att det jag sagt är rätt kan jag vara rätt säker på.
Om det sedan är hela historien vet jag inte och det har jag aldrig påstått.
Jag är ingen läkare eller expert och har aldrig påstått det heller.
Men eftersom du inte ens själv verkar påstå att man få igång ett hjärta endast med kompressioner så förstår jag inte ens varför du gnäller..
Dessutom förklara du din ståndpunkt på ett väldigt drygt sätt. Har du asperger, är väldigt ung eller bara vanlig besserwisser?
Hej!
Men seriöst. Om man gått någon kurs, läst på en webbsida eller fått något förklarat för sig en gång så är man väl lite ödmjuk? Inte som majoriteten i denna tråd ”SÅ HÄR ÄR DE!!!!!”.
Som att jag ska börja diskutera hur fotboll går till bara för att jag sett ett Youtube-klipp när en spelare faller ner. Och sen vägra släppa att jag inte är den som är mest insatt i fotboll. Även om en spelare, en domare och hen som själv uppfann fotboll försöker förklara sporten så håller jag hårt på det jag uppfattat som sant. Jag till och med försöker lära Zlatan hur man spelar bäst. Jag har googlat olika tekniker så jag vet. Faktiskt.
Har man så dålig självuppfattning att man inte fattar att man kanske inte är den mest lärda i rummet? Stå och argumentera med zlatan? Man säger väl bara ”oops här var nog inte jag bäst lämpad att ge ut info eller råd” inte ”fast nu är det faktiskt så att man kan inte spela i Milan om man är över 35år”. Det blir ju en löjlig diskussion.
Är varken ung, aspi eller besserwisser. Men jag gillar människoliv. Och information som kan vara direkt skadligt vid att rädda ett sådant tycker jag är onödigt. Sen är jag trött på mansplaining också. Dryg kan jag dock erkänna att jag är. Släpp sargen bara.