2021-06-14, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Jo, enligt Inters läkare är han vaccinerad. De gick ut med detta för två veckor sedan.

Tysk media bekräftar:

https://mobile.twitter.com/ImmuneSuper/status/1403835297008390148
https://www.mopo.de/sport/fussball/am-freitag-geimpft-ex-bayern-star-mit-schwerem-corona-verlauf-im-krankenhaus-38444420/?amp=1#click=https://t.co/9yfL1lqmOH

Allt som kommer ut från Inters VD nu är endast damage control. De har två jättesjuka spelare.

Varför skulle Eriksen vara vaccinerad bara för att hela Chilenska landslaget blivit vaccinerat?

Inters chefsläkare har inte alls sagt att Eriksen är vaccinerad.
Det påståendet är sedan länge dementerat, och har postats ett uppsjö med källor på det i denna tråd.

Du verkar återupprepa dig gång på gång, trots att du blivit motbevisad flera gånger, så jag börjar misstänka att du bara är en bot.

Även OM han är vaccinerad (vilket skulle vara din och dina liksannades våta dröm) så skulle det vara högst osannolikt att det var orsaken till hjärtstoppet.
Citera
2021-06-14, 10:19
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Den informationen som finns från Inter är att alla spelare ska vara vaccinerade inför nästa säsong.

Här är en artikel om detta. Det är till och med du som har lagt till en den i denna tråd i tron att det bevisar din teori om att Inters spelare är vaccinerade.

På Italienska står det
"Nel prossimo campionato i giocatori continueranno a essere monitorati. Ma al via tutti saranno vaccinati"

Översätter man det till svenska blir det
"I nästa nästa säsong så kommer spelarna att övervakas. Men i början av den kommer alla att vaccineras"

https://www.calciomercato.com/news/inter-il-medico-volpi-pochi-infortuni-e-5000-tamponi-cosi-nasce--19029

Det står även i artikeln att hela laget har vaccinerats. Läs om från början.
Citera
2021-06-14, 10:21
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tveskaeg
Jeg ved ikke hvem Erickson er, men Christian Eriksen var i Danmark og Østrig i slutningen af maj.
Han kunne godt have fået en vaccine i Danmark uden at springe køen over, men i så fald er det vaccinen fra Johnson&Johnson.

Varför kan han inte ha tagit vaccinet i Italien innan han flög till Danmark?
Citera
2021-06-14, 10:25
Medlem
Gobonautens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Om vi vänder på frågan:

Vad i h-e skulle de vinna på att basunera ut sanningen?

Om vi vänder på frågan, skulle du hålla tyst om det hände dig? Vad vinner du på att basunera ut lögner?
Citera
2021-06-14, 10:26
Medlem
Citat:
Varför kan han inte ha tagit vaccinet i Italien innan han flög till Danmark?

Hvorfor skulle Inter have travlt med at vaccinere alle spillere, efter deres turnering er slut?

Kan du finde links på at de andre storklubber (Juventus, Milan m.flere) har vaccineret hele truppen?
Citera
2021-06-14, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Vi vet bland annat att vaccinet kan orsaka hjärtmuskelinflammation, vilket kan leda till hjärtstopp.

Det finns nog även andra sätt som vaccinets spikproteiner kan skada hjärtat på.

Måste vara trist för dig när både Inters läkare samt Danmarks garanterat att Eriksen inte blivit vaccinerad.
Citera
2021-06-14, 10:28
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.MacG
Även OM han är vaccinerad (vilket skulle vara din och dina liksannades våta dröm) så skulle det vara högst osannolikt att det var orsaken till hjärtstoppet.

Jaså, verkligen?

https://www.lifesciencesweden.se/article/view/796532/ema_utreder_vaccinbiverkningar_i_hjartat?rel=relat ed

EMA utreder vaccinbiverkningar i hjärtat:

"Ett litet antal personer har fått inflammatoriska sjukdomar i hjärtat efter vaccinering mot covid-19.

