Citat:
Skillnaden mellan mig och dig är att du se Jesus som bibeln beskriver Jesus. Medans jag se Jesus mer som en kraft eller som människans sanna perspektiv, dvs det perspektiv på livet som vi alla omedvetet söker.
Kungar går i släkte där en son bli nästa kung, det menar jag med maktgivande kungar som gå i arv. Uttryckte mig dåligt faktiskt.
Det jag menar med att en kung är tilldelad makten av sig själv betyder att en person med behovet av makt och säkert talets gåva. Ha kunnat få makten över andra och vuxit sig stark, typ som Hitlers väg. Sedan ha kungarna gått i familjer arv för att behålla makten och rikedomen.
Jesus är en sann kung vill jag lova, för ingen annan kung ha kunnat visa den rätta vägen när en individ ha gått vilse. De kungar du känner till pga egen tro ta enbart med individer som tillfredsställer kungen själv medans andra kan dra åt helvete. Jesus lämna ingen utanför, utan alla som finner Jesus perspektiv och följer det få känna den frihet och lyckan som vi sträva efter att få här på Jorden.
Det stämmer även att den narcissistiska pesten som spridit sig väl är de aptitlösa självutnämnda kungar som skapat sin egen tro under deras ynka år här på Jorden.
"Du är uppenbarligen redigt jävla dum inuti huvudet." Tack för den hurru! Gillar du när andra kallar dig det? Om inte, visa att du inte är på samma nivå som dem.
Kungar går i släkte där en son bli nästa kung, det menar jag med maktgivande kungar som gå i arv. Uttryckte mig dåligt faktiskt.
Det jag menar med att en kung är tilldelad makten av sig själv betyder att en person med behovet av makt och säkert talets gåva. Ha kunnat få makten över andra och vuxit sig stark, typ som Hitlers väg. Sedan ha kungarna gått i familjer arv för att behålla makten och rikedomen.
Jesus är en sann kung vill jag lova, för ingen annan kung ha kunnat visa den rätta vägen när en individ ha gått vilse. De kungar du känner till pga egen tro ta enbart med individer som tillfredsställer kungen själv medans andra kan dra åt helvete. Jesus lämna ingen utanför, utan alla som finner Jesus perspektiv och följer det få känna den frihet och lyckan som vi sträva efter att få här på Jorden.
Det stämmer även att den narcissistiska pesten som spridit sig väl är de aptitlösa självutnämnda kungar som skapat sin egen tro under deras ynka år här på Jorden.
"Du är uppenbarligen redigt jävla dum inuti huvudet." Tack för den hurru! Gillar du när andra kallar dig det? Om inte, visa att du inte är på samma nivå som dem.
Vad fan är det för fel i huvudet. Du har aldrig träffat Jesus. Det enda du vet är det som står i en bok och vad kyrkan säger. Alltså är Jesus som beskrivs i bibeln. Om han ens fanns. Hur -du- ser på Jesus är irrelevant. Din tolkning gäller endast dig.
Hitler var inte kung.
Jesus var inte kung. Sluta säg att han är en sann kung när han inte ens var kung.
Kungar är sällan aptitlösa. De vill söndra, härska, äta gris, dricka vin, ta över land och rike.
Vad betyder det här ens:
"De kungar du känner till pga egen tro ta enbart med individer som tillfredsställer kungen själv medans andra kan dra åt helvete."
Och detta:
"Jesus lämna ingen utanför, utan alla som finner Jesus perspektiv och följer det få känna den frihet och lyckan som vi sträva efter att få här på Jorden"
Vad fan är det? Stämmer ju uppenbarligen inte.
Sluta ljug och sprida sån här jävla religiös idioti.
Du har fel. Det är min tro.