2021-06-13, 15:20
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lejongadden
Skillnaden mellan mig och dig är att du se Jesus som bibeln beskriver Jesus. Medans jag se Jesus mer som en kraft eller som människans sanna perspektiv, dvs det perspektiv på livet som vi alla omedvetet söker.

Kungar går i släkte där en son bli nästa kung, det menar jag med maktgivande kungar som gå i arv. Uttryckte mig dåligt faktiskt.

Det jag menar med att en kung är tilldelad makten av sig själv betyder att en person med behovet av makt och säkert talets gåva. Ha kunnat få makten över andra och vuxit sig stark, typ som Hitlers väg. Sedan ha kungarna gått i familjer arv för att behålla makten och rikedomen.

Jesus är en sann kung vill jag lova, för ingen annan kung ha kunnat visa den rätta vägen när en individ ha gått vilse. De kungar du känner till pga egen tro ta enbart med individer som tillfredsställer kungen själv medans andra kan dra åt helvete. Jesus lämna ingen utanför, utan alla som finner Jesus perspektiv och följer det få känna den frihet och lyckan som vi sträva efter att få här på Jorden.

Det stämmer även att den narcissistiska pesten som spridit sig väl är de aptitlösa självutnämnda kungar som skapat sin egen tro under deras ynka år här på Jorden.

"Du är uppenbarligen redigt jävla dum inuti huvudet." Tack för den hurru! Gillar du när andra kallar dig det? Om inte, visa att du inte är på samma nivå som dem.

Vad fan är det för fel i huvudet. Du har aldrig träffat Jesus. Det enda du vet är det som står i en bok och vad kyrkan säger. Alltså är Jesus som beskrivs i bibeln. Om han ens fanns. Hur -du- ser på Jesus är irrelevant. Din tolkning gäller endast dig.

Hitler var inte kung.

Jesus var inte kung. Sluta säg att han är en sann kung när han inte ens var kung.

Kungar är sällan aptitlösa. De vill söndra, härska, äta gris, dricka vin, ta över land och rike.

Vad betyder det här ens:
"De kungar du känner till pga egen tro ta enbart med individer som tillfredsställer kungen själv medans andra kan dra åt helvete."

Och detta:
"Jesus lämna ingen utanför, utan alla som finner Jesus perspektiv och följer det få känna den frihet och lyckan som vi sträva efter att få här på Jorden"
Vad fan är det? Stämmer ju uppenbarligen inte.

Sluta ljug och sprida sån här jävla religiös idioti.
Du har fel. Det är min tro.
Citera
2021-06-13, 16:49
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillFuckingMurray
Vad fan är det för fel i huvudet. Du har aldrig träffat Jesus. Det enda du vet är det som står i en bok och vad kyrkan säger. Alltså är Jesus som beskrivs i bibeln. Om han ens fanns. Hur -du- ser på Jesus är irrelevant. Din tolkning gäller endast dig.

Hitler var inte kung.

Jesus var inte kung. Sluta säg att han är en sann kung när han inte ens var kung.

Kungar är sällan aptitlösa. De vill söndra, härska, äta gris, dricka vin, ta över land och rike.

Vad betyder det här ens:
"De kungar du känner till pga egen tro ta enbart med individer som tillfredsställer kungen själv medans andra kan dra åt helvete."

Och detta:
"Jesus lämna ingen utanför, utan alla som finner Jesus perspektiv och följer det få känna den frihet och lyckan som vi sträva efter att få här på Jorden"
Vad fan är det? Stämmer ju uppenbarligen inte.

Sluta ljug och sprida sån här jävla religiös idioti.
Du har fel. Det är min tro.

Detta är anledningen till att odjuret och laglösheten drabbar hela kungariket sverige.

Tänk på att inte sprida sådana osanningar, någon kan höra dig förneka människosonen.

Vi tar emot dig oavsett ovillkorligt ifall du är ärlig och rättfärdigt vill se oss.
Citera
2021-06-14, 09:43
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Så kontentan är att du inte kan se/observera att en art förvandlas till en annan art?
Kan du se/observera Gud?
Nu ställer du dumfrågor.

Saken är den att man kan se/observera vad du skulle kalla mikroevolution eller förändringar inom en art.
Man kan se selektion och avel. Det finns ingenting som begränsar dessa förändringar, ingen artgräns-broms och över tid kommer förändringarna vara så stora och arvsmassa och generna så annorlunda att arten inte längre är kompatibel med individer som varit åtskiljda och utvecklats åt ett annat håll.
Detta är observerbart.
Citera
2021-06-14, 09:44
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Ah, ett snobbigt "du bevisar att min teori är riktig".
Nej du.
Du får ta och (försöka) bevisa dina teorier alldeles själv.
När ska du bevisa dina teorier?
Citera
2021-06-14, 09:47
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
När ska du bevisa dina teorier?
Vad då "dina"?
Citera
2021-06-14, 10:03
Medlem
Citat:
Kan du se/observera Gud?

Nej, det är därför båda är tro/teorier.
Citera
2021-06-14, 11:19
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Vad då "dina"?
Trodde väl inte det.
Citera
2021-06-14, 11:19
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Nej, det är därför båda är tro/teorier.
Fast den ena har fakta och den andra har... Profeter?
Citera
2021-06-14, 11:30
Medlem
Citat:
Fast den ena har fakta och den andra har... Profeter?

Båda har fakta som man kan dra slutsatser av.
Citera
2021-06-14, 11:51
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Trodde väl inte det.
Vad då "dina"?
Jag bekänner klassisk kristendom, vilken är biblisk kristendom, vilken är den enda faktiska kristendomen.

get real, faker
Citera
2021-06-14, 12:02
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Vad då "dina"?
Jag bekänner klassisk kristendom, vilken är biblisk kristendom, vilken är den enda faktiska kristendomen.

get real, faker
Och inga bevis.
Citera
2021-06-14, 12:03
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Båda har fakta som man kan dra slutsatser av.
Hmm, nej. Tyvärr inte sett några fakta för Bibelns sanningshalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in