Rapporter om hjärtsjukdomarna myokardit och perikardit efter vaccinering mot covid-19 har inkommit från flera länder. EMA:s säkerhetskommitté kommer att granska tillgänglig data för att se om det finns ett orsakssamband mellan hjärtsjukdomarna och vaccinen.

EMA gjorde redan i april en granskning sedan flera fall av myokardit rapporterats i Israel efter vaccinering med Pfizer/Biontechs vaccin. De flesta av fallen var lindriga och gick tillbaka efter några dagar. De drabbade var främst män under 30 år."

Citera
2021-06-14, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duden83
Hej, random person på internet.

Står på mig? Jag skriver så som jag har förstått det och fått det förklarat för mig på HLR kurs (hållen av ambulanspersonal)och som det står på sidan jag länkade till (bör vara rätt seriös sida..).
Så att det jag sagt är rätt kan jag vara rätt säker på.
Om det sedan är hela historien vet jag inte och det har jag aldrig påstått.
Jag är ingen läkare eller expert och har aldrig påstått det heller.
Men eftersom du inte ens själv verkar påstå att man få igång ett hjärta endast med kompressioner så förstår jag inte ens varför du gnäller..

Dessutom förklara du din ståndpunkt på ett väldigt drygt sätt. Har du asperger, är väldigt ung eller bara vanlig besserwisser?

Hej!
Men seriöst. Om man gått någon kurs, läst på en webbsida eller fått något förklarat för sig en gång så är man väl lite ödmjuk? Inte som majoriteten i denna tråd ”SÅ HÄR ÄR DE!!!!!”.
Som att jag ska börja diskutera hur fotboll går till bara för att jag sett ett Youtube-klipp när en spelare faller ner. Och sen vägra släppa att jag inte är den som är mest insatt i fotboll. Även om en spelare, en domare och hen som själv uppfann fotboll försöker förklara sporten så håller jag hårt på det jag uppfattat som sant. Jag till och med försöker lära Zlatan hur man spelar bäst. Jag har googlat olika tekniker så jag vet. Faktiskt.
Har man så dålig självuppfattning att man inte fattar att man kanske inte är den mest lärda i rummet? Stå och argumentera med zlatan? Man säger väl bara ”oops här var nog inte jag bäst lämpad att ge ut info eller råd” inte ”fast nu är det faktiskt så att man kan inte spela i Milan om man är över 35år”. Det blir ju en löjlig diskussion.

Är varken ung, aspi eller besserwisser. Men jag gillar människoliv. Och information som kan vara direkt skadligt vid att rädda ett sådant tycker jag är onödigt. Sen är jag trött på mansplaining också. Dryg kan jag dock erkänna att jag är. Släpp sargen bara.
Citera
Medlem
Citat:
Det står även i artikeln att hela laget har vaccinerats. Läs om från början.

Så du litar mer på en Italiensk rubrik sättare än på vad en artikel författare skriver.
Citera
Medlem
Citat:
Israel säger att Pfizer-”vaccinet” ligger bakom många fall av myocardit bland yngre män.

https://www.ibtimes.com/pfizer-covid-19-vaccine-likely-linked-heart-problems-young-men-israel-says-3215606

Eriksen vaccinerad tillsammans med resten av Inter + Vaccinet orsakar hjärtproblem = Hjärtstopp på planen under hård ansträngning.

Svårare än så är det inte.

Svårt att läsa?
Eriksen har ej blivit vaccinerad av Inter. Lägg ner lögner!
Citera
2021-06-14, 10:34
Medlem
TeamJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Svårt att läsa?
Eriksen har ej blivit vaccinerad av Inter. Lägg ner lögner!

NÄ men hela hans lag i Inter har vaccinerats sig.. och då inte Eriksen.. troligt
Citera
2021-06-14, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Man är död när hjärnaktiviteten upphör. Jag kan köpa att man kan befinna sig mellan liv och död när man fått hjärtstopp, död är man inte.

Nej, då är man hjärndöd. Det kan man ju vara även fast kroppen fortfarande lever och man inte räknas som död.

För övrigt var detta bland det mest obehagliga jag sett. Hoppas att allt går bra för CE och att han kan leva ett liv utan massa problem framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in